728 x 90

اعدام ۸ زندانی از جمله دو زن طی دو روز و دست‌کم ۱۸ اعدام از ابتدای اسفند شامل دو زندانی سیاسی

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام ۸ زندانی از جمله دو زن طی دو روز و دست‌کم ۱۸ اعدام از ابتدای اسفند شامل دو زندانی سیاسی

شرکت وزیر خارجه رژیم در شورای حقوق‌بشر توهین به قربانیان و زیر پا گذاشتن ارزشهای حقوق‌بشری است

ماشین اعدام و کشتار فاشیسم دینی حاکم بر ایران حتی در زمان سخنرانی وزیر خارجه‌اش در شورای حقوق‌بشر در ژنو لحظه‌ای توقف نمی‌کند و تنها در ۸روز اول اسفند ۱۸ زندانی اعدام شده‌اند. این رژیم یک روز بدون شکنجه و اعدام، قادر به ادامه حکومت نیست.

 

دژخیمان خامنه‌ای صبح امروز دوشنبه ۸اسفند ۲ زندانی بلوچ، هادی اربابی و محمد اسحاق گرگیج را که از سال۱۳۹۷ در زندان به‌سر می‌بردند، در زندان زاهدان حلق‌آویز کردند. روز یکشنبه ۷اسفند نیز ۵ زندانی از جمله دو زن را در زندان بیرجند و یک زندانی دیگر به‌نام حمید رحیمی را در زندان سنندج به‌دار آویختند.

 

روز سوم اسفند محمد رسول چولکی در زندان ایلام و دوم اسفند داوود رکجان در زندان بیرجند و دوشنبه اول اسفند دو برادر بلوچ به‌نام‌های علیرضا و صفر محمد پور در زندان تربت‌جام اعدام شدند. روز اول اسفند نیز یک زندانی کرد به‌نام مسلم مرادی در زندان مرکزی سنندج اعدام شد.

اعدام ۵ زندانی دیگر از جمله زندانیان سیاسی حسن عبیات و سرکوت احمدی در روزهای اول تا سوم اسفند پیش از این اعلام شده بود.

 

حضور و سخنرانی امیر عبداللهیان نوچه قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس به‌عنوان نماینده رژیم شکنجه و اعدام، در اجلاس حقوق‌بشر اهانت به هزاران هزار قربانی نقض حقوق‌بشر در ایران و لگدمال کردن ارزشهای حقوق‌بشری است که جامعه جهانی دهها میلیون قربانی برای دستیابی به آنها داده است.

پرونده جنایات این رژیم باید به شورای امنیت ملل متحد احاله و سردمدارانش به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۸ اسفند ۱‍۴۰۱ (۲۷ فوریه ۲۰۲۳)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d6a1ad1-97fd-4b90-b7f5-b3cd93be725a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات