728 x 90

اعدام در زاهدان، اصفهان، کرمانشاه و شیراز / شیوع کرونا در زندان کرج و جان‌باختن ۳زندانی و خودداری دژخیمان از رسیدگی‌های پزشکی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام در زاهدان، اصفهان، کرمانشاه و شیراز

شیوع کرونا در زندان کرج و جان‌باختن ۳زندانی و خودداری دژخیمان از رسیدگی‌های پزشکی

 

دژخیمان رژیم آخوندی طی هفته آخر بهمن، ۴زندانی دیگر را در زاهدان، اصفهان، کرمانشاه و شیراز حلق‌آویز نمودند. روز شنبه ۳۰بهمن۱۴۰۰ حامد خردمند ۳۵ساله در زندان مرکزی زاهدان، روز چهارشنبه ۲۷بهمن کاظم یوسفی ۴۰ساله در زندان مرکزی اصفهان، یکشنبه ۲۴بهمن زندانی کرد به‌نام مصیب فرجی ۳۴ساله در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه و مختار ولی‌زاده را در زندان عادل‌آباد شیراز حلق‌آویز کردند.

در همین حال، مطابق اخبار رسیده از زندان کرج، تاکنون ۳زندانی بر اثر ابتلا به کرونا در زندان مرکزی کرج به‌دلیل عدم رسیدگی پزشکی و فقدان دارو جان‌سپردند. هم‌اکنون شمار زیادی از زندانیان زندان کرج به امیکرون مبتلا شده‌اند اما دژخیمان از رسیدگی‌های پزشکی به آنان خودداری می‌کنند. بیشترین موارد ابتلا در بندهای ۷ و ۸ زندان است و در حالی‌که زندانیان از گلودرد، سردرد و تب‌ولرز رنج می‌برند، از پزشک و دارو و حتی مسکن محروم هستند. تعداد بیش از اندازه زندانیان باعث شده شمار بیشتری به بیماری کرونا مبتلا شوند. تراکم به حدی است که زندانیان کنار یکدیگر تا جلوی سرویس بهداشتی روی زمین می‌خوابند.

طی روزهای اخیر شماری از زندانیان سیاسی زن مانند سمیه قریشی، گلاله مرادی، سنور تامارا و سنور خلیفانی در زندان ارومیه به کرونا مبتلا شده‌اند اما از حداقل‌های درمانی محروم هستند.

روز جمعه ۲۲بهمن یک زندانی ۵۵ساله به‌نام ابراهیم جوهری در زندان مرکزی ایلام، به‌دلیل محرومیت از دسترسی به خدمات درمانی و تأخیر در انتقال به بیمارستان جان‌باخت.

مقاومت ایران توجه ملل متحد و ارگان‌ها و گزارشگران ذیربط آن و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به نقض وخیم و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران و زجرکش کردن زندانیان بیمار، به‌ویژه در دوران شیوع کرونا جلب نموده و خواهان اعزام یک هیأت بین‌المللی برای بازدید از زندان‌های ایران و دیدار با زندانیان و اقدام فوری برای نجات زندانیان زیر اعدام می‌باشد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ اسفند ۱۴۰۰ (۲۱ فوریه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6159057c-97f1-452c-bb12-7e351e842e37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات