728 x 90

۱۲ اعدام در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و ۴۵ اعدام در دیماه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۱۲ اعدام در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و ۴۵ اعدام در دیماه

افزایش اعدامهای جنایتکارانه و لزوم ارجاع پرونده جنایات رژیم آخوندی به شورای امنیت ملل متحد

 

رژیم ضدبشری آخوندی در وحشت از خیزش مردم به جان آمده و برای ایجاد جو رعب و وحشت، به اعدامهای وحشیانه و جنایتکارانه سرعت بخشیده و در هر یک از روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۹ و ۳۰دی ۶ زندانی را اعدام کرده است. به این ترتیب تعداد اعدام‌های ثبت شده در دیماه دست‌کم به ۴۵نفر بالغ می‌شود.

 

روز پنجشنبه ۳۰دی ۴ زندانی از هموطنان بلوچ، ادریس گمشادزهی در زندان زاهدان و پرویز اکبری‌راد، جمال‌الدین گرگیچ و دادشاه سارانی در زندان زابل و دو زندانی دیگر، علی یزدانی در زندان رشت و اسحاق محمدامین (از اتباع افغانستان)، در زندان اصفهان حلق‌آویز شدند.

 

روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه، در یک اقدام جنایتکارانه علی‌جمعه محمدی اهل ایذه، پس از ۲۰سال زندان حلق‌آویز شد. در مراسم خاکسپاری او در ایذه، جمعیت کثیری از مردم شرکت کرده و با شلیک‌های هوایی به اعتراض پرداختند. در این روز ۵ زندانی دیگر، اقبال مستوفی و هوشنگ خان‌محمدی در خرم‌آباد و حامد منوچهری، سبحان شوهانی و محمد کریم‌نژاد در ایلام، اعدام شدند.

 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام فرامی‌خواند. معامله و مماشات با رژیمی که تنها با اعدام و قتل‌عام بر سر کار است، نقض همه معیارها و اصول حقوق‌بشری است که ملل متحد و اتحادیه اروپا بر آن بنا شده است. پرونده جنایات رژیم آخوندی باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع شود و سردمداران آن به‌ویژه خامنه‌ای و رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

دوم بهمن ۱۴۰۰ (۲۲ژانویه ۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57a9eccf-58ec-45de-8919-01d379cc08d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات