728 x 90

اعدام جنایتکارانه ۱۸زندانی در شیراز، کرج، ساری، زابل، رشت، زنجان و قزوین در یک هفته، دست‌کم ۶۱ اعدام در آذرماه

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام جنایتکارانه ۱۸زندانی در شیراز، کرج، ساری، زابل، رشت، زنجان و قزوین در یک هفته

دست‌کم ۶۱ اعدام در آذرماه

خامنه‌ای و رژیم خونخوارش در وحشت از قیام سراسری مردم و سرنگونی محتوم، لحظه‌ای در اعدام و کشتار درنگ نمی‌کنند. تنها در ماه آذر ۶۱ زندانی توسط دژخیمان این رژیم اعدام شده‌اند. ۱۸فقره از این اعدامها تنها در یک هفته اخیر صورت گرفته است.

امروز چهارشنبه ۳۰آذر یک زندانی بلوچ به‌نام عبدالله شاهوزیی در زندان عادل‌آباد شیراز، سه‌شنبه ۲۹آذر یک زندانی به‌نام مهدی کامرانی فر و دو زندانی دیگر در زندان مرکزی کرج، یکشنبه ۲۷آذر یک زندانی به‌نام محمد اکبری و یک زندانی دیگر در زندان ساری و شنبه ۲۶آذر دو زندانی بلوچ به‌نام‌های قاسم سالارزهی و عزیز گرگیج در زندان زابل و دو زندانی به نام‌های عباس عبداللهی و فریبرز شهبازی در زندان رشت، پنجشنبه ۲۴آذر یک زندانی به‌نام ابوالفضل حیدر زاده در زندان مرکزی زنجان و دو زندانی به‌نام‌های یوسف میرزابیگی و محمدعلی سیدی در زندان مرکزی قزوین و روز چهارشنبه ۲۳آذر ۵ زندانی در زندان گوهردشت به‌دست جلادان قضاییه خامنه‌ای به‌دار آویخته شدند.

شنبه ۲۶آذر زندانیان سه سالن زندان مرکزی کرج، پس از انتقال چند زندانی محکوم به اعدام جهت اجرای حکم، دست به اعتراض زدند و شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای» سر دادند. نیروهای سرکوبگر با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور و شوکر به زندانیان حمله کردند و دست کم یک زندانی را به‌قتل رسانده و شمار زیادی را مجروح کردند که تعدادی از آنان به بیمارستان منتقل شدند.

مقاومت ایران بار دیگر بر ضرورت اقدام فوری ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برای وادار کردن رژیم آخوندها به توقف اعدام و کشتار و بازدید هیأت بین‌المللی از زندانهای این رژیم و دیدار با زندانیان تأکید می‌کند. رژیم اعدام و ترور و شکنجه که مایه ننگ بشریت معاصر است باید از جامعه جهانی طرد شود و سردمدارانش به‌خاطر چهار دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰ آذر ۱۴۰۱ (۲۱ دسامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ff1016a-306d-4d6d-a08b-af36ed5b3176"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات