728 x 90

اعدام جنایتکارانه هفت زندانی از جمله دو هموطن بلوچ در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعدام جنایتکارانه هفت زندانی از جمله دو هموطن بلوچ در روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت

 

خامنه‌ای در وحشت از شعله‌ور شدن قیام یک لحظه ماشین اعدام و کشتار را متوقف نمی‌کند و هر روز زندانیان بیشتری را روانه چوبه‌های دار می‌کند. دژخیمان دوشنبه ۱۸اردیبهشت یک زندانی را در زندان دزفول به‌خاطر به هلاکت رسیدن یک مأمور نیروی انتظامی به‌دار آویختند. در همین روز یک هموطن بلوچ به‌نام یونس ریگی رخشانی را همراه با یک زندانی دیگر در زندان عادل‌آباد شیراز، یک هموطن بلوچ به نام یاسر رخشانی را در زندان زاهدان و یک زندانی به نام محمد احمدی را در زندان اصفهان حلق‌آویز کردند. به این ترتیب با احتساب دو زندانی که روز گذشته در اراک اعدام شدند، شمار زندانیان اعدام شده در دوشنبه ۱۸اردیبهشت به ۷تن بالغ می‌شود.

 

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و کشورهای عضو و مراجع مدافع حقوق‌بشر را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیراعدام فرامی‌خواند. سکوت و بی‌عملی در برابر رژیم رکورد دار اعدام، بی‌اعتنایی و دهن کجی آشکار به تمامی ارزشهای به‌رسمیت شناخته شده و جهانشمول حقوق‌بشری است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۹ می‌۲۰۲۳)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/382ad1f9-4694-4e7d-805e-5882cc25e67e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات