728 x 90

اعدام جنایتکارانه دو زندانی در کرج

اعدام در ایران
اعدام در ایران

دژخیمان خامنه‌ای در زندان مرکزی کرج؛ سحرگاه دوشنبه ۱۲دی دو زندانی را اعدام کردند.
بر اساس گزارش هرانا زندانیان اعدام شده احمد بچاقچی از هموطنان بلوچ و عزیز بگ حسینی نام داشتند.
بر اساس همین گزارش همزمان چهار زندانی دیگر جهت اجرای حکم جنایتکارانه اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شدند.

 

دژخیمان بامداد روز ۷دی یک زندانی به‌نام ابراهیم اجلی را که در جریان شورش زندانیان در زندان مرکزی کرج با شلیک مستقیم مأموران مجروح شده بود، همراه با داود یوسفی که او نیز پس از حمله به زندان در سلول انفرادی به‌سر می‌برد، در همین زندان حلق‌آویز کردند. روز ۲۶آذر هنگامی‌که زندانیان در زندان مرکزی کرج در اعتراض به انتقال ۴ زندانی برای اعدام دست به اعتراض زدند، نیروهای سرکوبگر به روی زندانیان آتش گشوده و شماری از زندانیان را کشته و مجروح نمودند.

در همین روز ۲زندانی به‌نام‌های حمید نجاتی و محسن نجاتی در زندان گوهردشت، یک زندانی به‌نام داود رحمت علی تبعه افغانستان، در زندان عادل‌آباد شیراز و یک زندانی دیگر به‌نام حسین طاعتی در زندان همدان به‌دار آویخته شدند. روز ۵دی یک زندانی به‌نام حامد ابراهیمی در زندان مرکزی اصفهان و یک زندانی به‌نام الیاس رئیسی در زندان زاهدان به‌دار آویخته شدند. شنبه ۲دی یک زندانی به‌نام نظام‌الدین برهان‌زهی در زندان ایرانشهر و پنجشنبه اول دیماه سه زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز حلق‌آویز شدند.

بر اساس اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران شمار اعدامها در ماه دسامبر سال۲۰۲۲ دست‌کم به ۷۸زندانی بالغ شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6d6bdac-7c97-46c7-b3c0-d1c5d6b817cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات