728 x 90

۸ اعدام جنایتکارانه در فاصله ۱۹تا ۲۳فروردین در زندانهای کرج، ارومیه، اصفهان و بابل

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۸ اعدام جنایتکارانه در فاصله ۱۹تا ۲۳ فروردین در زندانهای کرج، ارومیه، اصفهان و بابل

دژخیمان رژیم آخوندی روز دوشنبه ۲۳فروردین۱۴۰۰ دو زندانی به نامهای محسن مهدویان ۲۶ساله و مهرداد جلالی، ۴۰ساله را پس تحمل ۴سال و ۵سال زندان در زندان مرکزی کرج به‌دار آویختند. چند روز قبل از آن یک زندانی دیگر به‌نام رمضانعلی شاهرودی ۳۵ساله، در همین زندان به‌دار آویخته شد.

روز دوشنبه هم‌چنین یک زندانی دیگر به‌نام ارسلان مرادی از اهالی دیواندره در زندان بیرجند حلق‌آویز شد. صبح روز شنبه، ۲۱فروردین یوسف رشو هشتیان در زندان ارومیه، و مرتضی کبیری در زندان مرکزی اصفهان اعدام شدند. روز پنجشنبه ۱۹فروردین دو زندانی دیگر پس از تحمل ۷سال و نیم حبس در زندان بابل اعدام شدند.

مقاومت ایران دبیرکل، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر و گزارشگران ذیربط ملل متحد و عموم مدافعان حقوق‌بشر، هم‌چنین اتحادیه اروپا را به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان زیر اعدام فراخوانده و خواهان بازدید یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان، به‌ویژه زندانیان سیاسی می‌باشد. پرونده نقض وخیم و سیستماتیک حقوق‌بشر در ایران باید به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمداران رژیم آخوندی به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۴فروردین ۱۴۰۰ (۱۳ آوریل ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/33e252ee-8994-47d6-ab3c-5c7c785c41a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات