728 x 90

اعتصاب کارگران پیمانی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهها در۲۶ امین روز خود به ۱۰۵مجتمع و شرکت در ۳۵شهر گسترش یافته است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اعتصاب کارگران پیمانی صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهها در۲۶ امین روز خود

به ۱۰۵مجتمع و شرکت در ۳۵شهر گسترش یافته است

خانم مریم رجوی: با درود به کارگران اعتصابی گفت استمرار و گسترش اعتصابها و اعتراضها از اراده عموم مردم برای سرنگونی رژیم ضدکارگری آخوندی خبر می‌دهد که عامل اصلی فقر و تورم و بیکاری است

 

اعتصاب سراسری کارگران پیمانی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهها در اعتراض به دستمزد پایین و شرایط سخت و طاقت‌فرسای کاری و معیشتی‌شان، که از روز ۲۹خرداد، آغاز شده است به‌رغم تمهیدات و تهدیدات رژیم غارتگر آخوندی بیست و ششمین روز خود را در حالی پشت سر گذاشت که این اعتصاب به ۱۰۵پالایشگاه و شرکت و مجمتع در ۳۵شهر گسترش یافته است.

 

اعتصاب کارگران پیمانی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهها تاکنون شهرهای گچساران، بهبهان، بوشهر، عسلویه، قشم، تهران، اراک، آبادان، کنگان، خارک، اصفهان، ماهشهر، بندرعباس، اهواز، دماوند، کرمان، ایلام، سیرجان، دهلران، جاسک، لردگان، لامرد، اندیمشک، اردبیل، میناب، آستارا، زاهدان، ایرانشهر، چابهار، مشهد، جهرم، کازرون، دشت آزادگان (جفیر)، اصفهان و فیروز آباد را در برگرفته است.

 

این اعتصاب هزاران کارگر پیمانی را در بیش از ۱۰۵ پالایشگاه، شرکت و مجتمع صنعتی وابسته به نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهها در بر می‌گیرد. در این میان می‌توان از پالایشگاه بید بلند بهبهان فاز ۲ پیمانکاری شالوده شایان، عمران صنعت فاز ۱۴ پارس جنوبی عسلویه، پتروشیمی بوشهر، اکسیر صنعت فاز ۱۴، شرکتهای نفت و گاز پارس جنوبی، میدان گازی عسلویه، شرکت پتروشیمی «جهان پارس» تهران، اورهال پالایشگاه نفت تهران، کارگران پالایشگاه آدیش جنوبی تهران، کارگران پالایشگاه تندگویان تهران، کارگران رسمی و غیررسمی فازهای۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۴ و کارگران پیمانی سایر فازهای ۲۴ گانه عسلویه، پالایشگاه آبادان، پالایشگاه بیدخون عسلویه، عملیات دریایی شرکت پایانه‌های نفتی ایران - خارک، کارکنان نیروگاه رامین در شهر اهواز، اورهال ۱۵ و ۱۶ استان بوشهر، جهان پارس ایلام، پالایشگاه گاز NGL۳۱۰۰ دهلران، پتروشیمی لردگان، پالایشگاه گاز پارسیان لامرد، پالایشگاه جفیر اهواز و ODCC پالایشگاه آبادان نام برد.

 

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران به کارگران و نفتگران اعتصابی که چهارمین هفته اعتصاب خود را سپری می‌کنند درود فرستاد و گفت استمرار و گسترش اعتصابها و اعتراضهای کارگران و زحمتکشان از اراده عموم مردم برای سرنگونی رژیم ضدکارگری آخوندی خبر می‌دهد. رژیمی که با فساد سیستماتیک و با چپاول و به هدر دادن سرمایه‌های عمومی در جنگ‌افروزی و تروریسم و پروژه‌های ضد ملی اتمی و موشکی عامل اصلی فقر و تورم و بیکاری است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳تیر۱۴۰۰ (۱۴ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcc8b33e-b1bb-42cd-9464-3cc15d06b4e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات