728 x 90

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۱۸شهر از ۲۲۹هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۱۸شهر از ۲۲۹هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است

  • زالی می‌گوید به‌دلیل وضع اقتصادی بسیاری از مردم توان رعایت پروتکلهای بهداشتی و حتی خرید ماسک ندارند، اما روحانی در دروغهای روزانه‌اش گفت تمام امکانات پزشکی و بودجه‌های لازم و حتی بدهکاری به پرستارها را تأمین کرده است.
  • رئیس بیمارستان امیرالمومنین اهواز: تمام ظرفیت بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی است. حداقل دوره درمان چهار تا پنج روز است اما به‌دلیل کمبود تخت، بیمارانی که حال عمومی بهتری دارند بعد از سه روز ترخیص می‌کنیم.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: ظرفیت یکی از بیمارستانهای مرجع کرونا در شیراز در حال تکمیل است. تمامی مراکز درمانی در آماده‌باش برای بحران کرونا هستند.
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: مبتلایان به کرونای انگلیسی به ۲۲نفر رسیده و بیماران سرپایی در یک هفته دو برابر شده است.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: ۴۶۳بیمار کرونایی بستری و ۸۴نفر در ICU هستند و طی ۲۴ساعت ۱۰بیمار جان باختند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۲۱اسفند۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۱۸شهر از ۲۲۹هزار و ۶۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۸۶۰۸نفر، در اصفهان به ۱۴۸۷۰نفر، در ایلام به ۲۳۵۶نفر، در تهران به ۵۳۹۱۱نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۱۸۴۵نفر، در خراسان رضوی به ۱۵۰۷۰نفر، در خوزستان به ۱۲۶۱۵نفر، در سمنان به ۳۷۲۰نفر، در کردستان به ۳۹۶۲نفر، در کرمانشاه به ۴۶۲۹نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۷۲۹نفر، در گلستان به ۵۹۶۵نفر، در لرستان به ۹۶۲۳نفر، در مازندران به ۹۷۴۷نفر، در مرکزی به ۴۶۸۳نفر، در همدان به ۵۳۳۸نفر و در یزد به ۴۱۷۷نفر رسیده است.

در حالی‌که رئیس ستاد کرونا در تهران روز گذشته گفت مردم به‌دلیل وضعیت اقتصادی امکان رعایت پروتکلهای بهداشتی و حتی خرید ماسک ندارند و در حالی‌که پرستاران در شرایط بسیار سختی به‌سر می‌برند روحانی امروز در سلسله دروغهایش گفت: «امروز تمام امکانات پزشکی مورد نیاز در کرونا، چه تجهیزاتی که برای آی‌سی‌یو نیاز داریم و چه ونتیلاتورهایی که مورد نیاز است و چه داروهایی که مورد نیاز است را شرکت‌های دانش‌بنیان در داخل کشور درست می‌کنند و نیازی به خارج نداریم و حتی در بعضی از زمینه‌ها قدرت صادرات داریم... دولت بودجه‌های لازم را تأمین کرد. حتی بدهکاری به پرستارها که مربوط به گذشته بود را امسال تأمین کردیم».

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «بحث مشکلات اقتصادی مردم است؛ به‌طوری که مجموعه حمایت‌های اعمالی در زمینه جبران اختلالات کسب و کار به‌ویژه در زمینه کسب و کار خرد، انجام نشده است و حمایتها قلیل بوده است. حتی برخی مغازه‌ها هم که باز هستند، رونقی ندارند. بر همین اساس نارضایتی می‌تواند نافرمانی در رعایت پروتکل‌ها را به‌دنبال داشته باشد... هنوز افرادی هستند که توان خرید ماسک ندارند. در تهران ۲۰هزار نفر از طریق دستفروشی تأمین معیشت می‌کنند؛ این آمار، آمار رسمی دستفروشی است، آمار شناور خیلی بیشتر از اینهاست. وی هم‌چنین گفت: می‌توان پیش‌بینی کرد که در هفته سوم فروردین با بازگشت مسافران در استان تهران با امواج بیماری مواجه خواهیم شد. بعد از گذشت یک سال از بیماری کرونا، همه شهرستانهای کشور در معرض خطر جدیدی هستند؛ آن هم بروز سویه‌های مقاوم جدید و جهش‌یافته داخلی و بومی است. اتفاقی که در آفریقا، برزیل، کالیفرنیا و... افتاد چرا نباید در تهران و ایران افتد؟» (ایسنا ۲۰اسفند).

در خوزستان، رئیس بیمارستان امیرالمومنین اهواز گفت: «تمام ظرفیت بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی است و حتی بیش از ظرفیت این مرکز بیمار پذیرش کردیم. حداقل دوره درمان بیماران کرونایی بین چهار تا پنج روز است اما به‌دلیل کمبود تخت، بیمارانی را که حال عمومی بهتری دارند بعد از سه روز ترخیص می‌کنیم» (ایرنا ۲۰اسفند).

در فارس، معاون دانشگاه پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی آمار مبتلایان به کرونا در فارس گفت ظرفیت یکی از بیمارستانهای مرجع کرونا در شیراز در حال تکمیل است. تمامی مراکز درمانی در حالت آماده‌باش برای مقابله با بحران احتمالی کرونا ویروس هستند» (ایسنا ۲۰اسفند).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی هرمزگان با بیان این‌که شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان به ۲۲نفر رسیده است، گفت: «شمار بیماران سرپایی در یک هفته دو برابر شده است و در صورت تداوم این وضعیت در هفته‌های آینده با شیب افزایشی بیماران بستری و هم‌چنین فوتی‌ها روبه‌رو خواهیم شد. ویروس انگلیسی در همه شهرستانهای هرمزگان وجود دارد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱اسفند).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی اصفهان گفت: «۴۶۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند، از این تعداد ۸۴نفر در ICU هستند و طی ۲۴ساعت گذشته ۱۰بیمار جان باختند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۱اسفند).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱اسفند۱۳۹۹ (۱۱مارس۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ccc94210-3f76-47a4-ba20-48d2d69fb3b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات