728 x 90

اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه در بیست و دومین روز وحمایت اتحادیه بین المللی کارگران صنایع مواد غذائی و کشاورزی سوئیس

اعتصاب کارگران هفت‌تپه در بیست و دومین روز
اعتصاب کارگران هفت‌تپه در بیست و دومین روز

اتحادیه بین المللی کارگران صنایع مواد غذائی و کشاورزی ( آی یو اف )IUF در سوئیس طی بیانیه یی از اعتصاب کارگران کارخانه نیشکر هفته تپه خوزستان حمایت کرد. در این بیانیه با اشاره به اعتراضات روزمره کارگران آمده است:‌ از اسفندماه گذشته حقوق حدود ۵هزار کارگر این مجتمع پرداخت نشده است این در حالی است که گرداننده این مجتمع یک میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار ارز به نرخ دولتی را بالا کشیده است .

کارگران نیشکر هفت تپه روز دوشنبه برای بیست و دومین به اعتصاب و اعتراض خود ادامه دادند.

قیام

روز دوشنبه ۱۶ تیر ۹۹، عده ای از کارگران نیشکر هفت تپه در بیست و دومین روز از اعتصابشان، در مقابل ساختمان فرمانداری شوش برای پیگیری مطالباتشان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

یکی از کارگران معترض گفت: «به ما کارگران معترض می گویند که یک مشت اوباشیم. متاسفم برای مملکتی که به فرزندان خودش اسم اوباش می گذارد. ما اوباش نیستیم! ما کارگریم! الان هم دنبال مطالبات مان دربدریم و هر دری را بخاطر حق‌مان و حقوق‌مان میزنیم، تا روز هم که جوونای منطقه هستن پشت همدیگه هستن... هفت تپه را با چنگ و دندان نگه‌می‌داریم.»

کارگران شعار می‌دادند:

کارگر هفت تپه ایم - گرسنه ایم گرسنه ایم

استاندار جرینگی نمیخوایم نمیخوایم!


										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fce95528-6c3d-4bc8-843d-69e4dc306ac3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات