728 x 90

اعتصاب غذای زندانی سیاسی اکبر باقری در اعتراض به انتقال ناگهانی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ

اعتصاب غذای زندانی سیاسی اکبر باقری در زندان تهران بزرگ
اعتصاب غذای زندانی سیاسی اکبر باقری در زندان تهران بزرگ

زندانی سیاسی اکبر باقری پس از انتقال به زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب‌غذای خشک زد.

روز چهارشنبه ۲۵اردیبهشت ماه ۹۸، اکبر باقری از زندانیان سیاسی هوادار سازمان مجاهدین خلق بدون اطلاع قبلی و به‌طور ناگهانی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی که مبتلا به بیماری خون‌ریزی روده است، در اعتراض به این جابه‌جایی دست به اعتصاب‌غذای خشک زده است.

او در فروردین‌ماه سال جاری به‌دلیل وخامت شرایط جسمی‌اش با وضعیت اورژانس به بیمارستان منتقل گردید و دو واحد خون به او تزریق شد. اما پس از دو روز با شرایط نامناسب جسمی و بدون رسیدگی جدی به بیماری‌اش به زندان بازگردانده شد.

وخامت شرایط جسمی او به حدی است که پزشکان نظر به جراحی وی داده‌اند. اما دژخیمان رژیم در زندان اوین با کارشکنی عمل جراحی او را به تأخیر انداختند.

این زندانی همچنین مبلغ هشتصد و پنجاه هزار تومان پول جهت هزینه درمان دندانهایش که نیاز به رسیدگی فوری دارد، به عوامل رژیم در زندان اوین پرداخت کرده ولی بدون درمان به زندان تهران بزرگ منتقل شده است.

این زندانی سیاسی در اعتراض به این وضعیت و با خواسته انتقال به زندان اوین، دست به اعتصاب‌غذای خشک زده است. وی هم‌اکنون در قرنطینه زندان تهران بزرگ محبوس است.

 

اکبر باقری در تاریخ دوم اسفند ۹۶ در تجمع اعتراضی غارت‌شدگان در مقابل مجلس ارتجاع در تهران دستگیر شد. او سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید و تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفت. او پس از چهار ماه توسط قاضی صلواتی به ۹سال زندان محکوم و همین حکم عیناً تأیید شد.

اکبر باقری پیش از این در اردیبهشت ۹۶ نیز مورد هجوم نیروهای امنیتی در منزلش قرار گرفته و مأموران امنیتی وسایل شخصی و مدارک وی را با خود برده بودند. وی پس از ۲۰روز با تلاش خانواده‌اش آزاد شده بود.

اکبر باقری یک دختر ۶ساله و مادر پیر دارد که سرپرستی آنان به عهده وی  است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0406f33c-139d-4a52-ab8a-205b589fb7a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات