728 x 90

اعتصاب سه هفته‌یی بازاریان بانه

بانه.سه هفته اعتصاب متوالی بازاریان و کسبه.970215
بانه.سه هفته اعتصاب متوالی بازاریان و کسبه.970215

‌روز شنبه ۱۵اردیبهشت‌ ۹۷بازاریان و کسبه بانه بیست و یکمین روز اعتصاب خود را آغاز کردند. به این ترتیب اعتصاب شهر مقاوم بانه سومین هفته خود را پشت سر می‌گذارد. این اعتصاب از روز ۲۶فروردین در اعتراض به بستن مرز از سوی رژیم آخوندی و افزایش تعرفه گمرکی، آغاز شده است.

 روز گذشته رژیم آخوندی به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت گشتهای ویژه خود  را در سراسر مراکز مهم شهر بانه مستقر کرد.

خبر تکمیلی از بانه کردستان: درگیری مردم و نیروهای امنیتی

 شب گذشته 14اردیبهشت97  مردم بانه  کردستان با نیروهای امنیتی رژیم  درگیر شدند. در این درگیری  که تا بامداد روز شنبه ادامه داشت،  معترضان یک  خودرو نیروهای سرکوبگر را تخریب کردند.

یکی از بازاریان بانه در این باره گفت:‌ «پس از درگیری، نیروهای امنیتی بیش از ١٠تن از معترضان را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند» دو تن از بازداشت‌شدگان ادریس امین‌پور و هژار نام دارند.

از سوی دیگر روز شنبه ۱۵اردیبهشت۹۷اعتصاب بازاریان برای بیست و یکمین روز متوالی ادامه داشت. مأموران رژیم آخوندی با مستقر شدن در نقاط مختلف شهر، یک حکومت نظامی اعلام نشده در این شهر دایر کرده‌اند. در حال حاضر خودروهای نیروهای سرکوبگر انتظامی و لباس‌شخصی و گارد ضدشورش در مقابل پاساژها کمین کرده، و مردم را تهدید به بازداشت می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5c66a837-0b51-42df-819d-56d033391a35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات