728 x 90

اعتصاب رانندگان کامیون - سه حقیقت آشکار شده در سه روز اول

اعتصاب رانندگان کامیون
اعتصاب رانندگان کامیون

اعتصاب رانندگان کامیون و خودروهای سنگین که در اولین روز خود 93 شهر در 25استان کشور را در برگرفته بود، سومین روز خود را پشت سر گذاشت.

ماجرا، مثل سایر اعتراضات اقشار به‌پاخاسته با اعتراض به وخامت وضعیت معیشتی آغاز شد. آنها در اعتراض به به پایین بودن کرایه بار، بالا بودن هزینه‌های لجستیکی و قسط‌های خودروهایشان دست به اعتصاب زدند و از حرکت و بارگیری خودداری کردند. ابعاد رویارویی به‌سرعت بالا گرفت و حمایت و پشتیبانی از اعتصابیون به موضوع مورد توجه عموم هموطنان تبدیل شد.

 

اعتصاب رانندگان کامیون - واکنش رژیم و نتیجه آن

واکنش سراسیمه رژیم و طیف توطئه‌ها برای درهم شکستن اعتصاب رانندگان کامیون قابل پیش‌بینی بود. علاوه بر همه اقدامات سرکوبگرانه عام، در اولین روز اعتصاب، اطلاعات رژیم از طریق مخابرات، روی تلفنهای دستی رانندگان پیامهای تهدید فرستاد و هشدار داد که وارد اعتصاب نشوند.

نتیجه؟ رانندگان کامیون شرکت فولاد همدان و کامیون‌داران مهران به اعتصاب سراسری پیوستند. کامیونداران در دهاقان نیز ضمن اعلام پیوستن به این اعتصاب، بنری نصب کردند که روی آن نوشته بودند:«حق گرفتنی است دادنی نیست». کامیونداران خواهان استعفای رئیس کانون انجمنهای صنفی رانندگان کالای جاده‌یی شدند. اداره تاکسیرانی و تمام تاکسیداران سطح کشور سه روز اعتصاب در همبستگی و همدردی با رانندگان کامیون را اعلام کردند.در یک کلام با فراگیر شدن اعتصاب، ترفندها و تشبثات اطلاعات آخوندی نقش برآب شد.

 

اعتصاب رانندگان کامیون - سه حقیقت آشکار شده

اعتصاب رانندگان کامیون تا همین جا سه نکته مهم را به ثبت داده است:

  1. سازمانیافتگی: آغاز همزمان اعتصاب در 93 شهر و 25استان و سپس گسترش آن به ۱۶۸شهر در ۲۹استان، نشان از سازمان یافتگی و هماهنگی فوق‌العاده‌ای دارد که پیشاپیش اعتصاب و اعتصاب‌کنندگان را در برابر طیفی از تمهیدات و تهدیدات توخالی رژیم بیمه می‌کند. زیرا ارتقای اعتصاب به یک حرکت عمومی در سطح کشور، مدار خواسته‌ها را ارتقا می‌دهد، حمایتهای گسترده‌تر داخلی و بین‌المللی و اطلاع‌رسانی فعال‌تر و در نتیجه چتر حمایتی مؤثرتری را نیز به همراه دارد.
  2. انبار باروت در انتظار جرقه: در حالیکه رژیم تمام قوای خود را اعم از سرکوب و تبلیغ، بسیج و متمرکز کرده، شکل‌گیری اعتصاب رانندگان کامیون از عمق نارضایتی مردم نسبت به رژیم و آمادگی شرایط اجتماعی برای خیزش و قیام خبر می‌دهد. به‌خصوص که همه به چشم می‌بینند که با پایداری اعتصاب کنندگان، اصناف و اقشار دیگر هم به آنها می‌پیوندند.
  3. شکست فیلترینگ تلگرام:‌ اعتصاب رانندگان کامیون به شکل هماهنگ و سراسری، بعد از فیلترینگ تلگرام شکل می‌گیرد، فیلترینگی که در طراحی رژیم قرار بود ارتباطات مردمی را مختل کند. بنابراین یک پیام آشکار دیگر اعتصاب کامیون داران ایران، شکست رژیم در این زمینه و حل مسأله ارتباطات توسط اعتصابیون است. از روی همین نمونه می‌توان تصویری از زمینه‌ها و چشم‌اندازهای سایر اعتصابات و اعتراضات به دست آورد.

به این ترتیب اینک رژیم آخوندی خود را بیش‌از‌پیش در محاصره می‌یابد. اعتصاب بازاریان و کسبه به شکلهای مختلف استمرار دارد. اعتصابات و اعتراضات اقشار از غارت‌شدگان مؤسسات دزدی وابسته به رژیم تا کارگران صنایع مختلف، از کارکنان شهرداری تا بازنشستگان، از پرستاران تا معلمان و... ادامه دارد.

اعتراضات سازمان یافته‌تر، گسترده‌تر و رادیکال‌تر، چشم‌انداز هفته‌های آینده و کابوس رژیم را ترسیم می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ec5671f-6dad-4bac-96dc-fc95bf077848"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات