728 x 90

اعتراف معاون اجتماعی سازمان بهزیستی رژیم از رها شدن ۶۱ نوزاد در سال ۱۴۰۰ در اثر فقر

رها شدن نوزاد
رها شدن نوزاد

گزارش جدید وزارت کار رژیم می‌گوید که بیش از یک‌سوم جمعیت ایران در «فقر مطلق» زندگی می‌کنند. و در سایه این فقر روز شنبه هفتم خرداد، محمد نصیری معاون اجتماعی سازمان بهزیستی رژیم گفت که اخیراً نوزادان «توسط والدین زیستی خود در سطح شهر» و اغلب در کنار مراکز شیرخوارگاه رها می‌شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اکنون شیوع پدیده رها کردن کودک بیشتر شده است، گفت: در سال گذشته کل تعداد فرزندانی که به این شکل یعنی رهاسازی در کنار شیرخواگاهها یا اماکن مختلف به ما گزارش‌شده، ۶۱ کودک بوده است.

توجه رسانه‌ها به این مسأله پس از آن جلب شد که گزارشهای مردمی در شبکه‌های اجتماعی نشان داد، فردی در روز یکم خرداد در منطقه نازی‌آباد تهران نوزادی را که هنوز بند نافش بریده نشده بود، در یک پلاستیک سیاه رنگی درون سطل زباله پیدا کرد. این نوزاد رهاشده در میان زباله‌ها، توسط مردم منطقه به مراجع درمانی رسانده شد (خبرگزاری حکومتی پانا ۷خرداد).

پیش‌تر، روزنامه همشهری در گزارشی با بیان این‌که تجارت سیاه خرید و فروش نوزاد در ایران رونق گرفته است، گزارش داد که روند طولانی واگذاری فرزند از طریق بهزیستی، موجب شده است برخی خانواده‌های متقاضی فرایند غیرقانونی آن را ترجیح بدهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/100008f4-e201-4cbc-80cb-9a949ae6595c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات