728 x 90

اعتراف مصلحی وزیر اطلاعات وقت رژیم درباره مهندسی رد صلاحیتها، فضیحت دیگری برای خامنه‌ای

مصلحی وزیر اطلاعات پاسدار  احمدی نژاد - ولی فقیه ارتجاع خامنه‌ای
مصلحی وزیر اطلاعات پاسدار احمدی نژاد - ولی فقیه ارتجاع خامنه‌ای

اعتراف آخوند مصلحی وزیر اطلاعات وقت رژیم درباره مهندسی رد صلاحیتها و این‌که رد صلاحیت رفسنجانی به‌خاطر «شرایط نظام» بوده، خامنه‌ای را بیش‌از‌پیش از بابت مهندسی شعبده‌های انتخاباتی از طریق شورای نگهبان مفتضح کرد. به‌خصوص که رفسنجانی کسی بود که خامنه‌ای را بعد از مرگ خمینی در خبرگان رهبر کرد و در هنگام رد صلاحیت به‌خاطر مصالح نظام رئیس تشخیص مصلحت بود آخوند مصلحی در مصاحبه‌یی در این باره گفت:

«بر اساس گزارشات ما از کف خیابان در سال۹۲ آقای رفسنجانی پیروز انتخابات می‌بود. یک عزیزی گفت مگر بچه حزب‌اللهی‌ها می‌گذارند این اتفاق بیفتد جمع‌بندی من این بود با توجه به شرایط نظام مصلحت این بود ایشان رد صلاحیت بشوند و دلایل آن را هم نوشتم. فقها و حقوقدانان شورای نگهبان هر چقدر در ذهنشان گشتند که یک ان‌قلت در مجموعه من بیاورند نتوانستند. یکی از حقوق‌دانان شورای نگهبان سؤالی مطرح کرد که مگر ایشان چه گفته‌اند که رد صلاحیت شوند، گفتم من با شخص کاری ندارم، من می‌گویم حفظ نظام این هزینه و این فایده را دارد» (تلگرام خبر فوری ۲۴خرداد۱۴۰۰).

 

اعتراف مصلحی به جنگ گرگها بر سر مهندسی سیرک انتخابات و سلاخی کاندیداهای سرسپرده را دامن زد و آشفته‌بازار نمایش انتخاباتی را بیش‌از‌پیش بحرانی و قمر در عقرب کرد.

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع در واکنشی ترسان و عجولانه مدعی شد که مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی او نیز به‌شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند (توئیت کدخدایی ۲۴خرداد۱۴۰۰).

از سوی دیگر، جهانگیری معاون اول آخوند روحانی که خودش رد صلاحیت و سلاخی شده است، گفت: شورای نگهبان به جای هر گونه پاسخگویی غیرمؤثر به سخنان جدید مصلحی درباره شیوه رد صلاحت رفسنجانی در سال۹۲ فیلم و صوت کامل جلسه بررسی رد صلاحیت او را منتشر کند (تلگرام خبرگزاری حکومتی ایرنا ۲۴خرداد۱۴۰۰).

 

پاسدار علی لاریجانی هم که دو روز پیش درخواستش از شورای نگهبان برای بیان دلایل حذف خودش با جواب سربالای کدخدایی مواجه شد، حالا به‌نحو مضحکی از طریق مشاورش خواهان انتشار مشروح مذاکرات مربوط به حذف رفسنجانی شد! (تلگرام چند ثانیه رژیم ۲۴خرداد ۱۴۰۰)

 

مضحک‌تر این‌که شکوری راد، از باند مغلوب ولایت در نامه سرگشاده‌ای به خامنه‌ای نوشت: سخنان اخیر مصلحی حقیقتی را آشکار کرد که نشان‌دهنده سرمنشأ همه فسادها در نظام است.

ناظران می‌گویند مسخرگی نامه شکوری راد در این است که گویا دستور حذف کاندیداها آن هم حذف رفسنجانی را کسی غیر از خامنه‌ای داده است (تلگرام حکومتی امتداد ۲۴خرداد۱۴۰۰).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0de71850-ddd7-4f85-a3d7-7f59b4fa0b3f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات