728 x 90

اعتراف یک مزدور عراقی سپاه ۹ بدر به مقابله نیروهای مزدور عراقی با مجاهدین در عملیات فروغ جاویدان

سهلانی عضو مؤسس سپاه بدر
سهلانی عضو مؤسس سپاه بدر

اعتراف یک مزدور عراقی سپاه ۹ بدر 

و سرکرده کنونی حشدالشعبی در شمال عراق

به مقابله نیروهای مزدور عراقی با مجاهدین

در عملیات فروغ جاویدان

 

تلویزیون شبکه ۴ رژیم-۱۴ مرداد ۱۴۰۳:

«ابو حسام السهلانی عضو مؤسس سپاه بدر فرمانده حشدالشعبی در محور شمال عراق»

اولین گروهی که با مجاهدین مواجه شد

گروههایی از سپاه بدر در اسلام‌آباد بود

 

سهلانی عضو مؤسس سپاه بدر، سرکرده حشدالشعبی شمال عراق – ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

و امام خمینی دستور داده بود که جبهه‌ها خالی نباشند و محتاج نیرو نباشند، برای همین ما به این گروهها ملحق شدیم و امور نظم گرفت تا این‌که دوره اول آغاز شد. اولین دوره در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۶۱ آغاز شد... ... .

گزارشگر مصور رژیم: پس از عملیات خیبر تیپ ۹ بدر به فرماندهی شهید اسماعیل دقایقی تشکیل و در زمان عملیات کربلای پنج به لشگر تبدیل شد. با شهادت شهید دقایقی فرماندهی سپاه بدر به ترتیب با ابوعلی البصری، ابو مهدی المهندس، ابو لقا الصافی و هادی العامری بوده است، این سپاه نقش بارزی را در عملیات قدس چهار، عملیات کربلای دو، عملیات کربلای پنج و عملیات مرصاد برعهده داشت... ... .

مجری رژیم: یکی از مهمترین عملیات‌هایی که لشگر بدر در اون نقش مهمی را ایفا می‌کند عملیات مرصاد است. می‌خواهم یک مقدار در مورد عملکرد لشگر بدر برایمان صحبت بکنید... ... .

ابوحسام السهلانی: در آن دوران فرمانده لشگر بدر سردار شمس بود. من در آن دوران معاون فرمانده تیپ حمزه بودم و فرمانده تیپ ابومیثم بود، برادر شمس دستور داد که به سمت جنوب حرکت کنیم. من یک گردان برداشتم و به سمت جنوب حرکت کردم... ... . قرار بود بقیه تیپ به ما ملحق شود در اثنای این ملحق شدن به هم... ... . یک گروهان که در مسیر رسیدن به ما بود در تقاطع اسلام‌آباد با منافقین درگیر شد. یعنی اولین گروهی که با منافقین مواجه شد گروههایی از تیپ حمزه سپاه بدر در اسلام‌آباد بود... ... . در آنجا (کرمانشاه) ابومیثم فرمانده تیپ و ابوحسن (هادی) عامری و افراد ستاد بدر بودند. اینها بر تپه‌ای که اکنون تنگه مرصاد نامیده می‌شود ایستادند و خطی در برابر منافقین تثبیت کردند.

مجری رژیم: تنگه چهارزبر منظورتان است.

ابو حسام السهلانی: بله پس از تثبیت عملیات بر ضد منافقین آغاز شد. ابومیثم که ابتکارعمل‌های زیادی داشت و شجاع بود به شهید صیاد شیرازی که آن جا بود پیشنهاد داد که یک هلی برد بر تپه دیگری که پشت منافقین است انجام شود تا آنان را محاصره کنیم. با این پیشنهاد موافقت شد برای این کار گروهان شهید صدر اولیه را که اولین گروهان بدر بود را آوردند و بر آن تپه که نامش خاطرم نیست هلی برد کردند، درگیری خیلی شدیدی رخ داد. در آن موقع فرمانده نیرویی که هلی برد شده بود شهید ابوحسین النعیمه بود... ... . و توانست به مدت ۲۴ساعت مقاومت کند... ... . ولی نتوانستند نبرد را به‌طور کامل فیصله دهند بعداً وقتی نیروی هوایی و نیروهای زمینی دیگر آمدند توانستند منافقین را شکست دهند. ولی اولین گروهی که جلوی منافقین را گرفت و توانست پشت سر آنها هلی برد کند مجموعه‌هایی از بدر بودند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c63ca8a-7a50-4d76-8064-6dc1d57ad9a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات