728 x 90

اعتراف رسانه‌های حکومتی: ۱۹میلیون حاشیه‌نشین داریم

حاشیه‌نشینی و فقر
حاشیه‌نشینی و فقر

سهراب مشهودی کارشناس رژیم به سایت حکومتی جماران گفت: در دهه۱۳۵۰ حدود ۲۸۰هزار حاشیه‌نشین در ایران وجود داشت. هم‌اکنون گفته می‌شود ۱۳ تا ۱۹میلیون حاشیه‌نشین داریم یعنی اسکان غیررسمی از ۴ تا ۵درصد به ۲۵ تا ۳۰درصد رسیده و به آنها می‌گوییم شما شهروند نیستید.
وی افزود: همزمان با این‌که ۱۹میلیون حاشیه‌نشین داریم، ۲.۵ میلیون واحد خالی هم داریم لذا این یک نگاه صحیح نیست. دولت ما بزرگترین مالک زمین در ایران است. حدود ۷۵ تا ۸۰درصد زمینهای ایران دولتی است که حدود ۵۰ تا ۶۰درصد اینها لم یزرع است و عجیب این‌که مدیریت آن برعهده وزارت کشاورزی است! مردم از سر اجبار ناشی از گرسنگی، خشکسالی و سرریز جمعیت روستاها به حاشیه شهرها می‌آیند و چون زمینهای بایر دولتی را به آنها نمی‌دهند، می‌روند زمینهای کشاورزی شخصی را خریداری می‌کنند و کاملاً عکس هدفی که دولت باید دنبال کند، رخ می‌دهد و حفاظت از اراضی به ضد خود تبدیل می‌شود.
این کارشناس حکومتی نسبت به خطر قیام حاشیه‌نشینان محروم هشدار داد و گفت یک سری ناآرامی‌ها قبل انقلاب ۱۳۵۷ رخ داد که شهرداری اراک توسط حاشیه‌نشینها به آتش کشیده و در تهران چندبار جاده‌ها مسدود شد. در جریان انقلاب نیز بخشی از حاشیه‌نشینها اقدام به پایه‌ریزی انقلاب کردند.
(سایت جماران رژیم ۴شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a2b567d-e897-45a2-bf08-caf9787557dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات