728 x 90

اعتراف رسانه حکومتی به تورم لجام‌گسیخته و سرشکن شدن آن بر سر بی‌بضاعت‌ترین قشر جامعه

گرانی تورم
گرانی تورم

روزنامه کار و کارگر به تاریخ ۴شهریور «تورم با رکود» در حاکمیت آخوندی را دو روی یک سکه خواند و مخالفت مجلس ارتجاع با اجرای طرح «متناسب‌سازی» تأمین اجتماعی برای افزایش «مستمری بازنشستگان» نوشت: «به جای این‌که علت را شناسایی کنند، معلول را در بوق می‌کنند».
کارگزار رژیم در اتحادیه موسوم به پیش‌کسوتان جامعه کارگری در واکنش به مجلس رژیم در مورد «تورم‌زا بودن اجرای متناسب‌سازی در تأمین اجتماعی و همسان‌سازی در صندوق‌های کشوری و لشکری» گفت: تورمی که نمایندگان از آن صحبت می‌کنند، محصول کسری بودجه، دست بردن دولت به تنخواه‌گردان بانک مرکزی، سست کردن پایه پولی و خلق پول پرقدرت از سوی بانکها، افزایش چند صد درصدی قیمت ارز، مسکن، اقلام بادوام، کالاهای اساسی، هزینه بهداشت و درمان، افزایش بی‌پشتوانه سقف مصارف بودجه از سوی نمایندگان، افزایش استقراض دولت از طریق اوراق بدهی، بی‌انضباطی مالی در درون دولت، افزایش چند صد درصدی حقوق، پاداش، حق مأموریت، حق جلسه، حق منشی، راننده و مشاور مدیران است و نه محصول اجرای متناسب‌سازی می‌تازند، باید ریشه تورم را در در آینده‌فروشی پنهان در بودجه بجویند. آیا بازنشستگان عامل آینده‌فروشی هستند؟
وی با بیان این‌که «متناسب‌سازی عامل تورم نیست» افزود: به جای این‌که علت را شناسایی کنند، معلول را در بوق می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0f11e1af-04e0-4dd0-af16-930a9fc39a58"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات