728 x 90

اعتراف رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت رژیم: وقتی ۳۵هزار مبتلا اعلام می‌شود، عدد واقعی ۱۸۰هزار است

اٌمیکرون
اٌمیکرون

ابراهیم قادری، رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت رژیم گفت: «بیماران اومیکرون خیلی بیشتر از آمار اعلام شده است و احتمال دارد هفته‌های آینده روزانه تا ۱۰۰هزار مبتلا داشته باشیم».

رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت رژیم گفت: آمارهای روزانه وزارت بهداشت، فقط یک پنجم موارد واقعی مبتلایان است. یعنی این‌که اگر روز گذشته ۳۵هزار بیمار جدید شناسایی شده است، باید عدد واقعی را حدود ۱۸۰هزار نفر تلقی کرد.

وی افزود: آنهایی که گزارش داده نمی‌شود در عمل مواردی است که تشخیص داده نشده‌اند و تعداد آنها نیز کم نیست و شاید بیش از ۵برابر تعدادی باشد که در حال حاضر تشخیص داده می‌شود.

تعداد افرادی که برای تست اومیکرون انتخاب می‌کنیم، بر اساس یک سری شاخص است. به‌طور حتم تعداد بیماران خیلی بیشتر از این است، از این هفته، چون اومیکرون سویه غالب در کشور است، هر کسی که تست معمولی کووید۱۹ بدهد و مثبت شود احتمال این‌که مبتلا به اومیکرون باشد، بسیار زیاد است.(خبرگزاری حکومتی مهر ۱۲بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63242a97-f18e-489e-a330-e4d016eecd88"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات