728 x 90

اعتراف حریرچی به مبتلا شدن ۵۰درصد مردم به کرونا در برخی استانها

حریرچی
حریرچی

معاون کل وزارت بهداشت رژیم روز یکشنبه ۱۵تیر طی مصاحبه‌یی به مبتلا شدن ۵۰درصد مردم در برخی استانها اعتراف کرد و گفت: بررسی‌هایی که انجام دادیم نشان داد در برخی استانها که اپیدمی کرونا در آنها زودتر شروع شد بیش از ۵۰درصد افراد به کرونا مبتلا شده‌اند. بنابراین آمارهایی در حد ۱۸میلیون خیلی عجیب نیست و افزایش مرگ و میر تا حدود ۲۰۰مورد خیلی بعید نیست. اما نکته کلیدی این است که سابق بر این تصور می‌شد که هرکس به کرونا مبتلا شد ایمنی کوتاه مدتی دارد اما این‌طور نیست و احتمال ابتلای مجدد به‌خصوص در افراد کم علامت وجود دارد.

حریرچی به فرستادن مردم به قربانگاه کرونا در بازگشایی زودهنگام فعالیت کسب و کار اعتراف کرد و گفت: بازگشایی قابل‌قبول است اما عوارض خود را نیز دارد و باعث افزایش موارد ابتلا و بستری و در نتیجه مرگ و میر می‌شود.

لاری سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز یکشنبه ۱۵تیر در اعلام قطره چکانی قربانیان کرونا گفت: «در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند».

سیر صعودی مبتلایان به کرونا در جنوب استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به این‌که سیر صعودی مبتلایان کرونا در جنوب استان کرمان مشکل ساز می‌شود گفت: امکانات موجود پاسخگوی مراجعه بیش از این را ندارد. علی اصغر مکارم گفت: مراجعات سرپایی و بستری بیمارستان و تعداد فوتیها در این منطقه به‌ویژه از ۱۵اردیبهشت افزایش چشمگیری پیدا کرده است. وی افزود: اگر سیر صعودی تعداد مبتلایان به همین صورت ادامه پیدا کند قطعاً در آینده دچار مشکل خواهیم شد.(تسنیم ۱۴تیر)

رئیس شورای حکومتی شهر مشهد: فوتیها در مشهد هر لحظه رو به افزایش است

رئیس شورای حکومتی شهر مشهد گفت: برابر آخرین وضعیت اعلام شده، نیمی از شهرستان استان که ۷۰درصد جمعیت خراسان رضوی را در خود جای داده‌اند، در شرایط قرمز قرار دارند. وی افزود: «آمار مبتلایان، بیماران بستری در بیمارستانها و فوتی‌ها در شهر مشهد هر لحظه رو به افزایش است.(ایسنا ۱۴تیر)

پر شدن تختهای بیمارستانی در کشور

خاتمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع با اعتراف به افزایش شیوع ویروس کرونا، گفت: بسیاری از شهرهای کشور به‌لحاظ بیماری کرونا در حالت هشدار و قرمز به سر می‌برند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت ویروس کرونا نگران‌کننده است. به اذعان مسئولان مربوطه به‌دلیل افزایش شیوع این ویروس تعداد بستری در مراکز درمانی افزایش یافته و به همین دلیل تختهای بیمارستانی در حال پر شدن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e6ea28f6-1bab-4dce-bbd7-3dba5cf50679"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات