728 x 90

قیام ایران-شماره ۲۳۴

اعتراضهای دانشجویی به‌ مناسبت روز دانشجو به‌رغم بسیج سرکوبگرانه رژیم آخوندی

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

فراخوان مراجع بین‌المللی حقوق‌بشر به اقدام فوری برای آزادی دانشجویان دستگیر شده

تظاهرات و تجمعهای اعتراضی دانشجویان به‌ مناسبت روز دانشجو (۱۶آذر) به‌رغم تدابیر گسترده سرکوبگرانه و دستگیری شمار زیادی از دانشجویان که از روز دوشنبه گذشته شروع شده، در دانشگاههای مختلف کشور ادامه دارد.

روز شنبه ۱۷‌آذر (۸دسامبر) گروهی از دانشجویان دانشگاه تهران در برابر ورودی دانشگاه دست به تجمع زده و شعارهای ضدحکومتی سر دادند. این در حالی بود که نیروهای سرکوبگر خیابانهای اطراف دانشگاه تهران را قرق کرده بودند. دانشجویان دانشکده فنی تهران نیز با شعارهای دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد؛ و دانشجویان دانشکده هنر نیز با شعار یک دو سه آ. آزادی؛ دست به تظاهرات زدند.

در همین روز دانشجویان گردهمایی‌ها و تظاهرات اعتراضی مشابهی در دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تربیت معلم در تهران، دانشگاه نوشیروانی بابل، دانشگاه تبریز، دانشگاه گرمسار، دانشگاه اهواز، دانشگاه سمنان و دانشگاه علوم پزشکی سهند، دانشگاه فنی تبریز، دانشگاه مرند و دانشگاه ارومیه برگزار کردند.

دانشجویان در این تظاهرات شعار دانشجوی زندانی آزاد باید گردد سردادند و همچنین به حمایت از اعتصابهای و اعتراضات کارگری برخاستند و شعار می‌دادند کارگر زندانی آزاد باید گردد.

روز یکشنبه ۱۸‌آذر نیز دانشجویان برخی از دانشگاهها از جمله دانشجویان دانشگاه تهران و دانشگاه علامه تجمع و راهپیمایی کردند. دانشجویان در دانشگاه تهران شعار می‌دادند: کارگر دانشجو اتحاد اتحاد.

نیروهای سرکوبگر در وحشت از گسترش تظاهرات و اعتراضات دانشجویان طی روزهای گذشته شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه تهران و دیگر دانشگاههای کشور را دستگیر کرده و برخی از آنها نیز توسط اطلاعات آخوندی احضار شده و مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

مقاومت ایران عموم اتحادیه‌ها و سندیکاهای دانشجویی در کشورهای مختلف را به حمایت از دانشجویان ایرانی فرا‌می‌خواند و از مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر می‌خواهد برای آزادی دانشجویان دستگیر شده دست به اقدام فوری بزنند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۸آذر ۱۳۹۷(۹دسامبر ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f31b5e6-766f-465e-b630-aba45de1b8e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات