728 x 90

اعتراض و تظاهرات علیه حضور وزیر دادگستری رژیم ایران در شورای حقوق بشر

تظاهرات علیه حضور علیرضا آوایی در ژنو
تظاهرات علیه حضور علیرضا آوایی در ژنو

رادیو بین‌المللی فرانسه در گزارشی از هواداران مقاومت ایران در ژنو در اعتراض به حضور دژخیم علیرضا آوایی گفت:‌ حضور علیرضا آوایی وزیر دادگستری  رژیم ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، با تظاهرات مخالفان همراه شد.  تظاهر کنندگان در مقابل ساختمان شعار می‌دادند که آوایی باید بازداشت شود. علیرضا آوایی به‌خاطر نقض فاحش حقوق بشر در ایران در فهرست تحریم‌های سازمان ملل‌متحد و اتحادیه اروپا قرار دارد. هنگام سخنرانی وی، برخی از دیپلوماتها محل را ترک کردند.مخالفان برای اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی در ایران، انبوهی از کفش را در مقابل ساختمان ریخته بودند.

برخی تظاهر کنندگان به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفتند که "دستان آوایی به خون آلوده است و دعوت سازمان ملل از وی برای شرکت در نشستی در بارۀ حقوق بشر کار درستی نیست".

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که تعدادی از دیپلوماتها هنگام سخنرانی علیرضا آوایی سالن را ترک کرده‌اند..

هیأت نمایندگی آمریکا در شورای حقوق بشر با صدور بیانیه‌یی سخنرانی آوایی را محکوم کرد. در بیانیه آمده است که "کسانی به‌دنبال استفاده از این شورا هستند تا نقش خود را کمرنگ کنند و به تخریب ارزشهای اساسی بپردازند".

چند روز قبل نیکی هیلی نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل از تصمیم شورای حقوق بشر مبنی بر دعوت آوایی انتقاد کرده و گفته بود که "شورای حقوق بشر باید خجالت بکشد".

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6b1d215-2294-4b76-a224-c41ba53e4f7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات