728 x 90

اعتراض و تظاهرات مردم گالیکش در استان گلستان به احضار روحانی اهل سنت مولوی محمد حسین گرگیج به دادگاه ویژه روحانیت

اعتراض و تظاهرات مردم گالیکش در استان گلستان
اعتراض و تظاهرات مردم گالیکش در استان گلستان

صبح روز یکشنبه اهالی بلوچ استان گلستان در حمایت از روحانی اهل سنت مولوی محمدحسین گرگیج در مقابل منزل وی در گالیکش تظاهرات کردند و خواهان لغو احضار وی به بی‌دادگاه ویژه روحانیت شدند.

سایت حکومتی بهارنیوز نوشت: بر پایه برخی گزارشهای دیگر، چند تن از نمایندگان دادگاه ویژه روحانیت پنجشنبه گذشته با حضور در مقابل خانه این امام جمعه، به اطرافیان او گفته بودند که او به نماز جمعه روز ۲۳دی در گالیکش نرود و روز یک‌شنبه، ۲۵دی نیز خود را به دادگاه معرفی کند. درباره اتهامات و دلایل احضار اخیر این روحانی بانفوذ اهل سنت اطلاعاتی منتشر نشده است.

این رسانه حکومتی می‌افزاید: مولوی گرگیج در نماز جمعه ۱۶دی از اعدامها و بازداشتها به‌شدت انتقاد کرده بود. گرگیج ۱۲مهر نیز از رخدادهای جاری در کشور به‌ویژه تیراندازی به معترضان در «جمعه خونین زاهدان» به‌عنوان «فاجعه» نام برده بود. (سایت بهار نیوز (رژیم)۲۵ دی )

 

 

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت در روز ۹دی در اطلاعیه‌یی نوشت: ساعت ۱ بامداد جمعه (۹دی) نیروهای نظامی و لباس‌شخصی رژیم در گالیکش (استان گلستان) برای ایجاد رعب و وحشت، در مقابل مسجد جامع اهل سنت در این شهر و منزل امام جمعه اهل سنت اقدام به تیراندازی کردند اما پس از حضور و تجمع مردم مجبور به فرار شدند. روز جمعه مردم شهرستان گالیکش در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه اهل سنت تظاهرات بزرگی برپا کردند. سحرگاه جمعه جوانان دلیر در گرگان ساختمان سازمان تبلیغات آخوندها را به آتش کشیدند.

 

در اواخر آذر ماه سال گذشته نیز در اعتراض به عزل امام جماعت اهل سنت در آزادشهر توسط نماینده خامنه‌ای هموطنان اهل سنت در این شهر و برخی شهرهای دیگر استان گلستان دست به تظاهرات زدند.

رژیم در این مناطق نیروهای سرکوبگر یگان ویژه ضدشورش را مستقر کرده و مزدوران به منازل هموطنان بلوچ و اهل سنت یورش برده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5fba75e-f342-4296-95ac-c88288df0cb0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات