728 x 90

اعتراض آمریکا نسبت به حضور رژیم ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی قطر

حضور رژیم ایران و سپاه پاسداران در نمایشگاه نیروی دفاع دوحه در قطر
حضور رژیم ایران و سپاه پاسداران در نمایشگاه نیروی دفاع دوحه در قطر

آمریکا نسبت به حضور رژیم ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی قطر اعتراض کرد و نسبت به خرید تسلیحات ایرانی هشدار داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، اعلام کرد که واشنگتن عمیقاً از حضور مقامات نظامی ایران از جمله افسران سپاه پاسداران در نمایشگاه دفاعی دوحه متأسف است.

آقای پرایس اظهار داشت: «ما حضور رژیم ایران در این نمایشگاه و نمایش تسلیحات دفاع دریایی آن را کاملاً مردود می‌شماریم چرا که ایران خود بزرگ‌ترین تهدید علیه ثبات دریانوردی در منطقه خلیج فارس است».

این مقام دولت آمریکا سپس هشدار داد که «نقل و انتقالات مالی مربوط به تسلیحات ایرانی تحت قوانین آمریکا عموماً قابل تحریم است و از جمله مشمول تحریم‌های مرتبط با تروریسم و تسلیحات کشتار جمعی می‌شود».

غرفه ایران در نمایشگاه با تصاویری از قایق‌های تندرو تزیین شده که عموماً نیروهای سپاه پاسداران در خلیج‌فارس از آن استفاده می‌کنند. موشک کروز ضد ناو «نصر-۱» نیز از جمله دیگر تسلیحاتی است که ایران در نمایشگاه قطر عرضه می‌کند(سایت وزارتخارجه آمریکا ۴فروردین).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d826c7a-6b7f-4cb0-a391-f56c688200c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات