728 x 90

اطلاعیهٔ مطبوعاتی کمیتهٴ پارلمانی ایتالیا برای یک ایران آزاد کنفرانس نقشهٔ مسیر به‌سوی یک ایران دموکراتیک در پارلمان ایتالیا

کنفرانس نقشهٔ مسیر به‌سوی یک ایران دموکراتیک در پارلمان ایتالیا
کنفرانس نقشهٔ مسیر به‌سوی یک ایران دموکراتیک در پارلمان ایتالیا

اطلاعیهٔ مطبوعاتی کمیتهٴ پارلمانی ایتالیا برای یک ایران آزاد

کنفرانس نقشهٔ مسیر به‌سوی یک ایران دموکراتیک در پارلمان ایتالیا

بیانیه اکثریت سنای ایتالیا در حمایت از مردم ایران

گزارش سناتور ترتزی از سفر هیأت پارلمانی ایتالیا به‌اشرف۳

 

قانونگذاران از قیام مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک

و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی

و از مبارزه مردم ایران علیه دو دیکتاتوری دینی و سلطنتی حمایت کردند

 

سناتور جولیو ترتزی

بیانیهٔ اکثریت سنا نشان می‌دهد

هر کس که معتقد به‌آزادی و دموکراسی باشد با شماست

این بیانیه بیانگر خواست مردم ایتالیا در مخالفت با مماشات است

و باید پایه سیاست ما رو به‌تحولات ایران قرار بگیرد

ما نباید تسلیم باج‌گیری این رژیم بشویم

سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار گیرد

 

نماینده پوتزولو

خواست و ارادهٔ اشرفی‌ها برای آزادی بسیار قوی است

سفارت رژیم ایران سفر ما را به‌اشرف محکوم کرد

این برای ما مدال افتخار است

رژیم خروار خروار دروغ تحویل سفارتهای خارجی می‌دهد

ما باید جلوی این کار بایستیم

من چشم در چشم با خانم رجوی و با مجاهدین صحبت کردم

و در نگاه‌های آنها دیدم که آماده‌اند برای آرمان آزادی فدای حداکثر بکنند

 

خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت در این جلسه گفت

زمان آن است که غرب با بازنگری سیاست خود در قبال رژیم ایران

در کنار مردم ایران قرار گیرد

او از ایتالیا و اتحادیهٔ اروپا خواست سپاه را لیست‌گذاری تروریستی کنند

معامله با این رژیم را متوقف کنند

و مبارزه مردم برای سرنگونی رژیم

و نبرد جوانان شورشگر با سپاه پاسداران را به‌ رسمیت بشناسند

 

اطلاعیهٔ مطبوعاتی کمیتهٴ پارلمانی ایتالیا برای یک ایران آزاد:

بعدازظهر چهارشنبه ۱۲آوریل در کنفرانسی در سالن لااستامپای پارلمان تحت عنوان «نقشهٔ مسیر به‌سوی یک ایران دموکراتیک» با حضور و سخنرانی گروهی از نمایندگان و سناتورها به‌ریاست نماینده الیزابتا گاردینی تشکیل شد. قانونگذاران از قیام مردم ایران برای جمهوری دموکراتیک و برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم رجوی و از مبارزه مردم ایران علیه دو دیکتاتوری دینی و سلطنتی حمایت کردند.

خانم گاردینی گفت، این رژیم به‌نام اسلام و دین، بی‌رحمانه‌ترین عملکرد را علیه مردم دارد. من خیلی خوشحالم که هیأتی که به‌تازگی به‌اشرف رفته بود اینجا حضور دارد تا تجربیاتش را با ما در میان بگذارد. به‌خصوص که سناتور ترتزی ذیصلاح‌ترین است.

خانم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت که از طریق آنلاین در این جلسه سخنرانی می‌کرد گفت قیام ماه‌های اخیر تزلزل و شکنندگی این رژیم را در مقابل چشم جهانیان قرار داد. زمان آن است که غرب با بازنگری سیاست خود در قبال (رژیم) ایران، در کنار مردم ایران قرار گیرد. عزم جامعهٔ ایران برای به‌دست‌آوردن آزادی و دموکراسی قابل از بین‌بردن نیست. رژیم آخوندی قادر نیست حاکمیت خود را در برابر موج قیام‌ها حفظ کند. او از ایتالیا و اتحادیهٔ اروپا خواست سپاه را لیست‌گذاری تروریستی کنند، معامله با این رژیم را متوقف کنند و مبارزه مردم برای سرنگونی رژیم و نبرد جوانان شورشگر با سپاه پاسداران را به‌رسمیت بشناسند.

سناتور ترتزی با ارائهٔ گزارش کوتاهی از بازدید خودش در رأس یک هیأت پارلمانی از اشرف و دیدار با خانم رجوی، خطاب به‌او گفت، شما و دوستانتان در اشرف، مردم ایران را نمایندگی می‌کنید. موتور محرک قیام شما، آزادی و حقوق‌بشر است. ما با قلبمان با شما هستیم و از صلابت و ارادهٔ شما انگیزه می‌گیریم. ارادهٔ این مقاومت را می‌شود در اشرف دید. شما صدای حقیقی مردم ایران هستید که رژیم می‌خواهد سرکوب کند. اتحادیهٔ اروپا باید آنچه را که ما در اشرف دیدیم به‌چشم ببیند و سیاستش را در رابطه با ایران تصحیح کند.

سناتور ترتزی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری سیاستی برایمان ضروری است که رژیم دین‌سالار (حاکم بر) ایران را کاملاً منزوی کند. ما برای خلاص‌شدن از شر این رژیم وحشی به‌یک چرخش ۱۸۰درجه‌یی نیاز داریم، وگرنه به‌سمت پرتگاه پیش خواهیم رفت.

سناتور ترتزی در قسمت دیگری از سخنانش به‌بیانیهٔ اکثریت اعضای سنای ایتالیا تحت عنوان «حمایت از مردم ایران در مبارزه برای یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک» پرداخت و گفت این بیانیه نشان می‌دهد هر کس که معتقد به‌آزادی و دموکراسی باشد با شماست. این بیانیه بیانگر خواست مردم ایتالیا در مخالفت با مماشات است و باید پایه سیاست ما رو به‌تحولات ایران قرار بگیرد، ما نباید تسلیم باج‌گیری این رژیم بشویم. سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار گیرد. نباید اجازه بدهیم از کانال‌های دیپلماتیک برای کارهای تروریستی استفاده کند. کمیتهٴ پارلمانی همبستگی با مقاومت ایران اینها را به‌پیش خواهد برد.

نماینده پوتزولو گفت با رفتن به‌اشرف می‌فهمیم در ایران چه می‌گذرد. خواست و ارادهٔ اشرفی‌ها برای آزادی بسیار قوی است. سفارت رژیم ایران سفر ما را به‌اشرف محکوم کرد. این برای ما مدال افتخار است. رژیم خروار، خروار دروغ تحویل سفارتهای خارجی می‌دهد. ما باید جلوی این کار بایستیم. سیاست ما باید بر اساس واقعیات باشد و نه مزخرفات رژیم ایران. من چشم در چشم با خانم رجوی و با مجاهدین صحبت کردم و در نگاه‌های آنها دیدم که آماده‌اند برای آرمان آزادی فدای حداکثر بکنند. یک ارادهٔ سترگ برای آزادی در ایران وجود دارد.

سناتور اسکوریا گفت ما باید یک تحرک قوی داشته باشیم که از شورای ملی مقاومت حمایت کنیم. این مقاومت مشروع به‌ما انگیزه می‌دهد تا خودمان را در کنار مردم ایران بدانیم. تاریخ تکرار نمی‌شود. مردم ایران نمی‌خواهند به‌دیکتاتوری گذشته بازگردند. ما خوشحالیم که ایرانیانی را می‌بینیم که اراده کرده‌اند کشورشان را بر پایه‌های دموکراتیک بسازند و به‌پیش ببرند.

نماینده آندرا دی‌جوزپه گفت من بر همبستگی خودم با مقاومت ایران تأکید می‌کنم. فقط افکار عمومی کافی نیست. باید در سیاست‌های اتحادیهٔ اروپا تأثیر گذاشت. باید اقدامات مشخص روی زمین و شیوهٔ دیپلماتیک را به‌کار گرفت تا رژیم بداند عملکردش عواقبی دارد.

نماینده استفانیا آسکاری گفت من به‌تازگی در اشرف بودم. این یک تجربهٔ بسیار مهم برای من بود. هر کدام از نمایندگان پارلمان لازم است چنین دیداری داشته باشد تا ببیند این رژیم چه شکنجه‌هایی را اعمال کرده است. آنها بیش از چهل سال است برای رسیدن به‌یک دولت دموکراتیک مقاومت کرده‌اند. این وظیفهٔ ما در پارلمان است که با مقاومت ایران همبستگی داشته باشیم. ما در سطح ملی و در سطح اروپایی نباید ساکت باشیم. ما الآن خیلی چیزها را می‌دانیم و باید در قبال آن مسئول باشیم.

 

بیانیهٔ اکثریت سنا تصریح می‌کند: «قیام شجاعانهٔ مردم ایران از یک‌سو ناشی از وضعیت انفجاری جامعه به‌خاطر سرکوب و فقر و تبعیض و فساد حکومتی و از سوی دیگر ناشی از ۴دهه مقاومت سازمان‌یافتهٔ سراسری است. به‌طرز غم‌انگیزی، فقط در تابستان۱۳۶۷، بیش از ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی که اکثریت عظیم آنها اعضای مجاهدین خلق بودند به‌طرز وحشیانه‌یی قتل‌عام شدند».

بیانیه ضمن حمایت از برنامهٔ ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی پرزیدنت (برگزیدهٔ) شورای ملی مقاومت خاطرنشان می‌کند، این برنامه «شامل انتخابات آزاد، آزادی بیان و اجتماعات، لغو مجازات اعدام، برابری زن و مرد، جدایی دین و دولت، خودمختاری ملیت‌های ایران و ایران غیراتمی است؛ همان ارزشهایی که ما در کشورهای دموکراتیک از آن دفاع می‌کنیم».

 

اکثریت سنای ایتالیا تأکید می‌کنند: «ما در همبستگی با مردم ایران در کنار خواست آنها برای یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت و دموکراتیک می‌ایستیم که در آن هیچ فردی، صرف‌نظر از دین یا نسبت خانوادگی، هیچ امتیازی بر دیگران نداشته باشد. مردم ایران حول این ارزش‌های دموکراتیک متحد هستند. آنها با شعارهای خود روشن کرده‌اند که همهٔ اشکال دیکتاتوری اعم از شاه مخلوع یا رژیم مذهبی فعلی و هر گونه ارتباط با هر یک از این دو دیکتاتوری را رد می‌کنند».

آنها از جامعهٔ بین‌المللی می‌خواهند که «در تلاش برای تغییر در کنار مردم ایران بایستد و گام‌های قاطعی علیه رژیم حاکم بردارد. این شامل قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه و بستن سفارتهای (رژیم) ایران است که در حمایت از فعالیت‌های تروریستی نقش داشته‌اند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c91fbca8-f949-4cae-bdcf-e6b149277556"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات