728 x 90

اطلاعیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران و پیامهای همبستگی اعضای مجلسین عوام و اعیان انگلستان در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

پارلمان انگلستان
پارلمان انگلستان

اطلاعیه کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

  • ما از معترضان در سراسر ایران، خواسته‌های مشروع آنها برای عدالت، آزادی و دموکراسی حمایت می‌کنیم.
  • همان‌طور که خانم مریم رجوی گفته است مشارکت فعال زنان و جوانان در اعتراضات اخیر نشان دهنده عزم مردم ایران برای تحقق آرمانهای دمکراتیک است.

کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران ضمن محکومیت مرگ مهسا امینی، در بازداشت نیروهای سرکوبگر رژیم نوشت: جامعه جهانی باید بپذیرد که موج محکومیت در اجرای عدالت برای قربانیان سرکوب رژیم ایران کافی نخواهد بود. اینها رژیم را وادار به عقب‌نشینی نخواهد کرد فردی که خود متهم به نقض حقوق‌بشر است یعنی (ابراهیم رئیسی)، به فرهنگ معافیت از مجازات عاملان باید پایان دهد.

ارگانهای سرکوبگر امنیتی و قوه قضاییه در ایران جزء لاینفک ظلم و ستم دولت و در نتیجه بخشی از مشکل و نه راه‌حل هستند.

محدودیتهای شدید در استفاده از اینترنت اعمال شده در ایران نشان می‌دهد که رژیم احتمالاً به سرکوب قابل توجه آزادیها با هدف سرکوب اعتراضات فکر می‌کند، همان‌طور که در آبان ۱۳۹۸ انجام داد، زمانیکه نیروهای امنیتی رژیم ۱۵۰۰معترض را کشتند.

ما به‌طور کامل از معترضان در سراسر ایران حمایت می‌کنیم که خواسته‌های مشروع آنها برای عدالت، آزادی و دموکراسی با خشونت بیش از حد رژیم مواجه شده است، همان‌طور که خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت گفته است مشارکت فعال زنان و جوانان در اعتراضات اخیر نشان‌دهنده عزم مردم ایران برای تحقق آرمانهای دمکراتیک خود است.

جامعه بین‌الملل باید فوراً به‌طور جمعی از کارزار مردمی برای عدالت در ایران با ایجاد یک کمیسیون بین‌المللی به رهبری سازمان ملل برای بررسی موارد نقض حقوق‌بشر گذشته و کنونی توسط رژیم ایران، با هدف تعقیب مقام‌های رژیم در یک دادگاه بین‌المللی حمایت کند.

کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

سپتامبر ۲۰۲۲

 

 

پیامهای همبستگی اعضای مجلسین عوام و اعیان انگلستان در حمایت از قیام سراسری مردم ایران

لرد آلتون عضو مجلس اعیان انگلستان: انگلستان باید از آرزوهای مردم ایران برای نفی دیکتاتوری در هر شکل و برپایی یک جمهوری بر اساس طرح دمکراتیک خانم مریم رجوی برای یک ایران غیراتمی، مبتنی بر جدایی دین از دولت و یک حکومت دمکراتیک حمایت کند.

دیوید جونز عضو مجلس عوام انگستان: اعتراضات در ایران در حال گسترش است. پاسخ رژیم تلاش برای سرکوب است. لحظه حساسی است. جامعه بین‌المللی باید پشت سر ایرانیان شجاع بایستد.

جس فیلیپس عضو مجلس عوام انگلستان: زنان ایران شجاعت باور نکردنی در برابر سرکوب خشن و وحشیانه از خود نشان می‌هند. من هر کاری که از دستم بر بیاید انجام خواهم داد تا به زنان ایرانی کمک کنم که صدایشان شنیده شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42bc8e65-bf0a-4278-ae71-55a6fb1f1b90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات