728 x 90

اطلاعات آلمان: سفارت رژیم ایران مشغول جاسوسی از مخالفان است

هورست سی هوفر وزیر کشور آلمان
هورست سی هوفر وزیر کشور آلمان

بی اف وی،‌ سرویس اطلاعاتی داخلی آلمان در گزارش سالانه خود به افشای جاسوسی سفارت رژیم علیه اپوزیسیون ایران در کشور آلمان پرداخت.

این سرویس اطلاعاتی همچنین خبر از فعال بودن پاسداران و بازوی خارجی آن نیروی قدس در این کشور داد.

وزیر کشور، هورست سی هوفر در حالی این گزارش سالانه را افشا کرد که چندی پیش برلین یک دیپلمات رژیم ایران را که برای سفارت در اتریش کار می‌کرد دستگیر و او را متهم به تروریسم و دادن دستورات به ایرانیانی در بلژیک کرد که برای انجام حملات تروریستی، علیه  اپوزیسیون ایران در اروپا آماده میشدند.

اسدالله اسدی دیپلمات رژیم ایران زمانی که در باواریای آلمان بود با حکم دستگیری اروپایی بازداشت شد.

محاکمه او در آلمان شروع شد در حالیکه بلژیک نیز خواستار استرداد او برای محاکمه در خاک خود بود.

 

وزارت اطلاعات رژیم ایران مشغول جاسوسی در آلمان

گزارش اطلاعاتی آلمان گفت عملیات جاسوسی در آلمان توسط وزارت اطلاعات رژیم ایران اداره می‌شود و آنها اساساً اطلاعات در مورد مخالفان در آلمان جمع‌آوری می‌کنند اما عملیات آنها برخی مواقع به سایر کشورهای اروپایی گسترش می‌یافت.

این گزارش افشا کرد که یک شهروند پاکستانی توسط یک دادگاه برلین در ماه مارس گذشته به جاسوسی برای ایران متهم و به ۴سال و سه ماه زندان محکوم شد.

بنا‌به این گزارش متهم از سال ۲۰۱۱ در تماس با یک عضو نیروی قدسِ بوده که مسئولِ عملیات اطلاعاتی در اروپا بوده است.

اطلاعات آلمان افشا کرده است که تهران تلاش می‌کرد در اتباع شیعی مختلفی که در آلمان زندگی می‌کردند از طریق تعدادی از مراکز و نهادهایی که در این کشور اداره می‌کند، نفوذ کند.

این گزارش متذکر شد است، مرکز اسلامی در هامبورگ از مسجد امام علی در همان شهر تبعیت می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

سال گذشته نیز اداره امنیت داخلی آلمان در گزارش سالانه خود به فعالیتهای اطلاعاتی و تروریستی رژیم ایران در این کشور اشاره کرده است:

اداره امنیت داخلی آلمان: وزارت اطلاعات و نیروی قدس دستگاههای اطلاعاتی رژیم ایران در آلمان هستند.

اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی آلمان یا سازمان امنیت داخلی جمهوری فدرال آلمان که وظیفه جمع‌آوری اطلاعات از خطرهای تهدید کننده امنیت این کشور را به عهده دارد، در قسمتی از گزارش سال ۲۰۱۶ خود که روز ۴ژوئیهٔ ۲۰۱۷ منتشر شده به فعالیتهای جاسوسی رژیم آخوندی در آلمان پرداخته است. این قسمت از گزارش نشان می‌دهد که سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران هدف اصلی فعالیتهای جاسوسی رژیم و وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس در آلمان هستند.

قسمتهایی از این گزارش ذیلا آورده شده است:
فعالیتهای شناسایی و مقابله با جنبشهای اپوزیسیون در داخل و خارج ایران، هم‌چنان وظیفه محوری دستگاههای اطلاعاتی رژیم ایران است. این سرویسها علاوه بر این، اقدام به جمع‌آوری و کسب اطلاعات در کشورهای خارجی غربی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی می‌کند.

 

هدف محوری وزارت اطلاعات ایران

عامل اصلی فعالیتهای [اطلاعاتی] که علیه آلمان صورت می‌گیرند، وزارت اطلاعات است. در کانون فعالیتهای این سرویس به‌طور خاص "سازمان مجاهدین خلق ایران"و "شورای ملی مقاومت ایران" قرار دارند.

شیوه کار

وزارت اطلاعات ایران، اطلاعات خود را از طریق عملیات سرویس اطلاعاتی به‌دست می‌آورد که در اساس از سوی مقر اصلی این وزارتخانه در تهران (ایران) به‌صورت مرکزی هدایت می‌شوند. برای اجرای این امر، سرویس مزبور به‌طور خاص از مسافرت افراد مورد نظر که بدلایل شغلی یا خانوادگی به ایران مسافرت می‌کنند، استفاده می‌کند. افراد مورد نظر در جریان این مسافرت ها به زحمت می‌توانند خود را از چنگال وزارت اطلاعات ایران مصون نگه دارند. این مسافرتها برای وزارت اطلاعات شرایط ایده آلی را برای ایجاد ارتباطات و انجام گفتگوهای اطلاعاتی فراهم می‌کنند.

در کنار آن مقر رسمی وزارت اطلاعات در سفارت ایران در برلین، عملکرد مهمی در انجام شناسایی‌های سرویس مخفی برعهده دارد. این مقر این است علاوه بر انجام عملیات اطلاعاتی مستقل، از فعالیتهایی مقر مرکزی وزارت اطلاعات که در تهران قرار دارد نیز پشتیبانی می‌کند.

 

نیروی قدس

علاوه بر وزارت اطلاعات، نیروی قدس که یک سرویس اطلاعاتی عمل کننده از سوی یگانهای ویژه سپاه پاسداران رژیم ایران می‌باشد، در آلمان فعال است.

 

محکومیتها توسط دادگاه شعبه برلین

در ۲۷مارس ۲۰۱۷شعبه دادگاه برلین یک تبعه ۳۱ساله پاکستانی را به‌خاطر انجام فعالیت به‌عنوان مأمور سرویس اطلاعاتی به ۴سال و سه ماه حبس محکوم کرد. فرد محکوم شده، از سال ۲۰۱۱در ارتباط با شخصی قرار داشت که به نیروی قدس رژیم ایران تعلق دارد و مسئول فعالیتهای شناسایی و اطلاعاتی در اروپا می‌باشد. بر طبق ماموریتی که این فرد دریافت کرده بود. علیه این فرد در ۵ژوئیه ۲۰۱۶حکم جلب و حبس برای بازداشت تحقیقاتی صادر شد.

در تاریخ 19ژوئیه 2016 دادگاه شعبه برلین یک تبعه 32ساله ایرانی را به جرم ارتکاب به فعالیتهای سرویس مخفی به دو سال و چهار ماه مجازات حبس محکوم کرد. او برای وزارت اطلاعات رژیم ایران مقادیر معتنابه و گسترده‌یی اطلاعات در مورد مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت جمع‌آوری کرده بود. پرونده علیه یک تبعه ایرانی دیگر که او نیز متهم شده بود، در تاریخ 10ژوئن 2016 با وضع محدودیتهایی علیه وی متوقف گردید.

 

مطالب مرتبط:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55649d04-3128-4d20-9ccd-d17cc801a9b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات