728 x 90

اشرف ریفی: قیام مردم ایران باید پیروز شود

اشرف ریفی
اشرف ریفی

النهار العربی لبنان روز ۵مرداد در گزارشی نوشت: «اشرف ریفی» وزیر دادگستری پیشین لبنان با اشاره به عمق بحرانی که رژیم آخوندها در رویارویی با قیام مردم ایران درگیر آن است، تأکید کرد قیام مردم ایران باید پیروز شود.

وی در یک سخنرانی ویدئویی در حاشیه شرکت خود در کنفرانس ایران آزاد که در پاریس برگزار گردید، گفت: آخوندها امروز با بحران «نظام» روبه‌رو هستند و رژیم مذهبی تنها در سیاست فتنه جویی بر علیه انقلاب و اپوزیسیون و کشتن سمبلها و سرکوب حامیان آن ‏مهارت دارد .

ریفی به تداوم خیزش مردمی پرداخت که در مخالفت با رژیم سرکوبگر آخوندها و سیاست ظلم و ستم آنها و تصاحب ثروتهای ملی و دخالت آخوندها در امور کشورهای همسایه و هزینه‌های تسلیحاتی و حمایت از شبه‌نظامیان به جای رسیدگی به امور مردم و تأمین نیازها و مواد اولیه ضروری آنها، در استانهای مختلف گسترش یافت.

ریفی در خصوص دلایل شروع قیام و انقلاب در ایران به سیاست سرکوب آزادیهای سیاسی و رسانه‌ای و استفاده از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی برای ارعاب مردم اشاره کرد که این نشان‌دهنده انتقال ارعاب از دستگاه ”ساواک“ به ”سپاه پاسداران“ است.

وی رژیم آخوندها را یک دیکتاتوری مذهبی مبتنی بر مرجعیت ولی‌فقیه و تحمیل عقاید خود بر مردم ایران توصیف کرد و بر ضرورت استقرار نظام جمهوری دموکراتیک از طریق ساختن دولتی معتقد به کثرت‌گرایی و به‌رسمیت شناختن دیگری و احترام گذاشتن به نظر وی و امتناع از مجبور کردن زنان به حجاب و هم‌چنین بر لزوم همکاری زنان در اداره امور کشور برای پیشرفت کشور تأکید کرد و با اشاره به شرایط عینی ایجاد انقلاب علیه استبداد، اطمینان خود را به پیروزی انقلاب مردمی ایران و استقرار رژیمی که امکان مشارکت همه در تصمیم‌گیریها را فراهم کند، ابراز نمود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ef26f06-ebf4-401a-bd47-3a093aefb7f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات