728 x 90

اشتری، سرکرده نیروی انتظامی، کشتار مهاجران افغان در هریرود را همانند سرنگونی هواپیمای اوکراینی تکذیب کرد

تحقیق مقامات افغانستان پیرامون کشتار مهاجران افغان در هریرود توسط پاسداران رژیم ایران
تحقیق مقامات افغانستان پیرامون کشتار مهاجران افغان در هریرود توسط پاسداران رژیم ایران

به‌رغم محکومیت جهانی کشتار مهاجران افغان در رودخانه هریرود توسط پاسداران در ۱۱اردیبهشت و مدارک مستند ارائه شده توسط دولت افغانستان و نیز در فضای مجازی، کارگزاران رژیم هم‌چنان در پی تکذیب این جنایت هستند.

در جدیدترین تکذیبیه کارگزاران رژیم آخوندی، پاسدار جنایتکار حسین اشتری، سرکرده نیروی انتظامی رژیم، روز یکشنبه ۱۸خرداد مدعی شد: «شرایط جوی و بارندگی‌های پی‌درپی و افزایش حجم آب رودخانه در آن ایام و تاریکی شب می‌تواند عامل مؤثری بر این حادثه ادعایی باشد».

حسین اشتری در ادامه دروغ‌پردازی‌های خود برای فرار از محکومیت جهانی این جنایت؛ دولت افغانستان را به‌علت تخلیه پاسگاه‌های مرزی این کشور مقصر این اتفاق می‌نامد.

در همین حال محسن بهاروند، معاون حقوقی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی نیز به صحنه آمده و با تلاش برای مخدوش نشان دادن این جنایت مدعی شد: «ما مدرکی پیدا نکردیم که این اتفاق در سوی ایران باشد». اما وقتی در مقابل مدارک مستند دولت افغانستان قرار می‌گیرد مجبور به اعتراف می‌شود که «اسناد طرف افغانستانی را مهم تلقی کرده و در اختیار مراجع ذیصلاح گذاشته‌ایم».

تکذیب‌های گوناگون کارگزاران رژیم در حالی ادامه دارد که هنوز جنایت شلیک موشک به هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط سپاه و تکذیب این جنایت توسط تمامی مقامات رژیم از یاد نرفته و کمیسیون حقوق‌بشر افغانستان با صدور بیانیه‌ای شکنجه و غرق کردن شماری از شهروندان کشور در مرز با ایران را نقض آشکار تعهدات دولتها به پیمانهای بین‌المللی، پایمال کردن اصول و ارزش‌های حقوق‌بشری، "بی‌رحمانه و تکان‌دهنده" خوانده و خواهان تحقیق همه‌جانبه و ارائه این موضوع به دادگاههای بین‌المللی شده است.

از سوی دیگر در جدیدترین جنایت پاسداران بر علیه مهاجران افغانی در روز چهارشنبه ۱۴خرداد، یک خودرو حامل مهاجران افغانی در مسیر انارـ مهریز توسط پاسداران به رگبار بسته شد و درجا آتش گرفت که در این جنایت ۳نفر از مهاجرین افغانی جان‌باخته و تعداد دیگری به‌شدت مجروح شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c57b10b3-2819-46f0-8b64-c7aa3afc1318"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات