728 x 90

واکنش های بین المللی به خروج آمریکا از برجام/ محافل اقتصادی آلمان: امیدها نقش برآب شد

واکنشهای بین المللی از خروج آمریکا از برجام
واکنشهای بین المللی از خروج آمریکا از برجام

محافل اقتصادی آلمان: امیدها نقش برآب شد

دویچه وله گزارش داد:‌تصمیم دولت آمریکا به خروج از برجام شوک و حیرت محافل اقتصادی آلمان را به‌دنبال داشت. دیتر کمپف، رئیس اتاق صنایع و معادن ایران اندکی بعد از سخنرانی  دونالد  ترامپ، گفت که شرکتهای آلمانی امید زیادی به   گشایش بازارهای ایران بعد از رفع تحریم‌ها بسته بودند، ولی حالا این امیدها به‌طور جدی نقش بر آب شده‌اند.
فولکر تریر، رئیس بخش خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان نیز با تصمیم  دونالد ترامپ "جوانه نازکی که در مناسبات اقتصادی سر برآورده بود پرپر می‌شود.

ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان در توئیتری نوشت که شرکتهای آلمانی باید هر چه سریعتر فعالیت‌های خود در ایران را کاهش دهند.

عادل الجبیر: ما به مقابله با سیاستهای ستیزه‌جویانه رژیم ایران، ادامه خواهیم داد

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی طی پیامی اعلام کرد «ما خروج آمریکا از توافق هسته‌یی را تأیید کرده، از تصمیم از سرگیری تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران، پشتیبانی می‌کنیم و به همکاری با شرکایمان به منظور مقابله با سیاستهای ستیزه‌جویانه رژیم ایران، ادامه خواهیم داد.

وی افزود: «رژیم ایران از تعلیق تحریم‌ها برای توسعه فعالیتها  در بی‌ثبات کردن منطقه و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در منطقه‌ ما از جمله شبه‌نظامیان حزب‌الله و شبه‌نظامیان حوثی، استفاده کرد.

 

کشورهای مختلف عربی از بازگشت تحریمها علیه رژیم ‌ایران  و خروج آمریکا از برجام استقبال کردند.

عربستان سعودی اعلام کرد:‌ رژیم ایران از درآمدهای ناشی از لغو تحریمهای اقتصادی برای بی‌ثبات کردن منطقه استفاده می‌کرد.‎

امارات متحده عربی نیز از خروج آمریکا از توافق برجام حمایت کرد

الاخباریه گفت:‌‌ امارات متحده عربی تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق اتمی با رژیم ایران را تأیید کرد. 

بحرین در اطلاعیه‌ای حمایت کامل خود را از تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام و  جلوگیری از  سیاست‌های رژیم ایران برای صدور تروریسم در منطقه  اعلام کرد.

  دولت بحرین در اطلاعیه خود اضافه می‌کند   توافق اتمی با رژیم ایران بسیاری نواقص داشت  که مهمترین آنها    مسکوت گذاشتن برنامه موشکهای بالستیکی، تهدید امنیت و ثبات منطقه  از طریق دخالت در امور   سایر کشورها و حمایت از شبه‌نظامیان تروریست وابسته به این رژیم در کشورهای عرب منطقه است.    

 بحرین با تصمیم ترامپ اعلام همبستگی کرد و  گفت در تلاشهای آمریکا برای نابودی تروریسم در منطقه و جهان در کنار آمریکا خواهد ایستاد و از سایر کشورها نیز می‌خواهد تا گامهای مشابه آمریکا را اتخاذ کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fbe92ff-257a-4fd0-8733-73accbbcafb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات