728 x 90

سوء استفاده از کودکان کار و جنایت فروش اعضای بدن کودکان

کودکان زباله گرد
کودکان زباله گرد

یک عضو به‌اصطلاح شورای شهر تهران به وضعیت وخیم کودکان کار که به زباله گردی گماشته می‌شوند اعتراف کرد و گفت این کودکان مریض شده و در همان محلهای تفکیک زباله آنها را دفن می‌کنند. البته این به‌اصطلاح عضو شورای شهر به‌علت اصلی فقر و مهاجرت به حاشیه شهرها که ناشی از سیاستهای چپاولگرانه رژیم ولایت فقیه است اشاره‌ای نکرد.

خبرگزاری حکومتی ایلنا چهارشنبه ۱۰مرداد نوشت: طیبه سیاوشی، ضمن انتقاد از سیاستهای شهرداری تهران در مواجهه با آسیبهای اجتماعی از جمله تکدی گری و زباله گردی کودکان، در واکنش به اظهارات اخیر شهردار تهران که وعده پاک کردن چهره پایتخت از متکدیان طی سال آینده را داده بود، هشدار داد که «این گونه اقدامات قهری جواب نمی‌دهد»، بلکه باید «مرزها را کنترل» کرد و مانع حرکت «سازمان یافته» مهاجرین به سمت تهران شد.

طیبه سیاوشی ادامه داد، «جریانهای سازمان‌یافته‌ای در فرایند انتقال کودکان» از مرز به پایتخت وجود دارد، به‌طوری که «بیش از بیست کودک ۹تا ۱۰ساله را داخل یک خودرو جمع کرده و به تهران می‌آورند» و بعد این کودکان «زیر دست پیمانکاران شهرداری زباله گردی کرده یا در کارگاه‌های تفکیک زباله کار می‌کنند».

 

سیاست سوء‌استفاده از کودکان کار به‌عنوان کارگر ارزان

سیاوشی، شهرداری تهران را عامل آسیبهای اجتماعی دانست و گفت: «این کودکان زیردست پیمانکاران شهرداری کار می‌کنند. من تصور می‌کردم شاید با تغییر مدیریت شهری این رویکرد عوض شود، اما از آنجا که سیستم پسماند تغییری نکرده و این کودکان کارگر ارزان محسوب می‌شوند، این فرآیند کماکان ادامه دارد».

طیبه سیاوشی به بلایایی که کودکان زباله گرد دچار آن می‌شوند اشاره کرد و گفت: «شرایط کودکان زباله گرد بسیار حاد گزارش می‌شود. این کودکان مریض شده، ایدز می‌گیرند و در همان محلهای تفکیک زباله دفن‌شان می‌کنند. روستاییان اطراف گود محمودآباد مدام از شرایط منطقه شکایت می‌کنند و می‌گویند که حداقل انتقال ایدز از گودالها را کنترل کنید تا به ما سرایت نکند».

پیشتر نیز الهام فخاری رئیس به‌اصطلاح کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از بکارگیری کودکان کار در شهرداری تهران انتقاد کرده و گفته بود: «برخی پیمانکاران شهرداری کودکان زباله گرد را به کار می‌گیرند و از آنها به‌عنوان نیروی کار ارزان سوء‌استفاده می‌کنند. این کودکان در کارگاه‌های تفکیک زباله می‌خوابند و همه می‌دانیم که آنها در معرض چه آسیب‌هایی قرار دارند... تعدادی از این کودکان به بیماریهایی هم‌چون هپاتیت، ایدز، حصبه و کزاز مبتلا شده‌اند».

 

جنایت فروش اعضای بدن کودکان کار و رها کردن جسد در بیابان

فاطمه دانشور عضو دیگر به‌اصطلاح شورای شهر تهران نیز ماه گذشته، نسبت به رواج کار کودکان در پایتخت هشدار داده بود. وی در اظهاراتش به جنایاتی که در این حاکمیت پلید در جریان است اعتراف می‌کند و می‌گوید: «در بسیاری از موارد کودکان ناپدید می‌شوند و اعضای بدن آنها قاچاق می‌شود. بعد از مدت ها نیز جسد برخی از آنها در بیابانها بدون کلیه و چشم پیدا شده است».

خاطر نشان می‌شود طی هفته جاری نیز یکی از به‌اصطلاح نمایندگان مجلس رژیم ایران به وجود پدیده جنایت‌بار کودک دزدی برای فروش اعضای بدن آنها در حاکمیت پلید آخوندها اعتراف کرد. عبداللهی گفت: متأسفانه شنیده می‌شود که در شرایط امروز بسیار کودکانی که دزدیده می‌شوند و یا این‌که به هر نحوی آدم‌ربایی صورت می‌گیرد، اینها بیشتر برای این‌که بخشی از اعضای بدن اینها را بفروشند و برای به‌خصوص اگر قاچاق بشه خدا نکرده به کشورهایی که ثروتمندند یا به اشخاصی که ثروتمندند.

در شرایط فعلی کشور یک عده خیلی مشتری قلب اینها کبد بچه‌ها هستند.

گرمابی عضو دیگر مجلس رژیم نیز گفت: باید توجه داشت متأسفانه سن اعتیاد خیلی پایین آمده در کشور ما و یک نکته مهم این هست که به‌سادگی در اختیار همه کس قرار می‌گیره از هر دکه‌ای سر چهارراه میشه خرید و توجهی به خریدار نمیشه متأسفانه.

 

بیشتر بخوانید:

اقتصاد کشور، عبور شتاب آلود از مرز فاجعه

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cd9b710-ee59-4929-8c44-73a2c4172bb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات