728 x 90

استفاده از نظامهای «‌مالیات، یارانه و بانک» برای چپاول و غارت

پرداخت مالیات - عکس از آرشیو
پرداخت مالیات - عکس از آرشیو

روزنامه حکومتی وطن امروز یکشنبه ۳۱مرداد، به بکارگیری حاکمیت از «مالیات، یارانه و بانک» برای غارت و چپاول هر چه بیشتر مردم که یک قلم باعث «تشدید اختلاف طبقاتی» اعتراف کرد.

وطن امروز نوشت: تمام نظامهای شناخته‌شده جهان جهت باز توزیع ثروت در چند دهه اخیر به‌دلیل سیاست‌گذاری اشتباه تبدیل به عکس خود شده‌اند و نه تنها در باز توزیع ثروت تاثیرگذار نبوده‌اند، بلکه باعث تشدید اختلاف طبقاتی نیز شده‌اند. ضمن این‌که در یک دهه اخیر به‌دلیل تورم فزاینده ناشی از خلق نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی نسبت به دلار، این اختلاف هر روز تشدید هم شده است. این یعنی تورم تبدیل به کاتالیزری برای ثروتمند شدن اغنیا و کوچک‌تر شدن سفره‌های مردم شده است. این نظام‌ها عبارتند از: مالیات، یارانه و بانک.

روزنامه حکومتی وطن امروز در مورد فساد دستگاه حکومتی در استفاده از این سه مؤلفه در راستای غارت و چپاول می‌نویسد: «یارانه حتی تبدیل به بابی برای فساد و رانت زیاده‌خواهان نیز شده است. به‌عنوان نمونه، ارز ترجیحی که در سال‌های اخیر با هدف کنترل قیمتها ابداع شد اما هیچ سرانجام و کارنامه شفافی از آن موجود نیست.

بانک: آخرین نظامی که در جای درست خود در ساختار اقتصادی کشورمان قرار نگرفته است، بانک است. بانکها با سهم ۹۰درصدی در تشکیل نقدینگی متهم ردیف اول تورم در کشور هستند در کنار این، مدل تسهیلات‌دهی و حمایتی بانکها همواره منوط به وثایق سرمایه‌یی و مالی بوده که باعث فربه‌سازی طبقه توانمند شده است. طبقه متوسط و ضعیف هیچ‌گاه توان تسهیلات گیری از شبکه بانکی کنونی را ندارد»... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ffbe9ef4-0cab-4593-8028-4f423be6582d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات