728 x 90

استراون استیونسون: توطئه تروریستی رژیم ایران باید کشورهای غربی را وادار کند تا به مماشات پایان دهند

استراون استیونسون
استراون استیونسون

استراون استیونسون به‌دنبال صدور حکم ۲۰سال زندان توسط دادگاه آنتورپ بلژیک برای دیپلمات تروریست رژیم ایران و سه همدست مزدورش در مطلبی در سایت اسکاتسمن انگلستان به تاریخ ۱۷بهمن۹۹ نوشت: «توطئه تروریستی رژیم ایران باید کشورهای غربی را وادار کند تا به مماشاتشان با رژیم قاتل در تهران، پایان دهند».

استیونسون می‌افزاید: «هنگامی که یک کشور خاورمیانه‌ای به یکی از دیپلمات هایش دستور می‌دهد تا یک گردهمایی اپوزیسیون در اروپا را بمب‌گذاری کند و دستگاه کشنده را آماده کند و او را با یک بمب در بسته دیپلماتیک در یک پرواز تجاری به اتحادیه اروپا می‌فرستد، غرب چه کاری باید انجام دهد؟»

وی در ادامه درباره حکم دادگاه بلژیک علیه رژیم آخوندی نوشت: این بعضی از (فیلمهای) خیالی هالیوود نیست، بلکه واقعیت است.

دادگاه بلژیک به‌تازگی چهار ایرانی را که در توطئه طراحی یک کشتار دست داشتند و (قصد داشتند) تا به صدها نفر را در گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران، در ویلپنت نزدیک پاریس در ژوئن ۲۰۱۸ آسیب بزنند را صادر کرد.

دهها آمریکایی و اروپایی در این گردهمایی از جمله سیاستمداران مشهوری مانند نیوت گینگریچ، سخنگوی پیشین مجلس نمایندگان ایالات متحده و ترزا ویلیر نماینده مجلس و وزیر سابق کابینه انگلیس و استفان هارپر نخست‌وزیر پیشین کانادا، حضور داشتند.

من خودم آنجا بودم و روز پنجشنبه ۱۶بهمن در دادگاه آنتورپ به‌عنوان شاکی حضور داشتم و مدارک ضبط شده را می‌فرستادم...

زمان تغییر کامل جهت‌گیری در سیاست‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا و سازمان ملل در قبال ایران فرا رسیده است. مردم ایران انتظار دارند که غرب در کنار آنها باشد. آنها انتظار دارند خواسته‌های آنها برای دموکراسی جدی گرفته شود. سیاست مماشات که به وسیله اتحادیه اروپا دنبال می‌شود، در آب مرده است.

اکنون پس از دادگاه آنتورپ، اتحادیه اروپا باید روابط خود با ایران را به‌طور کامل دوباره ارزیابی کند.

جوزپ بورل دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، باید سفیر خودش را از تهران فراخواند و همه کشورهای غربی باید این الگو را دنبال کنند.

هر کشوری که به‌دنبال استفاده از ترور به‌عنوان یک ابزار دولتی است باید از مجامع متمدن رانده شود و رهبران آنها به جنایت علیه بشریت متهم شوند و در دادگاههای بین‌المللی دادگستری مورد حسابرسی قرار گیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef9e134e-a878-4ead-9449-c365ad6c66b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات