728 x 90

استرالیا: حمایت شورای تجاری اتحادیه‌های ایالت ویکتوریا از رانندگان کامیون در ایران

استرالیا-حمايت شوراي تجاري اتحاديه هاي ايالت ويكتوريا از رانندگان کامیون در ايران
استرالیا-حمايت شوراي تجاري اتحاديه هاي ايالت ويكتوريا از رانندگان کامیون در ايران

شورای تجاری اتحادیه‌های ایالت ویکتوریا در استرالیا همبستگی خود را با رانندگان کامیونهای سنگین در ایران در اعتصابشان برای محافظت از حق معیشت و حقوق کار خود، ابراز می‌کند.

در بیانیه‌این شورا که روز ۱۲خرداد ۹۷ صادر شده آمده است:‌

«ما هر گونه سرکوب حکومتی را محکوم می‌کنیم و صادقانه امیدواریم که رانندگان در مبارزه خود موفق باشند، مبارزه‌ای که بخشی از مبارزه وسیع‌تر برای عدالت و دموکراسی برای کارگران در ایران است».

 

حمایت بزرگترین سندیکای کارگری فرانسه از رانندگان اعتصابی ایران

فدراسیون ملی سندیکاهای حمل‌‌ و نقل فرانسه وابسته به کنفدراسیون سراسری کار CGT که از مهمترین سندیکاهای کارگری فرانسه به حساب می‌آید، طی بیانیه‌یی همبستگی خود را با کامیون‌داران اعتصاب کننده اعلام کرد. در این بیانیه آمده است:

این اعتصاب نتیجه سیاستهای ریاضتی حکومت ایران است که نفس کارگران را برای مدت طولانی گرفته است. رانندگان کامیون در فقر اقتصادی شدیدی به‌سر می‌برند و یکی از خواسته‌های اصلی آنها افزایش ۴۰درصد حقوق و دستمزدهایشان است.

فدراسیون ملی سندیکاهای حمل‌‌ و نقل فرانسه هم‌چنین سرکوب رانندگان اعتصاب‌کننده توسط رژیم ایران و اقدامات آن برای شکستن اعتصاب را به‌شدت محکوم می‌کند و حمایت خود را از رانندگان اعتصاب کننده در مبارزه‌شان برای زندگی مناسب و فرصت برای تشکیل در اتحادیه‌های دموکراتیک اعلام می‌دارد.

 

حمایت فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌‌ و نقل از کامیون‌داران ایران

فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل ونقل از جانب ۲۰میلیون کارگر حمل‌‌ و نقل در سراسر جهان که سازمان ما آن را نمایندگی می‌کند در همبستگی کامل با رانندگان کامیون ایران است که وارد دهمین روز اعتصابشان شدند.

کامیون داران ایران دست به اقدام گسترده زده‌اند. این اقدام در اعتراض به پایین بودن حقوق و افزایش هزینه‌ها و به‌منظور بهبود وضعیت جاده‌هاست.

اقدام رانندگان کامیون در ایران قویاً مورد حمایت سندیکای کارگران تهران و شرکت اتوبوس‌رانی و حومه معروف به سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی است که خود وابسته به فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل‌‌ و نقل است.

نوئل کورد Noel Coard رئیس حمل ونقل داخل کشوری آی تی اف گفت: «حقوق کامیون‌داران برای تأمین هزینه هایشان کافی نیست. آنها همراه با اکثریت گسترده‌یی از مردم ایران از تاثیر تورم و افزایش قیمت ها رنج برده‌اند. آنها نمی‌توانند زندگی معقول داشته باشند. این در شرایطی است که بسیاری از کامیون ها در وضعیت بدی به‌سر می‌برند و نیازمند قطعات یدکی و تعمیرات هستند. در کنار وضعیت بد هوایی و مشکلات امنیتی مناطق مرزی و فقدان ایمنی جاده‌ها کامیون‌داران ایران متحمل شرایط غیرقابل قبول کاری می‌شوند».

حقوق کارگران از جمله حق استقلال اتحادیه‌های تجاری برای حل و فصل مشکلات کلیدی است.

 

سایر حمایتهای بین‌المللی از اعتصاب کامیون‌داران ایران

سندیکای رانندگان جاده‌یی آمریکا (تیمسترز) که دربرگیرنده یک میلیون و ۴۰۰هزار عضو در ایالات متحده و کانادا است، همبستگی خود را با کامیون‌داران اعتصابی در سراسر ایران ابراز کرد.

این سندیکا در پیامی درباره اعتصاب گسترده کامیون‌داران ایران اعلام کرد:

«آنها به‌خاطر حقوق پایین، افزایش هزینه‌های کار و عوارض و سایر هزینه‌ها... دست به اعتصاب زده‌اند..تیمسترز که ۱.۴میلیون کارمند... را در ایالات متحده و کانادا نمایندگی می‌کند، در همبستگی با برادران و خواهران ایرانی خود می‌ایستد.»

سندیکای رانندگان جاده‌یی آمریکا خواستار پاسخ گویی به خواسته‌های برحق کامیون‌داران ایرانی و به‌رسمیت‌شناختن، حقوق بین‌المللی آنها در زمینه‌های آزادی بیان و اجتماعات و تشکل شد.

پیتر مورفی رئیس کمیته استرالیاییهای حامی دموکراسی در ایران در نامه‌یی به وزیر خارجه استرالیا، خواستار حمایت از اعتصاب رانندگان کامیون و قیام مردم ایران شد.

پیتر مورفی در این نامه با اشاره به قیام مردم کازرون می‌نویسد با وجود استفاده گسترده از سرکوب رژیم، قیام دموکراتیک مردمی در ایران در قالبهای متنوع در سراسر کشور ادامه دارد.

 

مطالب مرتبط

اعلام حمایت از اعتصاب رانندگان کامیون در سراسر ایران

اعتصاب رانندگان کامیون، همبستگی سندیکای رانندگان جاده‌یی آمریکا(تیمسترز)

حمایت پیتر مورفی از استرالیا از اعتصاب رانندگان کامیون

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/98ba9936-f271-448b-8b5a-3908ae3c937f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات