728 x 90

استرالیا - بیانیه همبستگی با مردم ایران در سالگرد قیام آبان۹۸

استرالیا - بیانیه همبستگی با مردم ایران در سالگرد قیام آبان۹۸
استرالیا - بیانیه همبستگی با مردم ایران در سالگرد قیام آبان۹۸

«ما، مردم استرالیا، از جامعه بین‌المللی، دولت و احزاب سیاسی خود می خواهیم که در اولین سالگرد اعتراضات گسترده مردم در ۱۵نوامبر ۲۰۱۹ -۲۴آبان۱۳۹۸ در بیش از ۲۰۰شهر، همبستگی خود را با مردم ایران اعلام کنند.

در این اعتراضات مردم شعار "سرنگون باد دیکتاتور" دادند و فریاد خود را برای حقوق و آزادیهای اساسی انسانی بلند کردند. اما، دیکتاتوری با خاموش کردن اینترنت و نیروی مرگبار، بی‌رحمانه پاسخ داد. بیش از ۱۵۰۰ معترض، عمدتاً از جوانان، نوجوانان و زنان، در خیابان‌ها توسط نیروهای سپاه پاسداران و سایر نیروهای امنیتی کشته شدند. بیش از ۱۲۰۰۰نفر دستگیر شدند که در حال حاضر در زندانها تحت شکنجه قرون‌وسطایی به سر می‌برند. حداقل ۳۰نفر از آنها به جرم اعتراض به اعدام محکوم شده‌اند.

ما از تمامی مردم و دولتهای حامی دموکراسی و آزادی می‌خواهیم که به نقض آشکار حقوق‌بشر، شکنجه و اعدامهای خودسرانه در ایران پایان دهند و خواستار آزادی بدون قید و شرط همه زندانیان سیاسی گردند.

بیایید با هم کار کنیم تا دیکتاتوری بنیادگرا را که طی ۴۱سال گذشته چنین رنج بزرگی را برای مردم ایران ایجاد کرده است تحت فشار قرار دهیم».

امضاکنندگان عبارتند از:

سناتور کلر مور، از حزب کارگر استرالیا در ایالت کوئینزلند

سونیا هورنری، عضو مجلس استرالیا از ایالت نیوسات ولز

پیتر مورفی، رئیس مشترک انجمن دوستداران دمکراسی در ایران

دان ناردلا، نماینده سابق مجلس از حزب کارگر استرالیا در ایالت ویکتوریا

( بیانیه همبستگی مردم استرالیا با مردم ایران ۱آذر۹۹)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c6d2307-ab3e-4b9b-a8b8-eb3c658a278c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات