728 x 90

اردن به ائتلاف نیروی دریایی خاورمیانه پیوست

ائتلاف نیروی دریایی خاورمیانه
ائتلاف نیروی دریایی خاورمیانه

سایت دیودز پنتاگون روز جمعه ۱۰شهریور در گزارشی از گسترش ائتلاف نیروی دریایی خاورمیانه با اردن به‌عنوان دوازدهمین عضو خبر داد.
فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا (NAVCENT) از اردن به‌عنوان آخرین عضو ساختار امنیت دریایی بین‌المللی، یک ائتلاف دریایی چندملیتی که در سال ۲۰۱۹ برای جلوگیری از حملات به کشتی‌های تجاری در خاورمیانه تأسیس شد، استقبال می‌کند.

اردن دوازدهمین عضو IMSC و بازوی عملیاتی آن می‌شود. دفتر مرکزی IMSC به رهبری NAVCENT در بحرین است...
سرهنگ هشام خلیل الجراح فرمانده نیروی دریایی اردن گفت: «اردن به‌عنوان یک ملت سرافراز اهمیت جریان آزاد تجارت جهانی و آزادی دریانوردی را درک می‌کند و متعهد به ادامه نقش مهم خود در تأمین امنیت جهانی دریایی در همکاری با متحدان و شرکای خود است... .
معاون دریاسالار برد کوپر، فرمانده NAVCENT، ناوگان پنجم ایالات متحده و نیروهای دریایی ترکیبی، گفت: ما بسیار هیجان زده هستیم که اردن را بخشی از IMSC کنیم. امنیت و ثبات منطقه‌یی یک امر ضروری است و اردن مدتهاست که نقشی کلیدی در این تلاش ایفا کرده است. نمایندگی آنها در IMSC تیم ما را بسیار قوی‌تر می‌کند.

پیتر لاتون، فرمانده نیروی دریایی سلطنتی انگلستان، فرمانده IMSC گفت: من از خوشآمدگویی به اردن در IMSC خوشحال و مفتخرم...

IMSC در ژوئیه ۲۰۱۹ در پاسخ به افزایش تهدیدات دریانوردان تجاری در حال عبور از آبهای بین‌المللی در خاورمیانه تشکیل شد. CTF Sentinel چهار ماه بعد برای جلوگیری از فعالیت‌های بدخیم مورد حمایت دولتی و اطمینان بخشیدن به صنعت کشتیرانی تجاری در باب‌المندب و تنگه هرمز تأسیس شد.

علاوه بر اردن، کشورهای عضو IMSC عبارتند از آلبانی، بحرین، استونی، لتونی، لیتوانی، رومانی، عربستان سعودی، سیشل، امارات متحده عربی، انگلستان و آمریکا...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b060605-87f1-43f9-a183-16720163722d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات