728 x 90

ارتباط یک شرکت مستقر در انگلستان با تسلیحات شیمیایی سوریه

ارتباط یک شرکت مستقر در انگلستان با تسلیحات شیمیایی سوریه
ارتباط یک شرکت مستقر در انگلستان با تسلیحات شیمیایی سوریه

ساندی تایمز انگلستان 8اردیبهشت97 فاش کرد  یک شرکت انگلیسی پوششی برای وارد کردن تسلیحات شیمیایی از کره شمالی به سوریه عمل می‌کرده است.

شرکت شینگ تونگ که مقر اصلی‌اش در ایالت شنیانگ در شمال شرق چین و به‌طور مشخص در مرز کره شمالی است در این اعمال دست داشته است.

فعالان مبارزه با فساد در انگلستان گفتند که این شرکت در یکی از مناطق صنعتی در شهر داوینتری در ایالت نورث همپتون شایر در مرکز انگلستان قرار دارد و گمان می‌رود   کره شمالی برای فرار از مجازاتهای بین‌المللی که بر رویش اعمال شده بود از این شرکت  استفاده کرده باشد .

 احتمال انتقال   محموله‌های  تسلیحات شیمیایی از کره شمالی به سوریه از طریق شرکتی در انگلستان  باعث ایجاد نگرانیهای گسترده‌یی شده است. چرا که این کار درست در شرایطی فاش می‌شود که  این کشور در ضربات مشترک به همراه آمریکا، فرانسه  علیه مواضع رژیم اسد  مشارکت داشت.

ماه گذشته شورای امنیت ملل‌متحد در گزارشی فاش ساخت  طی ماه نوامبر ۲۰۱۶ تا ژانویه ۲۰۱۷ دو محموله شیمیایی هنگام  ورود به بندر  لاذقیه در سوریه   توقیف شده است. در این محموله‌ها  فیوز و لوله و مقادیر زیادی ماده مقاوم در برابر اسید وجود داشته است.

 در گزارش سازمان ملل که توسط کمیته بین‌المللی کارشناسان آماده شده  گفته شده است که این مواد می‌تواند در بنای دیوار داخلی یک آزمایشگاه شیمیایی بکار رود.

  در گزارش ساندی تایمز آمده است: شرکت یاد شده در انگلستان  یک ماه پس از برملا شدن حضور  تیم کارشناسان کره شمالی در سوریه  در تاریخ سپتامبر ۲۰۱۶  تأسیس شده است.   

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/108b2689-fca8-4eb6-8ce6-320f6bbac448"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات