728 x 90

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی حمله به نفتکشها در دریای عمان را یک حرکت تحریک‌آمیز مهندسی شده رژیم ایران دانست

حمله به نفتکشها در دریای عمان - ۲۳خرداد۹۸
حمله به نفتکشها در دریای عمان - ۲۳خرداد۹۸

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی در مورد حملات رژیم آخوندی به نفتکشها در دریای عمان طی پیامی گفت: این حملات در دریای عمان یک تهدید جدی برای صلح و امنیت انرژی بین‌المللی هستند.

آلبانی کنار آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی علیه آنچه به‌نظر می‌آید یک حرکت تحریک‌آمیز مهندسی شده معمول رژیم ایران برای افزایش تنشها باشد، ثابت قدم ایستاده است.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «رژیم ایران حمله به نفتکشها را انجام داده است».

چند ساعت پس از انتشار ویدئویی از جانب ارتش آمریکا که یک قایق پاسداران را در حال برداشتن یک مین چسبنده عمل نکرده از بدنه یکی از نفتکشها نشان می‌داد رئیس‌جمهور آمریکا به شبکه تلویزیونی فاکس‌ نیوز گفت:‌ «اسم رژیم ایران بر همه جای این عملیات نوشته شده است».

دونالد ترامپ گفت:‌ این کار رژیم ایران بود به این دلیل که در تصویر شما می‌توانید قایق را ببینید. یکی از مینها عمل نکرده و احتمالاً در همه جایش رد رژیم ایران نوشته شده بود. شما دیدید که در شب آن قایق تلاش می‌کند مین منفجر نشده را بردارد و این فیلم افشا‌ شده است. این قایق رژیم ایران است. این خود آنها بودند. آنها نمی‌خواستند مدرکی بر جا گذاشته باشند».

 

ژاپن حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان را محکوم کرد

دولت ژاپن حمله روز پنجشنبه رژیم آخوندی به یک نفتکش تجاری مرتبط با ژاپن را محکوم کرد. سخنگوی وزارت‌خارجه ژاپن، در بیانیه‌یی، بر ادامه گردآوری اطلاعات مربوطه و حفاظت از ایمنی دریانوردی تأکید کرد.

وی گفت: ایمنی در تنگه هرمز برای امنیت انرژی ژاپن حیاتی است، و به همان اندازه برای صلح و رفاه جامعه بین‌المللی، از جمله کشور ژاپن اهمیت دارد.

 

سازمان ملل ‌متحد حمله به نفتکش‌ها را محکوم کرد

آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل ‌متحد حمله به نفتکش‌ها را محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل ‌متحد خواستار تحقیقات مستقل درباره حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان شد و گفت حقیقت باید روشن شود. آنتونیو گوترز عصر جمعه ۲۴خرداد به خبرنگاران گفت سازمان ملل این حملات را محکوم می‌کند. دبیرکل سازمان ملل ‌متحد روز پنجشنبه نیز ضمن تأکید بر اهمیت و حساس بودن منطقه خلیج‌فارس گفت جهان تاب و توان پذیرش رویارویی و تنش بزرگ در این منطقه را ندارد.

 

جرمی‌ هانت وزیر خارجه انگلستان روز جمعه ۲۴خرداد تأکید کرد سپاه پاسداران عامل حملات به دو نفتکش در دریای عمان است و «هیچ عامل دولتی دیگری را نمی‌توان مسئول دانست.

وی در بیانیه‌یی تأکید کرد: «نتیجه ارزیابی‌های خود ما آن است که مسئولیت این حملات، قریبِ به یقین، برعهده بخشی از دستگاه نظامی رژیم ایران است.

 

دبیرکل اتحادیه عرب به رژیم ایران هشدار داد که رفتارش را تغییر دهد

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب روز جمعه ۲۴خرداد به رژیم ایران هشدار داد که رفتارش را تغییر دهد.

به گزارش رویترز وی گفت: رژیم ایران همه را به سمت یک رویارویی می‌کشاند و در صورت رخ دادن این رویارویی هیچکس در امان نخواهد بود.

دبیرکل اتحادیه عرب روز پنجشنبه نیز در جلسه شورای امنیت با تأکید بر این‌که «برخی طرفها سعی دارند منطقه را به آتش بکشند» خواستار اقدام فوری شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد برای مقابله با حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e593d671-7740-44b9-bf2b-50c1c1dad5de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات