728 x 90

ادعای پوشالی عفو زندانیان

زندان اوین
زندان اوین

روزنامه حکومتی اعتماد شنبه ۱۹فروردین با عنوان «بازی خطرناک با عفو گسترده» نوشت: اکنون بخشی از افرادی که گفته شده بود مورد رافت و عفو قرار گرفته‌اند، به‌رغم آن همه اخبار و تبلیغات انجام شده در بهمن‌ماه باید در انتظار محاکمه یا حتی احتمالاً مجازات خود باشند. متأسفانه به نظر می‌رسد بخشی از رده‌های میانی دستگاه قضا و هم‌چنین ضابطان قضایی چشم خود را بر عفو اعطا شده توسط رهبری بسته و بر پیگیری پرونده و محاکمه افراد مشمول عفو، اصرار دارند. باید بی‌پرده گفت که این روند بیش و پیش از هر چیز به بازی گرفتن حیثیت دستگاه قضایی و دستور بهمن‌ماه رهبر (خامنه‌ای) است. حاصل طبیعی این بازی حیثیتی هم فروریزی بیشتر اعتماد عمومی در جامعه خواهد بود.

این منبع می‌افزاید: طبیعی است که برداشت جامعه دو حالت بیشتر ندارد یا با خود می‌گوید که آن دستور و تبلیغات پس از آن واقعی نبوده یا فکر می‌کند که دستورات عالی‌ترین مقامات کشور را می‌شود بی‌سر و صدا در سطح میانی دستگاهها به‌راحتی نقض کرد. روشن است که پیآمد این برداشتها هر چه باشد، نفعی در تحکیم اعتماد عمومی و خشنودی جمعی در آن نمی‌توان یافت. آن هم در شرایطی که سرمایه اجتماعی به شکل فزاینده و خطرناکی درگیر فرسایش مستمر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e1cef44-9e0f-4ad4-8916-7f0e0002b3db"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات