728 x 90

ادعای مضحک مشاور هیأت مذاکره‌کننده اتمی رژیم: تبعات جنگ در اوکراین آمریکا را به توافق وادار می‌کند

مذاکرات متوقف شده وین
مذاکرات متوقف شده وین

مرندی، مشاور هیأت مذاکره‌کنندهٔ رژیم مدعی شد که اختلافات داخلی در واشنگتن، مانع دستیابی به توافق است و در نهایت تبعات جنگ در اوکراین، آمریکا را به توافق با رژیم آخوندی وادار می‌کند.

وی در عین‌حال با ناامیدی گفت: روزهای آخر مذاکرات کارها داشت به‌سرعت پیش می‌رفت ولی بر سر موضوعات مختلف از جمله راستی‌آزمایی، لغو تحریم‌ها، تضمینها و هم‌چنین بحث سپاه، آمریکایی‌های کار را به یکباره متوقف کردند. باید منتظر تصمیم بایدن بمانیم.

مرندی افزود: وقتی رابرت مالی به کنگره رفت و گزارش داد، اعضای کنگره معترض بودند و اعتقاد داشتند که تیم آمریکایی بیش از حد عقب‌نشینی کرده است (خبرگزاری رسمی رژیم-ایرنا ۴اردیبهشت).

 

روزنامه حکومتی سیاست روز به‌تاریخ ۴اردیبهشت درباره فرسایشی شدن مذاکرات وین، به بن‌بست برجام و مختصات ضعیف و دست کوتاه نظام در تعادل کنونی روند مذاکرات اعتراف کرد.
سیاست روز نوشت:... مهمترین بخش از نتایج مذاکرات وین برای احیای برجام بازگرداندن دارایی‌های ایران است که سالها است در برخی از کشورها هم‌چون کره، ژاپن و چند کشور دیگر بلوکه شده است. .
یکی از دلایل توقف مذاکرات وین، اصرار آمریکا بر باقی ماندن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی بودن آن است.

سیاست روز با هشدار به پیامدهای سرکشیدن جام‌زهر در مذاکرات هسته‌یی نوشت: تن‌دادن به خواسته آمریکا به زیاده‌خواهی‌های آن می‌افزاید و گام‌های بعدی را در پی خواهد داشت. در واقع زیاده‌خواهی‌های آمریکا پایانی ندارد و هر اندازه کوتاه‌آمدن مقابل آن، عقب‌نشینی ایران را باعث خواهد شد. .
مسائل فراتر از برجام از نظر آمریکا مسائلی هم‌چون سپاه پاسداران، منطقه غرب آسیا، حمایت ایران از جبهه مقاومت، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن، توانمندی موشکی ایران و برخی دیگر از مسائلی است که ایران را خلع‌سلاح می‌کند. 

 

سایت حکومتی انتخاب روز سوم اردیبهشت در گزارشی از تماس جمعه شب جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با امیر عبداللهیان از بن‌بست موجود در مذاکرات خبر داد و به‌نقل از عبداللهیان نوشت: «دولت آمریکا باید جسارت اصلاح سیاست‌های اشتباه گذشته را داشته باشد»

این سایت حکومتی در ادامه نوشت بورل با اشاره به وضعیت کنونی مذاکرات وین، به وزیر خارجه ​​​​رژیم هشدار داده که «طولانی شدن» توقف «در مذاکرات وین را سازنده نمی‌داند». بورل هم‌چنین به امیر عبداللهیان گفت که «جنگ در اوکراین» یک «بحران جهانی» است که «می‌تواند تبعات منفی در بر داشته باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba54bc3a-4136-4473-8ae4-52087ab71f93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات