728 x 90

ادامه مسمومیت دختران دانش‌آموز در قم، تهران، بروجرد، کرمانشاه و دیگر شهرها

سرنخ جنایت در بیت خامنه‌ای و سپاه و ارگانهای سرکوب است که جایگزین و مکمل گشت ارشاد است

اطلاعیه شورا - کمیسیون زنان - ۹ اسفند ۱۴۰۱
اطلاعیه شورا - کمیسیون زنان - ۹ اسفند ۱۴۰۱

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

ادامه مسمومیت دختران دانش‌آموز در قم، تهران، بروجرد، کرمانشاه و دیگر شهرها

سرنخ جنایت در بیت خامنه‌ای و سپاه و ارگانهای سرکوب است که جایگزین و مکمل گشت ارشاد است

 

در حالی‌که سه ماه از آغاز مسمومیتهای زنجیره‌یی در مدارس دخترانه قم می‌گذرد و دامنه این جنایت به تهران و شهرهای دیگر از جمله بروجرد، ساری، اردبیل، تربت جام، قوچان و کرمانشاه کشیده شده، مقامات رژیم هم‌چنان به دروغگویی و فریب افکار عمومی در مورد این جنایت ادامه می‌دهند. امروز دختران دبیرستان خیام در پردیس استان تهران دچار مسمومیت شدند و در حالی‌که شماری از آنها روانه بیمارستان بودند دیگران شعار مرگ بر خامنه‌ای سر دادند.

روز دوشنبه شمار زیادی از دانش‌آموزان دو دبستان دخترانه کرمانشاه مسموم و به بیمارستان منتقل شدند. مجید منعمی معاون سیاسی استاندار لرستان روز یکشنبه ۷اسفند گفت: امروز در ادامه مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس بروجرد، تعداد ۱۰۷دانش‌آموز در دبیرستان دخترانه ۱۵خرداد مسموم و راهی بیمارستان شدند (خبرگزاری نیروی تروریستی قدس تسنیم). روز شنبه ششم اسفندماه، چهار دانش‌آموز در قم در پی مسمومیت به مراکز درمانی منتقل شدند (خبرگزاری حکومتی انتخاب ۷اسفند). پس از انتشار اخباری در مورد فوت فاطمه رضایی یک دانش‌آموز مسموم شده در قم، خبرگزاری حکومتی ایرنا این خبر را ساخته و پرداخته شبکه‌های ضد انقلاب توصیف کرد. خانواده او برای تکرار سناریوهای رژیم تحت فشار قرار گرفته‌اند.

ابعاد فاجعه به‌حدی است که رژیم پس از سه ماه انکار کامل تلاش می‌کند با اعتراف به گوشه‌هایی از جنایت، مسئولان اصلی را در ببرد. یونس پناهی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: «افرادی دوست داشتند که تمام مدارس به‌خصوص مدارس دخترانه تعطیل شود. تاکنون مشخص شده که مسمومیت دانش‌آموزان مدارس قم، ناشی از ترکیبات مواد شیمیایی، از نوع در دسترس بود» (سایت حکومتی تابناک ـ ۸اسفند).

نجف‌آبادی عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع گفت: «هم در قم و هم در بروجرد مسأله عمدی است. وزیر اطلاعات وارد این پرونده شده ولی متأسفانه گزارشی به مجلس داده نشده است» (سایت حکومتی اقتصاد آنلاین۷ اسفند). . فاطمه مقصودی نماینده مجلس ارتجاع از بروجرد گفت: «حاصل بررسی دوربینهای مداربسته مدارس به وسیله نیروهای امنیتی نشان‌دهنده آن است که اتفاق رخ‌داده نه تنها طبیعی نیست که عمدی هم هست» (روزنامه حکومتی هم میهن ۸اسفند).

سایت حکومتی تابناک ۶اسفند «از شب‌نامه‌ای منتسب به گروه فدائیان ولایت خبر» داد که «درس خواندن دختران را حرام و ادامه آنرا در ردیف محاربه با امام زمان دانسته و تهدید کرده در صورت تعطیل نشدن مدارس دخترانه مسمومیت دختران را به سراسر ایران گسترش خواهند داد».

همه شواهد نشان می‌دهد که سرنخ این جنایت در بیت خامنه‌ای و سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای سرکوب و جانشین و مکمل گشت ارشاد است.

هم‌چنانکه خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در ۸اسفند تأکید کرد، مانند حجاب اجباری باید در مورد مسمومیت دختران و امنیت تحصیلات آنان بپا خاست و اعتراض کرد. اکنون ۳ماه است دختران معصوم به‌خاطر قیام، در معرض انتقام خامنه‌ای و مزدوران وحشی دشمن ضدبشری قرار می‌گیرند که یادآور اسیدپاشی‌هایی است که رژیم ابتدا انکار می‌کرد.

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت، از گزارشگر ویژه ملل متحد درباره خشونت علیه زنان می‌خواهد بلادرنگ به رژیم در این خصوص اخطار داده و موضوع را تحت بررسی قرار دهد. سفر یک هیأت ملل متحد به ایران برای رسیدگی، مبرم و ضروری است.

 

شورای ملی مقاومت ایران-کمیسیون زنان

۹ اسفند ۱۴۰۱ (۲۸ فوریه ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86f88fca-f1be-410f-b663-f52497780bfa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات