728 x 90

ادامه قیام مردم کازرون وشلیک مزدوران لباس شخصی به سوی جوانان و مردم از روی پشت بام+فیلم

بنا‌به گزارشهای دریافتی صبح امروز شنبه ۲۹اردیبهشت مردم در کازرون در خیابان سلمان فارسی که به میدان شهدای این شهر منتهی می‌شود؛ تجمع کردند و با سردادن شعار به قیام خود ادامه دادند. در همین حال تعداد زیادی از نیروهای ضدشورش در میدان شهدا مستقر شده‌اند.

خاطرنشان می‌شود اعتراضات و تظاهرات مردم به‌پاخاسته و جوانان دلیر کازرون بامداد جمعه ادامه یافت. این در حالی بود که قبل از آن گله‌های پاسداران و بسیجیان و یگان ویژه ضدشورش از شهرهای مختلف از جمله دهها خودرو و اتوبوس از نیروهای ضدشورش از اصفهان به کازرون منتقل شده بودند.

نیروهای سرکوبگر با شلیک گلوله‌های پلاستیکی و پرتاب گاز اشک‌آور درصدد بودند با تظاهر کنندگان مقابله کنند. در درگیری بین مردم و نیروهای سرکوبگر شماری از مردم مجروح و تعدادی از آدمکشان رژیم توسط معترضان گوشمالی داده شدند و از صحنه فرار کردند. در این درگیریها تعدادی از خودروهای نیروهای سرکوبگر در هم شکسته و چند مرکز حکومتی به آتش کشیده شد. مردم با آتش زدن لاستیک و وسایل چوبی مسیر ورود خودروهای پاسداران و گارد ضدشورش را سد می‌کردند.

عوامل اطلاعاتی رژیم در تماس با مردم کازرون آنان را تهدید کرده‌اند که هر گونه اطلاع‌رسانی و افشاگری در مورد وقایع کازرون، عواقب سنگینی برایشان دارد. آنها حتی از ورود بستگان مجروحان به بیمارستانها جلوگیری می‌کنند و از پاسخگویی در قبال وضعیت آنها سر باز می‌زنند. شماری از مجروحان که وضعیت وخیمی دارند به بیمارستانهای شیراز منتقل شده‌اند.

بنا‌به خبرگزاری حکومتی ایرنا آخوند خرسند در نمایش جمعه امروز کازرون در حالیکه سخنرانی‌اش با شعارهای معترضان قطع می‌شد «درباره تلاش عده‌یی برای به آتش کشیدن مصلی نماز جمعه در بامداد جمعه ۲۸اردیبهشت ماه گفت: «برخی افراد بامداد جمعه با شکستن یکی از درهای مصلی نماز جمعه کازرون، مواد آتش‌زا به داخل پرتاب کرده بودند که در اثر این اقدام، یک دستگاه کولر مصلی خسارت جدی دید». همین خبرگزاری به‌نقل از هادی پژوهش جهرمی، معاون استاندار فارس نوشت: معترضان «بامداد جمعه ساختمان یک بانک را به آتش کشیدند و به اموال عمومی آسیب زدند».

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، روز پنجشنبه با درود به شهیدان قهرمان و مردم بپاخاسته و داغدار کازرون، خواهان آزادی بلادرنگ دستگیر شدگان شد و عموم هموطنان را به یاری مجروحان فراخواند. خانم رجوی در همین رابطه خواستار اعزام هیأت تحقیق ملل‌متحد و نماینده کمیسر عالی حقوق‌بشر شد.

روز شنبه  همچنین  کارگزاران رژیم آخوندی در کازرون تعدادی از مردم و بازاریان را در میدان شهدا جمع کرده و با التماس از آنها می خواستند که مغازه ها را باز کنید. اما مردم اهمیتی ندادند. مردم می گفتند دیگر هیچ چیزی خون ریخته شده جوانهای کازرون در این چند روز را پاک نخواهد کرد. مردم  در واکنش به مزدوران رژیم که نماینده انتخاب کنید با او صحبت کنیم، گفتند تا پیکرهای شهیدانمان را تحویل ندهید که تشییع کنیم؛ و زندانیانمان را آزاد نکنید ما هیچ مذاکره ای با شما نداریم. 
خاطرنشان می شود تاکنون حتی یک مغازه هم در بازار کازرون باز نیست.
فیلمهای دریافتی  روزهای گذشته از کازرون حاکی است دژخیمان خامنه ای و مزدوران لباس شخصی؛ از روی پشت بام منازل؛ اقدام به شلیک به سوی جوانان و مردم معترض در سطح شهر کرده اند.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cc1845dd-3692-40c7-a2b9-ca5fec589749"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات