728 x 90

قیام ایران-شماره ۱۴۲

ادامه اعتصاب در استانهای کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و دستگیری شماری از معترضان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۹و ۳۰فروردین اعتصاب بازاریان و کسبه در شهرهای مناطق مرزی استانهای کردستان و کرمانشاه و آذربایجان غربی در ابعادی گسترده‌تر از روزهای قبل ادامه یافت و علاوه بر شهرهای جوانرود، بانه، مریوان و سقز، بازاریان شهرهای سردشت، مهاباد، بوکان و پیرانشهر نیز به اعتصابیون پیوستند.

خامنه‌ای برای پایان دادن به این اعتصاب روز چهارشنبه ۲۹فروردین پاسدار سعید جلیلی، نماینده خود در شورای عالی امنیت رژیم را به بانه فرستاد اما مردم نه تنها به وعده‌های پوشالی او اعتنایی نکردند بلکه با اعتراضهای خود و ادامه اعتصاب به او پاسخ دادند. یک جوان بانه‌یی خطاب به جلیلی گفت:‌... ما چهار روز اعتصاب کردیم فرماندار نیامده بگوید چه کار می‌کنی؟ درد دلت چیه؟ نیروی ضدشورش برایمان می‌گذارند...چند نفری رو به اسم اطلاعات یا اماکن می‌آورند داخل مردم تیر هوایی شلیک می‌کنند، جوانهای مردم را تحریک می‌کنند که چند نفر را بگیرند و مردم را با آن بترسانند. دیگر مردم از این‌ها ترسی ندارند، هراسی ندارند. همه. من برای خانواده‌ام همه کار می‌کنم. خدا شاهد است از سرباز بگیر تا آخرین درجه را به‌خاطر زن و بچه‌ام می‌کشم. مردم دنبال کار هستند، کار باشد هیچ مشکلی ندارند.

در مریوان اعتصاب بازاریان و کسبه به تمام نقاط اصلی و حساس شهر هم‌چون چهار راه اصلی، خیابان جمهوری، چهار راه شبرنگ و کلیه پاساژهای سطح شهر و بازار سرپوشیده گسترش یافت. نیروهای گارد ضدشورش به تجمع مردم در میدان بیسارانی حمله کردند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

در پیرانشهر نیز مزدوران سفره‌های خالی پهن شده در خیابان را جمع‌آوری و پاره کردند.

نیروهای سرکوبگر در حملات خود به معترضان در شهرهای سقز، بانه و مریوان دست کم ۱۲تن را به اتهام تشویق مردم برای برگزاری اعتصاب عمومی بازداشت کردند.

رسول خضری نماینده مجلس ارتجاع اعتراف کرد که بستن معابر کولبری باعث بیکاری بیش از ۷۵هزار کولبر زحمتکش شده... بیش از شش الی هفت میلیون نفر از کسبه و اصناف و بازاریها هم بیکار شدند (رادیو حکومتی فرهنگ-۲۹فروردین۹۷).

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، روز سه‌شنبه با ستودن اعتصاب بازاریان و کسبه شهرهای مرزی عموم جوانان را به شرکت و حمایت از این اعتراضات فراخواند و خواستار آزادی سریع بازداشت‌شدگان شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰فروردین ۱۳۹۷(۱۹آوریل ۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2eb411e8-4020-407b-9be7-8ccc66af52a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات