728 x 90

اخراج رژیم ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل

اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل
اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل

ژنو – مقر اروپایی ملل متحد

اجلاس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل

اخراج دیکتاتوری آخوندی با اکثریت ۲۹رای از کمیسیون زنان ملل متحد

به‌خاطر سرکوب مداوم و کشتار زنان و دختران ایران

 

قطعنامهٔ مصوب شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد:

اخراج رژیم ایران از عضویت در کمیسیون مقام زنان

در ۳سال باقیمانده از دورهٴ کنونی این کمیسیون

 

روز چهارشنبه ۲۳آذر ۱۴۰۱ در اجلاس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در مقر اروپایی ملل‌متحد در ژنو، قطعنامهٔ اخراج دیکتاتوری آخوندی از کمیسیون زنان سازمان ملل با اکثریت ۲۹رای به‌تصویب رسید؛ و به‌این ترتیب به‌دنبال یک کارزار فشرده و فراخوانهای گستردهٔ بین‌المللی که به‌ویژه در پی جنایات رژیم در جریان قیام سراسری علیه زنان و دختران گسترش یافته بود، فاشیسم دینی حاکم بر ایران از کمیسیون زنان ملل‌متحد اخراج شد.

در قطعنامهٔ مصوب شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد، آمده است:

با ابراز نگرانی جدی از اقدامات حکومت جمهوری اسلامی از سپتامبر۲۰۲۲ مبنی بر تضعیف مداوم و سرکوب فزایندهٴ حقوق‌بشر زنان و دختران، از جمله حق آزادی بیان و عقیده آن‌هم اغلب با استفاده از قهر مفرط، با اعمال سیاستهایی که آشکارا مغایر با حقوق‌بشر زنان و دستور کار کمیسیون مقام زنان است و هم‌چنین از طریق استفاده از نیروی مرگبار که منجر به‌مرگ معترضان از جمله زنان و دختران می‌شود، تصمیم می‌گیرد جمهوری اسلامی را با اثرگذاری فوری از عضویت در کمیسیون مقام زنان برای باقیماندهٴ دورهٴ ۲۰۲۶-۲۰۲۲ آن اخراج کند».

(سایت سازمان ملل متحد ۲۳آذر ۱۴۰۱)

 

خاطرنشان می‌شود روز ۱۰آذر خانم مریم رجوی از ملل‌متحد به‌ویژه رئیس و اعضای شورای اقتصادی اجتماعی سازمان ملل (اکوساک) خواست رژیم زن‌ستیز آخوندی را به‌خاطر کثرت جنایت‌هایش علیه زنان از سال۱۹۷۹ تا قیام سراسری ماههای اخیر از کمیسیون مقام زن در ملل‌متحد بلادرنگ اخراج کنند.

خانم رجوی افزود: رژیم آخوندها دشمن زن ایرانی و دشمن بشریت و لکهٴ ننگ در تاریخ ایران است و باید از هر جایگاه و کرسی بین‌المللی که به نام ایران اشغال کرده بیرون انداخته شود. خشم و انزجار مردم ایران از آخوندها تا آنجاست که شکست تیم فوتبال این رژیم را که خامنه‌ای و رئیسی می‌خواستند آن را تیم ملی فوتبال ایران جلوه دهند، جشن گرفتند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9d90b4a-d329-4ab4-8855-1a97317869ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات