728 x 90

احمد ابوالغیط: کشورهای عربی نگرانی‌های بسیاری نسبت به سیاست‌های ایران در منطقه ما دارند

احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب
احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب روز سوم فروردین در جلسه شورای امنیت ملل متحد در مورد دخالت‌های رژیم ایران و تهدید کشورهای عربی گفت: کشورهای عربی نگرانی‌های بسیاری نسبت به سیاست‌های ایران در منطقه ما دارند.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی به مدت بیش از ده سال ادامه دارد. کشورهای عربی نگرانی‌های بسیاری نسبت به سیاست‌های ایران در منطقه ما دارند. به‌طور مشخص در صورتی که ایران با کشورهای پنج به‌علاوه یک در رابطه با برنامه هسته‌یی خود به توافق برسد. برنامه هسته‌یی که تهدیدی برای صلح در منطقه و در جهان است. ما تصریح می‌کنیم که در کنفرانس بررسی ان.پی.تی که امسال برگزار می‌شود باید به این تهدیدات رسیدگی شود... .

علاوه بر این سیاست ایران به دخالت در کشورهای عربی ادامه می‌دهد و این دخالت‌های در بسیاری از کشورهای عربی مورد استقبال نیست. برنامه موشکی این کشور منبع نگرانی مشروع برای اعضای اتحادیه عرب است.

 

احمد ابوالغیط درباره شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران گفت: در یمن، شبه‌نظامیان حوثی کماکان توافق و مذاکرات سیاسی را رد می‌کنند و آنها به جای این کار همسایگانشان در پادشاهی عربستان سعودی و امارات متحده عربی را با پهپادها و موشکهای بالستیک مورد تهدید قرار می‌دهند. من مایلم در این رابطه از قطعنامه ۲۶۲۴ شورای امنیت ملل متحد که از طریق تعهد روشن و قابل تمجید امارات متحده عربی تصویب شد، را تحسین کنم. این قطعنامه تحریم‌های بیشتری علیه حوثیها اعمال کرد و آنها را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کرد. ما بار دیگر تأکید می‌کنیم که یک راه‌حل سیاسی تنها راه برای حل مسأله یمن و تضمین تمامیت ارضی یمن می‌باشد. و برای تضمین این‌که یمن به‌عنوان سکویی برای قدرتهای مشخص منطقه‌ای برای تهدید همسایگانش استفاده نخواهد شد.(سایت سازمان ملل ۳فروردین)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2acc3dae-473a-43d4-9adc-6da3e0db673c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات