728 x 90

اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد

اجلاس شورای حقوق بشر
اجلاس شورای حقوق بشر

اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد

سخنرانیهای نمایندگان کشورهای مختلف

علیه نقض فاحش حقوق‌بشر در ایران

 

نماینده اتحادیه اروپا در اجلاس شورای حقوق‌بشر گفت: حکم ضدانسانی و غیرعادلانه اعدام کماکان یک واقعیت در ایران است. وضعیت زنان و دختران در ایران به‌همین اندازه هشدار دهنده است. گزارش گزارشگر ویژه با مثالهایی از موارد وخیم نقض حقوق‌بشر بیانگر شکست در حسابرسی از کسانی است که از نیروی مرگبار علیه تظاهرکنندگان استفاده می‌کنند و به بازداشتهای خودسرانه و ناپدیدسازی اجباری دست می‌زنند.

 

نماینده فرانسه در اجلاس شورای حقوق‌بشر گفت: اعزام مستشاران و تکنولوژی موشکی و پرتاب موشک‌های بالستیک و پهپادها به یمن، همه نقض قطعنامه شورای امنیت است که به گسترش جنگ و ایجاد مانع در صلح ربط پیدا می‌کند. مداخله رژیم ایران نقض جدی قوانین بین‌المللی، نقض حقوق‌بشر بین‌المللی و نقض قوانین انسان‌دوستانه است. بنابراین ما فراخوان می‌دهیم که دفتر گزارشگر ویژه در اینجا تحقیق کند و مدارکی را در رابطه با این مداخله توسط رژیم ایران انجام دهد و آنرا در راستای حمایت از تروریسم در نظر بگیرد و همین‌طور تحریم‌های بیشتری علیه سران رژیم ایران که در این فعالیتها دخالت دارند تعیین کند

 

نماینده آلمان گفت: آلمان استفاده از مجازات فزاینده اعدام را محکوم می‌کند که به‌خصوص علیه نوجوانان اعمال می‌شود. احکام اعدام باید متوقف شود. وضعیت قانونی زنان در ایران نگران‌کننده است

 

نماینده بلژیک ضمن حمایت از گزارش گزارشگر ویژه ملل متحد در امور ایران گفت: بلژیک کماکان نگران وضعیت حقوق‌بشر در ایران، به‌طور خاص آزادی بیان و جلوگیری از ایجاد تشکلها و اجتماعات است. بلژیک هم‌چنین نگران بازداشتهای خودسرانه، دادگاههای ناعادلانه، اعتراف اجباری و شکنجه و سوء رفتار با بازداشت شدگان است.

 

نماینده استرالیا در اجلاس شورای حقوق‌بشر در ژنو گفت: رژیم ایران کماکان یک نگرانی اصلی است. استفاده از حکم اعدام به‌طور خاص برای جوانان مغایر تعهدات بین‌المللی است. با توجه به گزارش گزارشگر ویژه، باید این اقدامات که تاکنون شامل مصونیت قضایی شده‌اند مورد حسابرسی قرار بگیرند.

 

نماینده آمریکا گفت: آمریکا قویاً اعدام نوجوانان در ایران سرکوب حق آزادی بیان توسط رژیم ایران را محکوم می‌کنیم

قطع کردن شبکه‌های ارتباطی اینترنت، اقدام برای بستن غیرقانونی و خودسرانه وبسایتها و شبکه‌های اجتماعی و ایجاد محدودیتهای گسترده در زمینه دسترسی به اینترنت و انتشار اطلاعات به‌صورت آنلاین باعث نگرانی است

 

نماینده ایرلند گفت: ایرلند کماکان نگران استمرار نقض حقوق‌بشر در ایران، شامل آزادی بیان و تجمعات است. تهدید و ارعاب جامعه مدنی باید متوقف شود. ما از رژیم ایران می‌خواهیم تا بدون هیچ پیش‌شرطی، کسانی را که به اجبار بازداشت شده‌اند آزاد کند که این، شامل زندانیان سیاسی هم می‌شود.

 

نماینده انگلستان در شورای حقوق‌بشر گفت: حکومت ایران به نقض حقوق‌بشر از جمله حقوق مدافعان حقوق‌بشر، افراد اقلیتهای به حاشیه رانده شده، وکلا، اتباع دوگانه و خارجی و روزنامه‌نگاران ادامه داده است.

زنان در ایران هم‌چنان با تبعیض روبه‌رو هستند. و آزار و اذیت اقلیت‌های مذهبی بی‌وقفه ادامه دارد.

 

نماینده آلبانی گفت: آلبانی در نگرانی گزارشگر ویژه در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران شریک است. خشونت و ارعاب و دستگیری و شکنجه و قتلهای سیستماتیک علیه کسانی که جرأت می‌کنند علیه رژیم مخالفت کنند یا صدایشان را برای آزادی عقیده، اجتماعات و تجمعات بلند می‌کنند ادامه دارد. آلبانی یک نگرانی ثابت درباره تعداد اعدامها شامل اعدام کودکان در نقض قوانین بین‌المللی دارد (سایت سازمان ملل متحد ۲۶ اسفند۱۴۰۰).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/576441e5-d4a0-4b21-9bbe-756eabb696ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات