728 x 90

اجلاس شورای حقوق بشر: محکومیت دستگیریها گسترده در جریان قیام و قتل زندانیان در زیر شکنجه

شورای حقوق بشر ملل متحد.png
شورای حقوق بشر ملل متحد.png

در سی و هفتمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل‌متحد که در ژنو جریان دارد، نماینده انجمن بین‌المللی حقوق بشر زنان دارای رتبه مشورتی نزد سازمان ملل، ضمن اشاره به دستگیریهای گسترده در جریان قیام و قتل زندانیان قیام در زیر شکنجه، از جامعه جهانی خواستار اقدام مؤثر برای خاتمه دادن به رفتارهای ضدانسانی رژیم در زندانها شد.

وی گفت: دست کم ۱۶تن از تظاهرات کنندگانی که در ماههای دی و بهمن دستگیر شدند در زیر شکنجه به‌قتل رسیده‌اند.  دستگاه  قضاییه رژیم ایران با استفاده از شکنجه‌های روحی و جسمی سعی در اعتراف گیری از دستگیر ‌شدگان می‌کند.

نماینده انجمن بین‌المللی حقوق بشر زنان همچنین به صدور احکام مجازاتهای ضدانسانی توسط  قضاییه رژیم اشاره کرد و افزود: مطبوعات دولتی  ۲۵مورد قطع عضو، ۱۰۰مورد حکم شلاق و ۲۵  مورد اجرای حکم شلاق را گزارش کرده‌اند ما از شورای حقوق بشر می‌خواهیم تا با بکارگیری تمامی دستورالعمل‌های ویژه سازمان ملل متحد  فعالیت های  خانم عاصمه  جهانگیر را ادامه دهد. ما همچنین از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که به مصونیت چندین دهه مقامات رژیم ایران و رفتارهای غیرانسانی که در زندانهای رژیم ایران صورت می‌گیرد پایان دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2bdf30bd-6162-4900-8176-0d6ea50a6ec1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات