728 x 90

اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران/خانم مریم رجوی: بگذارید امسال روز جهانی زن را روز زنان مقاومت اوکراین بنامیم

خانم مریم رجوی - اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن
خانم مریم رجوی - اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن
  • اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و سخنان بیش از ۶۰تن از زنان برجستهٔ سیاسی از ۳۵کشور در ۴ قاره با زنان شرکت‌کننده از ۵۴کشور جهان بعدازظهر شنبه ۵مارس (۱۴ اسفند) به‌طور آنلاین بیش از ۷ساعت جریان داشت

  • سخنرانی خانم رودیک رهبر حزب هلوس و نماینده پارلمان اوکراین و خانم یاسکو عضو کمیسیون خارجه پارلمان اوکراین همسر رئیس‌جمهور سابق گرجستان از کی‌یف در شرایط جنگی و خطرناک انجام شد

  • شرکت و پیام‌های ۱۵زن قهرمان از کانون‌های‌شورشی از نقاط مختلف میهن در اجلاس جهانی زنان

  • خانم تورنینگ اشمیت نخست‌وزیر سابق دانمارک گفت مردم ایران دیکتاتوری سلطنتی را ساقط کردند و به آن برنمی‌گردند و استبداد دینی را هم سرنگون خواهند کرد. من نیامده‌ام به شما الهام بدهم بلکه آمده‌ام از شما در مبارزه‌ای که می‌کنید الهام بگیرم

  • خانم باچوونیک یانشا مبارز برجستهٔ اسلوونی همسر نخست‌وزیر یانز یانشا، حامی قدیمی مبارزه زنان ایرانی و شورای ملی مقاومت ایران: من شجاعت و تعهد مریم برای توانمندسازی زنان ایرانی را ستایش می‌کنم. او با رهبری عالی خود به‌عنوان یک زن مسلمان، باید بر چالشهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ایدئولوژیکی خارق‌العاده‌ای غلبه کند که رژیم حاکم در ایران به‌وجود آورده است

  • سپاسگزاری خانم رودیک نماینده پارلمان اوکراین از خانم مریم رجوی به‌خاطر اختصاص دادن این اجلاس به زنان اوکراین به‌خاطر نبردشان برای آزادی و اعلام روز جهانی امسال زنان به روز زنان مقاومت اوکراین

 

اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن تحت عنوان «زنان نیروی تغییر در ایران و صلح و ثبات در جهان» با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و دهها تن زنان برجستهٔ سیاسی از کشورهای مختلف جهان بعدازظهر شنبه ۵مارس (۱۴ اسفند) به‌طور آنلاین در ۳۵کشور برگزار شد.

 

 

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران  در سخنرانی خود ضمن تقدیر از ایستادگی زنان اوکراینی در برابر اشغال  گفتند:

بگذارید امسال روز جهانی زن را روز زنان مقاومت اکراین بنامیم. میلیونها زن و دختری که برای آزادی به صحنه‌های نبرد شتافته‌‌اند. مادرانی که بچه‌های خود را به‌ دیگران سپردند تا در مقاومت مشارکت کنند. دختران خردسالی که با لبخند و روحیهٔ عالی به ساختن کوکتل مولوتف مشغولند.

 

خانم مریم رجوی همچنین افزودند: 

روز جهانی زن، برای زنان ایران، روز غرور و افتخار است. زیرا در سراسر این سال، هم‌چون سراسر تاریخ این ۴دهه، در مقابل هیولای زن‌ستیزی و اجبار و غارت و سرکوب ایستادگی کرده‌اند.

 

هله تورنینگ - اشمیت ـ نخست‌وزیر دانمارک (۲۰۱۵ - ۲۰۱۱)

هله تورنینگ - اشمیت ـ نخست‌وزیر دانمارک (۲۰۱۵ - ۲۰۱۱)

خیلی خوشحالم که شما را می‌بینم افتخار بسیار بزرگی است که با شما هستم من در دانمارک بزرگ شدم جایی که آزادی داشتم. من با زن‌ستیزی مواجه شدم ولی هرگز نیاز نبود اون شجاعتی را به خرج بدهم که زنان ایران نیاز داشتند. من اینجا هستم تا به شما بگویم شما نه فقط نحوه رفتار با زنان را تغییر خواهید داد بلکه با مبارزه شما کشورتان یک آینده جدید را آغاز می‌کند و الهام‌بخش زنان جهان خواهد بود.
زنان ایران خودشان را شناختند و می‌دانند حقوقشان وقتی محقق می‌شود که یک تغییر واقعی به‌وجود بیاید و به حقوق‌شان دسترسی پیدا نمی‌کنند مگر بعد از تغییر این رژیم.
بسیاری از زنان ایران به‌خاطر مشارکت در تغییر این رژیم به‌شهادت رسیدند. می‌دانیم که اکثریت زنانی که شهید شدند از زنان مدافع سازمان مجاهدین بودند. بسیار چشمگیر است که یک اپوزیسیون دمکراتیک تحت رهبری یک قهرمان مسلمان قرار دارد با یک برنامه ده ماده‌ای و این برنامه فقط برای ایران نیست بلکه می‌تواند به یک الگو برای جامعه جهانی قرار گیرد و امروز بسیار مهم است که تمام زنان همبستگی خودشان را با زنان ایرانی نشان دهند.

 

خانم اورشکا باچوونیک یانشا - همسر نخست‌وزیر اسلوونی

-اورشکا باچوونیک یانشا - همسر نخست‌وزیر اسلوونی

افتخار بزرگ است که در این کنفرانس هستم تحت رهبری عالی خانم رجوی، خانم رجوی با چالشهای زیادی مواجه بوده من درود می‌فرستم به خانم رجوی.
زنان مقاومت کلیدی داشتند در مقاومت ایران. زنان ایران پیشتاز مبارزه علیه رژیم آخوندی بوده‌اند.
ما زنان در سراسر جهان به آنها افتخار می‌کنیم.
رژیم جمهوری اسلامی حقوق آنها را پایمال می‌کند و اصلی‌ترین قربانی رژیم هستند.
آنها از فعالیت‌های هنری منع شده‌اند به اتهام بدحجابی خشونت‌های زیادی علیه زنان در زندانها اعمال می‌شود.
می‌خواهم از برنامه امروز استفاده کنم و پیام به غرب بفرستم که ما در مقابل رژیم باید بایستیم که حقوق زنان را پایمال می‌کند.

 

ریتا زوسموت - رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان به مدت ۱۰سال

ریتا زوسموت - رئیس پیشین مجلس فدرال آلمان به مدت ۱۰سال

خیلی ممنون به همه شما درود می‌فرستم که اینجا با ما هستید به تنهایی نمی‌توانیم کاری را پیش ببریم.
بحث بر سر زنان نیست بلکه بحث یک فرهنگ در جامعه است که باید این سرکوب را از بین ببریم اینجا نیاز نیست کسی به ما درس بدهد.
در یک جنگ بسیار خونین و سرکوبگرانه اینجا در اروپا هستیم.
دورانی نیست که الآن تسلیم بشویم باید علیه جنگ اقدام کنیم نقش ما ضروری است تا چهره زنان را در همه شهرها به نمایش بگذاریم ما تسلیم نمی‌شویم برای برابری و این‌که جهان را به جلو ببریم.
ما دیدیم که زنان در اشرف و الآن اشرف۳ که مقاومت کردند و اشرف۳ را ساختند این انسانها از اتفاقات عجیب‌ و غریبی عبور کردند. زنان ایرانی این قدرت را دارند و به ما قدرت می‌دهند.
حالا می خواهم به یک زن والا که قدرتمند و قابل تقدیر است مریم رجوی، او هم‌چنان راه خودش را می‌رود. کتابش را به شما نشان می‌دهم و این خیلی مهم است او می‌خواهد یک دمکراسی را ایجاد کند آن هم نه شبیه غرب در یک کشور مسلمان خیلی‌ها می‌گویند اصلاً این کار عملی نیست. اینها افراد پیشتاز هستند یک شخصیت رهبری کننده که باید قبل از هر چیز به خودش اعتماد به‌نفس داشته باشد و این چیزی است که همه بشریت به آن نیاز دارند تا جهانی اینچنین در آینده به‌وجود بیاید. من از قدرت رهبری زنان شگفت‌زده هستم.
خانم رجوی برای زنان ایران الهام‌بخش بوده او از ابتلائات زیادی عبور کرده از قدرت زیادی برخوردار است.
کاری که خانم رجوی می‌کند به اصل اسلام و هدف آن بر می‌گرداند. از نظر من دنبال کسانی باید گشت که برای مبارزه علیه بنیادگرایی به‌پا‌می‌خیزند در غیراین صورت امکان ندارد بدون یک هدایت و همبستگی ادامه بدهیم.

 

آنگره کرامپ کارنبائر - وزیر دفاع آلمان تا دسامبر ۲۰۲۱

آنگره کرامپ کارنبائر - وزیر دفاع آلمان تا دسامبر ۲۰۲۱

حقوق زنان یعنی حقوق‌بشر شما در ایران هر روز این را درک می‌کنید. آنها برداشت خودشان را از اسلام دارند، این نظام بنیادگرا حقوق‌بشر را بنا‌به‌خواست خودشان تعبیر می‌کنند.
این کنفرانس می‌تواند در سطح بین‌الملل تاثیر‌گذار باشد.
زنان ایران به ما الهام بخشیدند.
یک الگویی هست خانم مریم رجوی با برنامه ده ماده‌ای ایران آزاد که بر اساس آن مردان و زنان در کنار هم خواهند بود. دیگر جایی برای بنیادگرایی وجود ندارد ما در اروپا و آلمان باید از زنان قدرتمند در ایران بی‌چون و چرا، از حقوق‌شان حمایت کنیم و قبل از هر چیز به آنها کمک کنیم که ایران را به یک کشور آزاد و برابر تبدیل کنند.
شما با این اجلاس که ایجاد کردید نقش جدی داشته‌اید که بنیادگرایی را کنار بزنید تا ایران به یک کشور آزاد برای زنان ایران تبدیل شود کشوری که سر انجام از بنیادگرایی رها بشود.

 

اینگرید بتانکورد - کاندیدای ریاست‌جمهوری کلمبیا

اینگرید بتانکور - کاندیدای ریاست‌جمهوری کلمبیا

زنان عزیز اشرفی در اشرف۳ خواهران گرامی در سراسر جهان و مریم گرامی!
با احساسات عمیق با شما صحبت می‌کنم.
این‌جا از شهر خودم با شما صحبت می‌کنم و در همین جا به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری با شما صحبت می‌کنم.
و این روزها در اوکراین نمونه خاصی از تجاوز به حقوق زنان را شاهد هستیم. ما امروز همه اینجا هستیم چون مبارزان برای آزادی هستیم و می‌دانیم وقتی زنان در امنیت نباشند هیچ‌کس در امنیت به سر نمی‌برد وقتی ما زنان برای حقوق‌مان مبارزه می‌کنیم برای جهانی مبارزه می‌کنیم برای برابری و آزادی و دمکراسی.
امروز ما باید مکث کنیم و بررسی کنیم که خواهرانمان در ایران چه موفقیتهایی دست داشتند. امروز این زنان جوان به نسل‌های قبلی پیوستند و پرچم مبارزه با استبداد را به دست گرفتند. می‌دانند نباید تسلیم شد و هیچ راهی برای مماشات وجود ندارد. زنان ایران نتیجه‌گیری بسیار مهمی کردند آنها فقط در شرایطی به حقوق خودشان می‌رسند که به تغییر رژیم موفق شوند. آنها برای پیشبرد اهدافشان باید در تمام سطوح این مقاومت نقش داشته باشند از جمله در رهبری سیاسی هزاران تن از زنان در ایران اعدام شدند و تعداد بیشتری شکنجه شدند و من امروز به زنان مقاوم در اشرف۳ درود می‌فرستم.
زنان از ابتدا پذیرفتند تا مسئولیتهای خودشان را به عهده بگیرند و از این هم بالاتر رفتند و در بالاترین سطوح رهبری پیش رفتند. نقش آنها در تمام سطح مستلزم مشارکت تمام‌عیار مردان بود. همه می‌دانیم که این امکان‌پذیر نبود بدون رهبری خانم مریم رجوی.
وقتی روز جهانی زن را گرامی می‌داریم باید یک جایگاه ویژه برای بزرگداشت خانم رجوی اختصاص دهیم به‌خاطر رهبری و قدرت و جذبه‌اش. خانم رجوی مقاومت ایران را ارتقا داد به نوعی از ارتش مقاومت که رژیم آخوندی از آن وحشت دارد. یک جنبش سیاسی آزادیخواه که مبارزه می‌کند بر اساس اصول و ارزشهای مشخص که با کلامش قلبهای زنان و مردان ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد تا جایی که امروز سازمان مجاهدین خلق ایران به‌رسمیت شناخته شده و سراسر جهان به آن احترام می‌گذارند مقاومت ایران امروز پیشتاز برابری و آزادی و صلح دارد. با خانم رجوی مقاومت ایران جایگاه مشخص دارد در میزهای سیاستهای جهان. همه گوش فرا می‌دهند به مریم رجوی و برنامه ده ماده او و همان عظمتی که شایسته این کشور است چون او اثبات کرده که زنان می‌توانند رهبری کنند یک مبارزه واقعی را علیه الگوی تروریسم در عصر ما.
چیزی که تکان‌دهنده است این است که مریم رجوی نوری را انداخت روی هزاران زن مبارز که فراموش شده بودند. ما در مورد تک ستاره صحبت نمی‌کنیم ما از نسلی صحبت می‌کنیم که مبارزه کردند ماند صبا که گفت تا آخرش می‌ایستیم و تا آخر ادامه خواهیم داد. بیایید توجه کنیم به تعداد فزاینده کانونهای شورشی زن در ایران که بیش از پیش فعال شدند و شجاع هستند.

 

میمی کودلی - وزیر دفاع آلبانی (۲۰۱‍۷)، نایب‌رئیس مجمع پارلمانی ناتو

میمی کودلی - وزیر دفاع آلبانی (۲۰۱۷) نایب‌رئیس مجمع پارلمانی ناتو

باید به‌خاطر بسپاریم که آن چیزی که برای زنان مطرح است شرکت دررهبری کشورها است و این برای آنها مهم است.
جمهوری اسلامی یک دیکتاتوری مذهبی است که سرکوب زیادی را اعمال کرده و فقدان رهبری زنان مشهود است.
شرکت زنان در مناصب حساس که بسیار اهمیت دارد به توانایی زنان برنمی‌گردد بلکه به آن برمی‌گردد که برای دموکراسی و حقوق خودشان مقاومت کنند.
بسیاری از زنان در مقاومت مناصب بسیار حساس سیاسی را اشغال کرده و باید چنین روندی در ایران هم طی شود.
زنان اوکراینی شجاعانه ایستاده‌اند من در کنار آن زنان قوی می‌ایستم.
ضرب‌المثلی در آلبانی است که: خانه ما در آلبانی برای ما نیست بلکه محلی برای خدا و دوستان است و در این حالت برای دوستان ایرانی است.
لازم است به خانم رجوی به شما بگویم دوستان شما در آلبانی در کنار شما هستند بنابراین می‌گویم حاضر حاضر حاضر

 

فرانسیس تانزند - (مشاور رئیس‌جمهور آمریکا (۲۰۰۸)

فرانسیس تانزند - (مشاور رئیس‌جمهور آمریکا (۲۰۰۸)

زنان جهان پیشتاز مقاومت در تمام جهان هستند زنان هر روز در معرض خطر هستند فقط به‌خاطر اعتقاداتشان. من احساس فروتنی می‌کنم از شجاعت زنان مقاومت ایران برای غلبه بر این رژیم زن‌ستیز. این زنان شجاع علیه حجاب اجباری اعتراض می‌کنند نه به‌خاطر این‌که اعتقادی ندارند بلکه به‌خاطر این‌که اعتقاد دارند به انتخاب آزادانه.
زنان در اعتراضات اصفهان و سایر شهرها در معرض خطر قرار می‌گیرند اما می‌بینیم که هر روز بیشتر می‌شوند می‌بینیم که کانونهای شورشی بیشتر شرایط را باز می‌کنند و دیوارهای این حکومت زن‌ستیز را فرو می‌ریزند. می‌بینیم که زنان نقش پیشتاز را ایفا می‌کنند. بدانید من دوشادوش شما هستم و تا روزی که بتوانیم در روز جهانی زن در تهران ملاقات کنیم من همراه شما هستم.
می‌خواهم بگویم که تعامل آمریکا با ابراهیم رئیسی که مسئول این میزان از جنایت است و نقش داشته در قتل‌عام۶۷ بسیار مضحک است و نباید با این رژیم تعامل کرد. ما باید این شجاعت را داشته باشیم که تا زمانی که زنان در ایران از برابری برخوردار شوند به هیچ عنوان تعامل با این رژیم را نپذیریم.
خانم رجوی برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم سال آینده در کنار هم باشیم.

 

ماریا کاروالهو - وزیر پیشین علوم و آموزش عالی پرتغال

ماریا کاروالهو - وزیر علوم و آموزش عالی پرتغال

از برگزار کنندکان این برنامه تشکر می‌کنم.
متأسفانه در دوران سختی به‌سر می‌بریم جایی که در دوران جنگ که زنان و کودکان و بزرگسالان و بقیه درد و رنج بسیار می‌کشند من در دوران فعالیت‌های سیاسی خود به سختی تلاش کردم تا نقش زنان را در جامعه ترویج کنم با تأکید مشخص در نقش زنان در مهندسی، هم‌چنین در رهبری سیاسی و تصمیم‌گیرنده.
من خودم به‌عنوان یک مهندس این کار را می‌کردم و به‌عنوان وزیر که در پرتغال مسئول علوم و آموزش عالی نوآوری بودم من استراتژی زیادی را ترویج کردم که نقش بیشتری را به زنان بدهم.
در پایان می‌خواهم همبستگی خودم را با زنان جهان اعلام کنم خصوصاً زنان ایران.

 

دکتر کریستینا ماریابامل – جانشین اسقف برلین

-دکتر کریستینا ماریابامل – جانشین اسقف برلین

تشکر می‌کنم از شما که الگویی از تعهد و برابری بین زن و مرد ارایه می‌دهید.
همستگی‌ام را با شما اعلام می‌کنم، در کنار مسأله اتمی رژیم و حمله به اوکراین ما نباید فراموش کنیم رژیم زن‌ستیزی می‌خواهد برنامه‌اش را پیش ببرد. اما زنانی هستند که در مقابل آن ایستاده‌اند و رژیم آنها را به زندان می‌اندازد ما از زندانیان سیاسی زن کم می‌دانیم اما ما می‌دانیم و اعتراض نمی‌کنیم. زنان به‌خاطر حقوق‌شان در ایران مبارزه می‌کنند من سرنوشت مریم اکبری منفرد را شنیده‌ام با سه بچه که یک روز مرخصی نداشته است هم‌چنین زنانی مانند زینب جلالیان و فروغ تقی‌پور که نباید فراموش شوند.
باید یک حمایت گسترده بین‌المللی از زنان ایران صورت بگیرد. تبعیض زنان و نقض حقوق‌بشر توسط رژیم انجام می‌گیرد.
اعتقاد ما می‌گوید باید با دردمندان همدرد شد و با مقاومت‌کنندگان مقاومت کرد من در آلمان شرقی آن زمان متولد شدم، در یک رژیم مستبد اما آزادیخواهان از دیکتاتورها قوی‌تر هستند. ما از کسانی که آزادی را نقض می‌کنند قوی‌تر هستیم.
یک علامت از امید وجود دارد در رابطه با زنان ایران و من از شما حمایت می‌کنم.

 

لیزایاسکو ـ عضو کمیسیون خارجه پارلمان اوکراین

-یزایاسکو ـ عضو کمیسیون خارجه پارلمان اوکراین

به همه شما روز به‌خیر می‌گویم: برای من بسیار افتخار آمیز است که با شما زنان شما صحبت می‌کنم و بسیار خوشحالم که امروز با شما و زنان در سراسر جهان هستم. مقاومتی که ما امروز پیش می‌بریم علیه نیروهای شرق است. ما در موقعیتی قرار داریم که پدران و برادرانمان در جنگ هستند اما زنان هم هستند.
می‌دانید که خانه ما دارد نابود می‌شود من از کی یف هستم هیچ امنیتی نیست همه‌اش بمباران است. جایی که من بودم الآن نابود شده، درد و رنج بسیار است اما می‌دانیم اگر ایمانمان را از دست بدهیم پیروز نمی‌شویم.
ماه پیش همسر من رئیس‌جمهور پیشین گرجستان دستگیر شد… بستگان من را دستگیر کردند
می‌خواهم به همه بگویم این درد و رنج ماست ولی ما برای همه شما مبارزه می‌کنیم چون اگر از آزادی خودمان دفاع نکنیم تاریخ ما را نمی‌بخشد. چند روز پیش چند نفر در کنار یادبود هلوکاست کشته شدند. زنی بود که در همان نزدیکی از بازماندگان هلوکاست بود و گفت هرگز فکر نمی‌کردم در دوران صلح دوباره به سنگر بروم. بیایید به‌خاطر بیاوریم به‌خاطر ایمان و عشقی که داریم تغییر را رقم بزنیم صلح باید در اوکراین و اروپا و تمام جهان رقم بخورد.

 

دکتر سوزانا تورکو - رهبر ارکستر و کر، معاون وزارت فرهنگ و توریسم آلبانی (۲۰۱۳)

-دکتر سوزانا تورکو - رهبر ارکستر و کر، معاون وزارت فرهنگ و توریسم آلبانی (۲۰۱۳)

به همه دوستان و به خانم مریم رجوی درود می‌فرستم خواهران گرامی مجاهد بسیار خوشحال هستم کنار شما هستم در این برنامه در روز جهانی زن که همه زنان آنرا گرامی می‌دارند.
ما به همه زنان به‌ویژه زنان مقاومت و مجاهدین خلق ایران درود می‌فرستیم که ارزش ایستادن برای آزادی در سراسر جهان را برپا داشتند.
خواهران مجاهد شما جانتان و نزدیکانتان را از دست دادید مقاومت شما ادامه می‌یابد برای برقراری آزادی و دموکراسی.
رابطه من از طریق ترانه‌های زیبای شما و ترانه‌ّهای آلبانی با شما در ارتباط هستم.
اکنون با زنان.

 

میشل آلیوماری - وزیر ارشد دولت فرانسه (۲۰۱۱)

میشل آلیو ماری وزیر ارشد دولت فرانسه (۲۰۱۱)

همیشه مایه افتخار بسیار ی است که در کنار شما باشم و دلم می‌خواست که در کنار شما باشم در برلین.
باید بگویم که صحبت‌های این خانم اوکراینی بسیار تکان‌دهنده بود و همزمان چهره بسیاری از این روز ارائه می‌دهد چون تأکید می‌کند که چقدر زنان قدرتمند هستند و چقدر امید را با خودشان حمل می‌کنند و شما این کار را دارید انجام می‌دهید به مدت چندین و چند سال و من شما را تحسین می‌کنم به‌خاطر این فعالیت‌هایتان و بهمین دلیل درود می‌فرستم به‌طور خاص به خود شما و به همه زنانی که مبارزه می‌کنند برای آزادی و و دموکراسی و خوشبختی مشترک ما و خود شما در قلب و مرکز این ارزشها قرار دارید و شما حامل همه ارزشها برای ایران و زنان ایران و همه مردم ایران و البته حاملی این ارزش‌ها برای همه زنان و خلق‌هایی هستید که از دیکتاتوری رنج می‌کشند و حقوقشان نقض می‌شود بنابراین الان شما یک سمبل هستید سمبلی که زن باید در همه جوامع داشته باشد.
امروز من می‌گویم هر کشور نیاز دارد نقش بیشتری را به زنان بدهد.
من به‌عنوان وزیر پیشین کشور و خارجه درک می‌کنم که جهان هیچوقت این‌قدر خطرناک نبوده ما می‌بینیم که مناطق بحرانی جهان دارند تکثیر می‌شوند چه خاورمیانه باشد و چه اوکراین باشد و چه در خاور دور و آفریقا می‌بینیم.
می‌خواهم امروز از خود شما و از مردم ایران تشکر کنم.
می‌خواهم به شما بگویم در کنار شما هستم در کنار شما زنان ایران هستم و به همه زنان که تحت سرکوب هستند با فروتنی بگویم من در کنار شما هستم.
خانم رجوی شما همیشه حامل ارزشها و دموکراسی بودید.


دومینیک آتیاس - رئیس فدراسیون کانون وکلای اروپا با بیش از ۱میلیون عضو

دومینیک آتیاس – رئیس فدراسیون کانون وکلای اروپا با یک میلیون عضو

مریم رجوی گرامی دوستان عزیز!
به‌رغم لحظات خاصی که در آن هستیم بسیار ضروری است که روی موفقیتهایمان انگشت بگذاریم.
برخی فکر می‌کنند زنان نباید به بعضی موضوعات نزدیک شوند اما زنان ایران بیش از ۴۰سال است که می‌دانند برابری را نمی‌شود محقق کرد بدون آزادی. آنها نیروی تغییر هستند، تغییر واقعی در ایران به یمن همین زنان شجاع محقق خواهد شد. ما این را در تمام تظاهرات و تجمعات دیدیم. به همه زنان نگاه کنید که برادران و همسرانشان را از دست دادند اما هرگز تسلیم این رژیم نشدند آنها از هر فرصتی استفاده کردند تا عدالت را برقرار کنند به زنان در کانونهای شورشی نگاه کنید که همه مشکلات را به چالش می‌کشند.
به خانم رجوی نگاه کنید که مسیر را فراهم می‌کند برای پیروزی که خواهد آمد. از شروع این مبارزه شعار ایشون می‌توان و باید بود. زنان نیروی تغییر در ایران و ثبات و صلح در جهان است. جهان توسط مردان اراده می‌شود و می‌بینید که الآن به کجا رسیده. امروز در کنار این زنان شجاع اکراین امروز در کنار همه زنانی هستیم که همراه با کودکانشان مبارزه می‌کنند. درود بر شما که این برنامه را اجرا کردید تا همه نیروهای زنان با هم همبسته شوند. من در افق می‌بینم که یک دنیای جدید دارد موفق می‌شود و این دنیای جدید به یمن تلاشهای شما و زنان ایرانی محقق می‌شود که هرگز تسلیم نمی‌شوند.


ماریان بیندر کلر - نماینده پارلمان فدرال سوئیس

ماریان بیندر کلر - نماینده پارلمان فدرال سوئیس

خانمها و آقایان گرامی ممنون که می‌توانم چند جمله صحبت کنم خیلی افتخار بزرگی است که در این روز جهانی زن با شما باشم آن نماینده پارلمان اوکراین را دیدم شما در قلب ما جای دارید و هر کاری که بشود انجام می‌دهیم.
خانم رجوی عزیز خیلی تعجب زده هستم از جنبش شما، شما خیلی شجاع هستید در یک جنگ چیزی که از بین می‌رود واقعیت است در یک دیکتاتوری هم همان واقعیت است که از بین می‌برد ضروری است که واقعیتها را افشا کنیم بر علیه این جنگ و دیکتاتوریهایی این جنگها را راه می‌اندازند.
من در مدرسه با یک دختر جوان ایرانی ارتباط داشتم او سه تا برادر داشت من هم سه تا برادر داشتم لباسهای دهه۷۰ را می‌پوشید من هم همین کار را می‌کردم او یک زندگی خیلی مدرنی را می خواست پیش ببرد بعد از انقلاب خیلی شوکه شدم حقوق‌بشر نقض می‌شود و وضعیت زنان خراب می‌شود شوک بزرگی بود که حالت قرون‌وسطایی دارد در ایران شکل می‌گیرد وقتی زنان را می‌بینم که تحت تحقیر قرار می‌گیرند وقتی می‌بینم سر یک زن را می برند در کشوری که زنان سنگسار می شوند نباید نادیده بگیریم و هیچ چیز به اندازه اخبار درست برای دیکتاتوریها بد نیست ما با پارلمانترهای دیگر در ارتباط هستم از همه شما تشکر می‌کنم خیلی درود می‌فرستم ما آن‌قدر که شما شجاعت بخرج می‌دهید نیاز نیست شجاعت بخرج بدهیم تعهد می‌دهم که من از شما حمایت می‌کنم.
تمام

 

 

میشل دووکولور - نماینده مجلس ملی فرانسه

-میشل دووکولور - نماینده مجلس ملی فرانسه

خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی
وضعیت زنان ایران موجب نگرانی است و حضور شخصیت‌های سیاسی ارشد از دنیا بیانگر حمایت ما از زنان ایران و محکوم کردن رژیم ایران است که زنان را سرکوب می‌کند و زنان را وادار به ازدواج اجباری می‌کند. زنانی که نمی‌توانند به تنهایی سفر کنند و آنهایی که دستگیر و زندانی می‌شوند.
زنان در ایران به تعداد زیادی اعدام می‌شوند ما باید بسیج شویم علیه تبعیض و خشونت علیه زنان.
ما مدافع حقوق زنان هستیم و ما از ارزش‌های کمیته فرانسوی دفاع می‌کنیم که از آزادی و برابری در ایران حمایت می‌کند.
یکی از خواسته‌های شورای ملی مقاومت دفاع از حقوق زنان است و ۴۰سال از حقوق زنان دفاع می‌کند.
رهبری آنرا خانم مریم رجوی دارد که ما بارها در پارلمان از او و اهدافش حمایت کردیم.

 


اوسه کلولند – وزیر پیشین فرهنگ نروژ

-اوسه کلولند – وزیر پیشین فرهنگ نروژ

اجازه بدهید درودهایم را به تمام زنان در سراسر جهان به‌ویژه آنهایی که در این کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی زن با ما هستند برسانم.
امسال روز جهانی زن را در حالی جشن می‌گیریم که زنان شجاع از دو ملت دارند برای عدالت و انسانیت و برای سرنوشت مردمشان می‌جنگند. اول زنان شجاع اوکراین که برای استقلالشان علیه تجاوز نامشروع و یکجانبه روسیه به کشورشان می‌جنگند و دوم زنان ایران که علیه دیکتاتوری مذهبی در صفوف مقدم تمامی اعتراضات می‌جنگند تا حقوق‌بشر و دمکراسی را به کشورشان بیاورند.
می‌خواهم به هر دوی آنها بگویم که شما تنها نیستید، ما با شما هستیم، تمامی زنان جهان با شما هستند. تجاوز روسیه به اوکراین یک بیدارباش برای تمام جهان و به‌ویژه به غرب بود تا متوجه شود با متجاوزین در هر کجا که هستند نباید سازش و مماشات کرد. بلکه آنها باید به‌خاطر جنایاتشان مجازات شوند.
از این فرصت استفاده می‌کنم تا عمیق‌ترین همبستگی خودم را با زنان اوکراین و ایران و تمامی زنان جهان که برای عدالت و حقوق‌بشر می‌جنگند ابراز کنم.
در پایان می‌خواهم تبریک بگویم و تشکرات عمیق خودم را به شورای ملی مقاومت ابراز کنم که این برنامه را برگزار کرده است.

 


لیندا چاوز - مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید

لیندا چاوز - مدیر پیشین روابط عمومی کاخ سفید

خیلی درود می‌فرستم که رهبری این جنبش را به عهده‌دارید الآن خیلی زمان بی‌سابقه است از جنگ جهانی دوم و ما باید همه از این مبارزه مردم اوکراین دفاع کنیم.
الان رژیم ایران دنبال سلاح هسته‌یی هست و اگر سلاح هسته‌یی داشته باشند می‌توانند به هرجا حمله کند. لازم نیست من به خانم رجوی و ساکنان اشرف یادآور بشوم که در چه جنگی بوده‌اند و موشکها برای قتل آنها سرازیر می‌شدند. ما الآن می‌گوییم که اگر کسی حقوق زنان را نقض می‌کند نمی‌تواند مدعی رعایت حقوق‌بشر باشد چرا که حقوق‌بشر مساوی حقوق زنان. در ایران مردم خطر کردند به خیابان‌ها ریختند و بسیاری اوقات آنها توسط رژیم ایران دستگیر می‌شوند صبا خردسالاری (اسم را شک دارم) او اخیر به ۲۴سال محکوم شده است
بسیاری از مردم ایران توانستند تصاویر خانم رجوی را به‌جای آیت‌الله خامنه‌ای در تلویزیون ببینند ما نمی‌گذاریم این آخوندها همان کاری را بکنند که در جنگ اوکراین می‌بینیم دارد پیش می‌رود.
شجاع‌ترین مقاومی که در این دوران وجود داشته خانم مریم رجوی است که پیام داده که باید برای آزادی قیام کنند و این اتفاق نخواهد افتاد الا با حمایت بین‌المللی به این مبارزه ادامه بدهید برای حقوق زنان و حقوق بشر.
.


زیلویا لمن - نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان

- زیلویا لمن - نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان

من دعوت را با کمال میل پذیرفتم زیرا من با زنان شجاع بسیاری آشنا هستم مجلس آلمان چند وقت پیش تأکید کرد بر نظارت حقوق زنان و دختران و از دولت خواست حقوق‌بشر را تقویت کنند به‌طور خاص در روابط با رژیم ایران زیرا رژیم ایران حقوق زنان را نقض می‌کند و این را هم مجلس آلمان رسید که دولت آلمان بایستی رژیم ایران را وادار کند که نقض حقوق مبارزان حقوق زنان را متوقف کند.
درد و رنج زنان در ایران را می‌بینیم ولی برایمان قابل تصور نیست چون قانون رژیم ایران به‌طور رسمی قانون زن‌ستیزانه است با سوء‌استفاده از نام اسلام و حق آزادی مذهب، آزادی زنان را محدود می‌کند و تحمیلاتی بر دختران دارد. هر سال دهها هزار تن از دختران جوان وادار به ازدواج اجباری می‌شوند و حتی در زندگی خصوصی آنها هم دخالت می‌شود و من خوشحالم که در آستانه روز جهانی زن در اینجا زنان شجاعی قرار دارند و زنان ایران قیمت بسیار زیادی برای آزادی می‌پردازند و با شجاعت می‌جنگند.
امروز شنیدیم که خانم مریم اکبری منفرد و زینب جلالیان و فروغ تقی‌پور در زندان رژیم هستند.
بیایید در روز جهانی زن با همدیگر برای برابری زنان جهان متحد شویم زیرا شما تضمین یک جهان آزاد و صلح‌آمیز هستید که برای رژیم ایران غیرقابل تصور است.

 

سوزانا چکاردی – عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا

سوزانا چکاردی – عضو کمیسیون خارجه پارلمان اروپا

من از شما زنان شجاع ایران تشکر می‌کنم.
شجاعت شما همانند آن مواردی است که در این اوقات وحشتناک در خط مقدم جبهه ما در مادران، دختران و خواهران اوکراینی، در مبارزه برای نجات کشورشان و امنیت فرزندانشان می‌بینیم. من بهایی که شما پرداخته‌اید و دارید می‌پردازید را درک می‌کنم، اما از شما می‌خواهم که به آن ادامه دهید. چون آزادی یک حق ضروری است اگر‌چه بهایی که شما برای آن می‌پردازد خیلی سنگین است. من می‌دانم که شما توانایی تغییر در ایران را دارید. رژیم کنونی ایران ثابت کرده که یک رژیم فاسد است و زمان آن برای غرب فرا رسیده که در مخالفت با دیکتاتوری در کنار مردم ایران بایستد. کشورهای دمکراتیک باید وظیفه خودشان را انجام دهند و علناً در طرف شما بایستند.
ایران کشوری ثروتمند به‌لحاظ انرژی و منابع می‌باشد و غرب با کشور شما رابطه اقتصادی دارد. همین مانع از آن می‌شود تا رهبران غرب قاطعانه و با عزمی راسخ ایران را محکوم کنند. این رژیم یک تهدید تهدید اتمی برای کل جهان است و ما نمی‌توانیم سکوت کنیم.
تاریخ شما نشان داده که هیچ چیز نمی‌تواند شما را متوقف کند. ما با هم می‌توانیم به خواسته برابری و برادری دست‌یابیم. به همین دلیل ما در این مسیر همیشه در کنار شما هستیم. رهبری مقاومت ایران را یک زن بزرگ، خانم مریم رجوی برعهده دارد که باید از او الگو بگیرید.

 


والنتینا لسکای - وزیر کار و علوم اجتماعی آلبانی - (۲۰۰۴)

والنتینا لسکای - وزیر کار و علوم اجتماعی آلبانی - (۲۰۰۴)

خانم رجوی عزیز دوستان عزیز می خواستم با شما صحبت کنم خوشحالم که با شما هستم چون فکر می‌کنم که وظیفه انسانی است که در کنار زنانی باشیم که درد و رنج می‌کشند از حکومت آخوندی.
ما درباره زنانی صحبت می‌کنیم که ۴۰سال است دارند مبارزه می‌کنند انقلاب ایران در ۵۷ برای آزادی بوده است زنان در ایران زندگی‌شان را کنار گذاشتند در عراق مستقر شدند و کودکانشان را به کشورهای امن فرستادند چقدر سخت و دشوار است برای مادران که از کودکانشان جدا شوند این سخت‌ترین تصمیم برای یک مادر است. مقاومت مردم اوکراین را امروز می‌بینیم این مقاومت ها الآن برای ما ملموس شده است.
به شما به‌خاطر شجاعت‌تان درود می‌فرستم هر ریسکی را پذیرفتید زنان ایران در یک حکومت دیکتاتوری دارند مبارزه می‌کنند به‌خصوص رئیسی که مسئولیت مرگ هزاران نفر را به عهده دارد.
رژیم ایران نه فقط برای ایرانیان بلکه برای صلح جهانی تهدید است به همین دلیل سازمان مجاهدین کار خیلی مهمی می‌کند برای آزادی و دمکراسی مبارزه می‌کنند برای خانم رجوی که من از ایشان حمایت می‌کنم و من سال‌ها است که ایشان را می‌شناسم او یک زن شجاع است الآن باید از طرح ده ماده‌ای خانم رجوی حمایت کنیم که این طرح به نیازهای جامعه ایران پاسخ می‌دهد. باید به زنان ایران بگوییم که تنها نیستید تنها پاسخ همه مصائب مردم ایران و جامعه ایران است که اعتقاد دارم که مبارزه آنها خیلی مهم است.

 

زینت میرهاشمی - عضو کمیته مرکزی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران

زینت میرهاشمی - عضو کمیته مرکزی سازمان چریک‌های فدایی خلق ایران

متشکرم
درود به همه عزیزان در اینجا و اشرف سه و در گوشه و کنار جهان که برای آزادی زنان مبارزه می‌کنیم.
به مادران شهد ا و به زنان زندانیان سیاسی و زنان کانون‌های‌شورشی درود می‌فرستم.
چه خوب است که مردم در سراسر جهان در حمایت از مردم اوکراین حمایت می‌کنند من هم از آنها حمایت می‌کنم.
سکوت و بی‌عملی بین‌المللی حقوق زنان افغانستان را قربانی کرده است، در ایران ۴۰سال است حقوق زنان نقض می‌شود اما آنها مقاومت می‌کنند و نقش برجسته و پیشروی در تمامی قیام‌ها و تظاهرات دارند.
زنان ایران در مسیر برابری و آزادی تاریخ می‌سازند، توجه شما را به مقاومت و فدا کردن و فدا شدن در اوکراین و تلاش ایران برای مبارزه در ایران جلب می‌کنم.
آنها حق دارند برای برابری مبارزه کنند و مبارزه آنها خصلت سیاسی دارند و تا زمانی که حاکمیت آخوندی را سرنگون نکنند نمی‌توانند به برابری برسند.
از زنانی یاد کنم که از خودشان نشانهای بارزی از خود به جا گذاشته‌اند زنانی که تابوها را شکسته‌اند.
زنانی که ۵۰سال است که در برابر رژیم سلطنتی و در مقابل رژیم خمینی مبارزه کرده‌اند.
خانم رجوی در۱۰ماده‌ای به برابری زنان در تمامی حقوق تأکید کرده‌اند.
شما زنان در اشرف سه شاخص هستید و در اشرف یک و اشرف سه مقاومت کردید و دست همه شما را می‌فشارم.
از زنان فدایی مانند زهرا بهکیش، مریم فرشاد، مریم دژآگاه، فاطمه محمدی، فریده یوسفی، لادن آل آقا … شانس زیادی داشتم که با آنها ارتباط داشتم. خاطره این زنان و اعظم روحی آهنگران اولین مسئول تشکیلاتی‌ام بود که توسط رژیم شاه به‌شهادت رسید. گرامی می‌دارم. به امید روزی که روز آزادی زن را در ایران گرامی داریم.
 

 

یوتا کاساو - سخنگوی سندیکای معلمین آلمان با ۲۸۰هزار عضو

- یوتاکاساو - سخنگوی سندیکای معلمین آلمان با ۲۸۰ هزار عضو

ما پیام سندیکای خودمان را به شما ابراز کنیم. ابراز همبستگی می‌کنیم با شما که از سرکوب زیادی رنج می‌برید. سندیکای ما عضو جوامع بین‌المللی است و در سالهای قبل هم سرکوب معلمان را محکوم کرده بود در حالی که آنها برای حقوق‌شان اعتراض کرده بودند. از طرف دیگر ما تحت تأثیر زنان ایران هستیم و چیزی که من اینجا می‌بینم خیلی شگفت‌آور است. نیروی زنان خیلی شگفتی آور است.
پیشرفتهای سیاسی داشته‌ایم ولی یک جامعه‌یی که عدالت در آن برقرار باشد با پرداخت حقوق برابر به زن و مرد اعمال می‌شود. می‌دانیم زنان و معلمان ایران هم از حقوق کمتر برخوردارند و نمی‌توانند مخارج‌شان را بپردازند. ما همبستگی خودمان را با آنان و زنان در سراسر جهان اعلام می‌کنیم. یکی از شعارهای این کنفرانس «زنان نیروی تغییر» است و این برای ما و فرزندانمان نشان می‌دهد که باید به مبارزه‌مان ادامه دهیم و می‌دانیم می‌توانیم به تعهداتمان برسیم به‌شرطی که با هم و در کنار هم باشیم.

 

ایلونا جبریا – معاون پیشین وزیر کشور آلبانی

ایلونا جبریا – معاون پیشین وزیر کشور آلبانی

جامعه بین‌المللی به‌ویژه جنبش برابری زنان نمی‌تواند و نباید چشم خود را بر نقض گسترده و مداوم حقوق اساسی زنان توسط دیکتاتوری مذهبی در ایران ببندد.
جنبش برابری زنان بیش از هر زمان دیگری متعهد است که تلاش همه آزادی خواهان و زنان فداکار و سایرین به‌ویژه آنهایی که در موقعیتهای تصمیم‌گیری حساس قرار دارند را با تأکید بر جلوگیری از هر گونه تبعیض در دستیابی به هدف آزادی، دموکراسی، زیر چتر واحد قرار دهد.
جنبش مقاومت مردم ایران و طرح ۱۰ماده‌ای خانم رجوی برای ایرانی آزاد و سکولار، نیرویی قابل توجه و پیروز برای ریشه‌کن کردن سرکوب و تبعیض رژیم ایران برای استقرار صلح و دموکراسی در ایران است.
همه ما امروز در همبستگی با زنان در ایران و هم‌چنین با زنان در سراسر جهان متحد شده‌ایم تا همدلی خود را نشان دهیم و صدای قوی خود را در برابر هر گونه تبعیض نشان دهیم و ارائه دهیم و چه کسی بهتر از زنان می‌تواند این کار را انجام دهد.

 


کیرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین - رهبر حزب هولوس

-کیرا رودیک نماینده پارلمان اوکراین

سلام به همگی افتخار می‌کنم که اینجا با شما هستم.
من سرنوشت خودم را برایتان می‌گویم ده روز پیش من عضو پارلمان بودم و زندگی معمو ل خودم را داشتم و با خانواده‌ام زندگی می‌کردم و بعد جوری شد که زندگیم هرگز مثل قبل نخواهد بود.
آمدند کشورمان را اشغال کنند و شهرهای‌مان را اشغال کنند و من تصمیم گرفتم که نگذارم این وضعیت ادامه پیدا کند به‌عنوان کسی که سلاح تابه‌حال به‌دست نگرفته بود تصمیم گرفتم که مسلح بشوم و برای کشورم بجنگم.
کلاشینکفم را گرفتم به مقاومت پیوستم و یگان مقاومت خودم را شکل دادم و آمدیم یک مقاومت جدی علیه آنها را شکل بدهیم. هر چند زندگی مثل قبل نخواهد بود و باید هر روز تمرین کنم و در این ده روز مردم اوکراین شجاعت عجیبی را از خودشان نشان دادند و همه نیروهای اطلاعاتی می‌گفتند که اگر این حمله صورت بگیرد شما هیچ شانسی نخواهید داشت و کی‌یف ظرف ۲۴ساعت تا ۴۸ساعت اشغال خواهد شد و ده روز گذشته ما هنوز داریم مقاومت می‌کنیم و آنها نتوانستند هیچ‌کدام از شهرهای بزرگ را بگیرند و این به‌خاطر شجاعت مقاومت ما رخ داد و به‌خاطر این‌که در هر اینج خاک اوکراین مردمی بودند که گفتند نه و نمی‌تونید کشور ما را اشغال کنید و شهرهای مار ا بگیرید و نمی‌توانید زندگی ما را بگیرید.

 


اینس اشمیت - نماینده پارلمان برلین، مسئول زنان در فراکسیون چپ

-اینس اشمیت - نماینده پارلمان برلین، مسئول زنان در فراکسیون چپ

خانم رجوی گرامی میهمانان عزیز و بینندگان از صمیم قلب از این دعوت شما ابراز می‌کنم و همبستگی خود را با زنان ایرانی چه در تبعید و چه در داخل ایران دارند مبارزه می‌کنند.
همه شما خیلی قدرتمند هستید و تلاش سیاسی می‌کنید تا هدفتان را پیش ببرید زنان در ایران که مبارزه می‌کنند با ریسک مواجه هستند و در ایران زندانی می‌شوند.
خصوصا با آمدن ابراهیم رئیسی وضعیت آنها سخت‌تر شده و حتی نمی‌توانند شغل پیدا کنند.
مقاومت شما شگفتی آور و آدم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در ایران زنان مقاومت می‌کنند و مقاومتشان به زنان جهان اضافه کرده است.
جنبش زنان ایران در دفاع از حقوق بشر است و شایسته حمایت است، پیام ما به آخوندها این است که ما زنان قدرتمند هستیم چون در سراسر جهان متحد هستیم.
مازنان جهان شجاع هستیم و در مقابل رژیم ایستاده‌ایم.

 


دیانا چولی – نویسنده - آلبانی

دیانا چولی نویسنده آلبانی

خانم رجوی عزیز، دوستان عزیز از سراسر جهان، خواهران و برادران عزیز مقاومت ایران،
اکنون سال‌هاست که در کنار شما خواهران و برادران عزیز مقاومت ایران مقیم آلبانی، به‌خصوص در کنار زنان هستم و از شما بسیار آموخته‌ام.
دیکتاتوری آخوندهای ایران و دیکتاتوری مذهبی مانند همه انواع دیگر، از دین به‌عنوان ابزاری برای عدم تحمل پیشرفت برای جامعه دمکراتیک و برای سیاستهای زن‌ستیزانه استفاده می‌کند. رژیم آخوندها به بهانه دین در ابتدایی‌ترین آزادیهای زنان و مردم ایران دخالت کرده است. ما شاهد بودیم که برای مثال فقط در دوره به‌اصطلاح میانه‌رو حسن روحانی، حداقل ۱۱۴زن اعدام شدند و این‌که دیکتاتوری آخوندی ایران به‌عنوان اعدام کننده شماره یک در جهان لیست‌گذاری شده است و بسیاری از ظلم های دیگر علیه زنان تحت عنوان قانون اعمال شده است. قوانینی که ما به‌خوبی می‌دانیم، چقدر سخت علیه آنها تبعیض قائل می‌شوند. اما ما هم‌چنین می‌دانیم که اراده زنان ایران و مردم ایران برای مبارزه برای آزادی، برابری و جامعه دمکراتیک چقدر قوی است، نبردهای آنها چقدر قوی است و مطمئن هستیم که دور نیست روزی که جامعه ایران رژیم دیکتاتوری را سرنگون کند و رویای یک جامعه آزاد و دمکراتیک به واقعیت تبدیل خواهد شد، همان‌طور که خانم رجوی می‌گوید شکی نیست که ایران آینده درخشانی خواهد داشت.

 


آمپارو فوترتس - مبارز حقوق زنان

آمپارو فوترتس - مبارز حقوق زنان

شب بخیر به همگی و خانم مریم رجوی گرامی. بسیار تشکر می‌کنم برای چنین اجلاس گسترده و جامعی که گذاشتید. به‌خصوص تلاشهای شما برای این‌که بسازید و همآهنگ کنید و تلاشهای معجزه آسایی که انجام می‌دهید و من متوجه هستم که حاصل صدها ساعت کار و تلاش است.
طبعا چنین چیزی بدون رهبری خانم رجوی امکان‌پذیر نبود. این خانم فوق‌العاده و استثنایی که در رأس این جنبش است و این مبارزه را پیش می‌برد. باید اشاره کنم به زنان قهرمانی که در این جنبش هستند و زنانی که در واحدهای مقاومت در داخل ایران مبارزه می‌کنند علیه چنین سرکوب و استبدادی و من از صمیم قلب مایلم از شما تشکر کنم. به‌خصوص اشاره می‌کنم به نسل آینده زنان و دختر خودم که از مبارزه شما حمایت می‌کند.

 


والریا والنته - رئیس کمیسیون مقابله با زن‌ستیزی سنای ایتالیا

والریا والنته - رئیس کمیسیون مقابله با زن‌ستیزی سنای ایتالیا

در شرایطی تاریخی پیچیده و مشکلی به سر می‌بریم که در آن ارزش هایی چون دمکراسی و صلح و آزادی، حتی برای ما که گمان می‌کردیم اینها موضوعاتی جاافتاده بودند، به زیر علامت سؤال برده می‌شوند. این امر باعث می‌شود که دیگر نمی‌توان در مورد موضوعات بی‌تفاوت ماند، به این دلیل که در حصار کوچک ما همه چیز عادی به‌نظر می‌رسد.
در هر شرایط سختی نقش اصلی زنان، نیرو و قدرت انعطاف پذیری آنها را مشاهد کردیم. نیرو و قدرت انعطاف پذیری زنان را در مقاومت اوکراین می‌بینیم، زنانی که به خطر می‌افتند، اما عکس‌العمل نشان می‌دهند. زنان را در رژیمهای دیکتاتوری در بسیاری از نقاط جهان می‌بینیم که مقاومت می‌کنند و آنها در حکومتهایی مثل حکومت ایران، که دمکراسی و آزادی را به‌خاطر اصولی که خوشبختانه از آنها برای همیشه عبور کرده‌ایم انکار می‌کنند، می‌بینیم.
زنان به‌اجبار در موقعیت ضربه‌پذیری و در نتیجه رنج بیشتر، نگه داشته می‌شوند. اما زنان دارای نیروی سرشاری می باشند و زمانیکه امکان بروز آن را پیدا می‌کنند همه را به‌دنبال خود می‌کشند.
با توجه به اوضاع کشورهایی مثل ایران، ما مخصوصاً باید ببینیم تعهد ما دارای چه ارزشی می‌باشد.
ما بر روی کاغذ به برابری رسمی رسیده‌ایم، اما از برابری حقیقی هنوز دوریم. هنوز اغلب زنان قربانی روابط نابرابر و نامتوازن با مردها می‌باشند. این‌گونه روابط هنوز در کشور ما ادامه دارد چرا که رسوبات جامعه پدرسالاری عملاً حکمفرماست.
جلساتی مانند جلسه امروز برای من به این معناست که بتوانیم شبکه خواهریمان و نزدیکی و نیروی دوطرفه امان را محکمتر کنیم.
اگر ما به این موضوع توجه داشته باشیم این خودآگاهی می‌بایست هر روز و روزمره، به‌خصوص در روزهایی که به این موضوعات اختصاص دارند و برای این‌که این روزها فقط تشریفاتی نمانند، همراه ما باشد.

 


ماریا النا الوردین – رئیس افتخاری فدراسیون جهانی حقوقدانان زن

ماریا النا الوردین – رئیس افتخاری فدراسیون جهانی حقوقدانان زن

خانم رجوی عزیز، دوستان عزیز
خیلی خوشحال هستم که دوباره همه شما را می‌بینم.
من از طرف خودم از آرژانتین و از طرف فدراسیون بین‌المللی حقوقدانان زن به زنان ایران درود می‌فرستم.
مردم ایران و به‌ویژه زنان بیش از ۴۰سال است که تحت یک دیکتاتوری مذهبی زندگی می‌کنند. زن‌ستیزی و تبعیض علیه زنان در ایران یک فرهنگ نیست، بلکه کارکرد رژیم حاکم بر ایران است. زن‌ستیزی از طریق قانون‌گذاری و وضع قوانین مختلف پیش می‌رود و توسط ارگانهای دولتی مختلف به اجرا گذاشته می‌شود.
در حالی که همه کشورها به سمت برابری و حمایت بیشتر از حقوق زنان حرکت می‌کنند، در ایران رژیم برای سرکوب بیشتر زنان فشار می‌آورد. چرا؟ زیرا زنان ایران نیروی تغییر هستند و رژیم به اینرا می‌داند! زنان ایران به این مفتخر هستند که با هدایت اعتراضات و با تشکیل «کانونهای شورشی» اینرا اثبات کرده‌اند.
زنان ایران بر زنجیر سرکوب غلبه خواهند کرد زیرا پیشاپیش خود و به‌عنوان رهبرشان خانم رجوی را دارند، کسی که آنها را هدایت می‌کند. در طول این سالیان که من با خانم رجوی آشنا شده‌ام، برنامه ۱۰ ماده‌ای او را مطالعه کرده‌ام و این همان چیزی است که دموکراسی را تضمین می‌کند. من یک زن «قانون» هستم که از آرمان او حمایت می‌کنم زیرا جنبش او با درهم شکستن بی‌عدالتی‌ها، نمونه‌یی برای برابری و عدالت واقعی است.
من مطمئن هستم که این روزگار سیاه به پایان خواهد رسید و امیدوارم سال آینده «روز جهانی زن» را در «ایران آزاد» جشن بگیریم!

 

سناتور الس آمپه – عضو سنای بلژیک

سناتور الس آمپه – عضو سنای بلژیک

من با همه شما برای آزادی و دمکراسی می‌ایستم. نبرد برای آزادی در ایران بیش از 50سال است که ادامه دارد و شما تسلیم نمی‌شوید. شما بسیار قوی هستید، هیچکس نمی‌خواهد در کشوری زندگی کند که به او گفته می‌شود به چه چیزی باور داشته باشد، چه بپوشد، و یا چه کسی را دوست داشته باشد. اما در ایران هر روز این اتفاق می‌افتد و مشخصاً زنان هستند که رنج می‌برند. زیرا سیستم ایران آنها را پس می‌زند، برای همین من بسیار افتخار می‌کنم که اپوزیسیون ایران توسط یک زن رهبری می‌شود، مریم رجوی با نیروهای سیاه مقابله می‌کند، جان خود و بستگانش را به خطر می‌اندازد، برای آزادی و برابری، این شجاعت است.
من با تمام مردمی که علیه دیکتاتورها ایستاده‌اند، می‌ایستم. سرکوبگران می‌خواهند شما را ساکت کنند، من باور دارم شما برنده می‌شوید، زیرا که هیچکس نمی‌تواند قدرت صدای شما را نابود کند، سپاسگزارم.

 


رانجانا کماری – مبارز حقوق زنان - هند

-رانجانا کماری – مبارز حقوق زنان - هند

خانم رجوی عزیز
خواهران عزیزی که در ایران می‌توانند صدای من را بشنوند
و درود به همه شما از سراسر جهان
بسیار خوشحالم که بار دیگر به‌مناسبت روز جهانی زن در این جلسه با عنوان "زنان، نیروی تغییر در ایران، صلح و امنیت جهانی" به شما ملحق می‌شوم.
این جلسه در زمانی که زنان، جهان را به سوی تغییر و صلح هدایت می‌کنند، بسیار به موقع برگزار می‌شود.
خواهران شجاع و مقاوم ما در ایران هرگز تسلیم بدبختی زندگی تحت حکومت مذهبی آخوندها نشده‌اند.
برخلاف آرزوی آخوندها برای منزوی کردن آنها در خانه و محرومیت از حقوق اولیه‌شان، زنان ایرانی هرگز تسلیم رژیم زن‌ستیز آخوند نشدند. آنها در هر فرصتی به خیابان‌ها آمدند و صدای خود را علیه ظلم رژیم آخوندی بلند کردند.
مادرانی که فرزندانشان در جریان تظاهرات توسط نیروهای امنیتی کشته شده‌اند، صریحاً به‌دنبال عدالت برای عزیزان خود هستند و از دستگیری، زندان یا شکنجه بیم ندارند.
من به همه این مادران شجاع درود می‌فرستم!

برخلاف تبعیض نهادینه شده که زنان ایران را از مشارکت سیاسی و تصمیم‌گیری محروم می‌کند، آنها عملاً در هر اعتراض، اعتصاب و تظاهرات رهبری را برعهده گرفته‌اند تا نقش خود را در تعیین سرنوشت کشور خود ایفا کنند. آنها «کانونهای شورشی» را تشکیل داده‌اند و قیامها را رهبری کردند. نقش آنها در گسستن زنجیر سرکوب بسیار مؤثر است.
من از اینجا به همه زنان «کانونهای شورشی» یا همان «واحدهای مقاومت» درود می‌فرستم! سلام بر آنها!

زنان شجاع ایران هر زمان که با دستگیری و بازداشت مواجه می‌شوند، با کمال میل بهای آزادی را می‌پردازند. آنها از مأموریت خود برای ترویج امید دست بر نمی‌دارند و حتی از پشت میله‌های زندان به تشویق مخالفت فعال علیه رژیم ادامه می‌دهند.

این تاب آوری و مقاومت از کجا می‌آید؟ این برگرفته از الگوی نمونه آنهاست که محکم ایستاده و رهبری این جنبش را برعهده داشته است. منظورم خواهر عزیزم خانم رجوی است. با طرح ده ماده‌ای او است که دموکراسی و برابری را تضمین می‌کند که همه ما از طرح ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی حمایت می‌کنیم.

تلاش خواهران ما در ایران برای تحقق آزادی ستودنی است. بدون این مبارزه، برابری واقعی هرگز محقق نخواهد شد.
خانم رجوی، شما همیشه می‌توانید روی من حساب کنید و من به همراه زنان ایران، تا تحقق هدف نهایی شما که آزادی ایران است در کنار شما هستیم.
حاضر، حاضر، حاضر!

 


بتی مک کالم - نماینده کنگره آمریکا، رئیس زیرکمیته دفاع در کمیته تخصیص
-بتی مک کالم - نماینده کنگره آمریکا، رئیس زیرکمیته دفاع در کمیته تخصیص افتخاردارم که نماینده کنگره هستم و هر سال ما روز جهانی زن را گرامی می‌ٔداریم امسال می‌خواهم پیامی داشته باشم برای زنان مقاومت ایران رهبری شما باعث می‌شود که حقتان را بگیرید شما هر روز فدا می‌کنید تا حقوق زنان را ایفا کنید و من از شما حمایت می‌کنم.

 


مارلین استریکلند - نماینده کنگره آمریکا
-مارلین استریکلند - نماینده کنگره آمریکا مفتخرم که امروز با شما هستم در گرامی داشت روز جهانی زن. من حمایت می‌کنم از خواسته زنان در جامعه. مبارزه برای برابری بسیار مهم است برای زنان و فراخوان می‌دهم به آزادی زندانیان سیاسی. ما وقتی بتوانیم مشارکت کامل داشته باشیم در جامعه وضعیت بهتر می‌شود.

 


دبورا روس - نماینده کنگره آمریکا - عضو کمیته‌های قوانین و قضایی

دبورا روس - نماینده کنگره آمریکا - عضو کمیته‌های قوانین و قضایی

سلام و درود به اجلاس سالانه شما در حمایت از زنانی که از حقوقشان دفاع می‌کنند. من به شما درود می‌فرستم و درود می‌فرستم به زنان ایران که هر روز می‌ایستند و مبارزه می‌کنند. بدانید که من با شما هستم.

 


جنیفر وکستون - نماینده کنگره آمریکا، عضو کمیته تخصیص بودجه

-جنیفر وکستون - نماینده کنگره آمریکا، عضو کمیته تخصیص بودجه

زنان ایرانی از خشونت بسیاری رنج می‌برند و بسیار سخت است که داستانهای نگران کنده زنان را بشنویم. وضعیت زنان در دوران کرونا بد و بدتر شده و می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم از زنان ایران تحسین کنم زنان ایران چند دهه است که پیشتاز مبارزه برای آزادی بودند. با جنبشی الهام بخشی مواجه هستیم که برای آزادی زنان مبارزه می‌کنند و بار دیگر از شما و جنبش شما حمایت می‌کنم.

 


روزا دلورا - نماینده کنگره آمریکا، رئیس زیرکمیته کار

روزا دلورا - نماینده کنگره آمریکا، رئیس زیرکمیته کار

من خوشحالم به شما می‌پیوندم در روز جهانی زن هر سال ما این روز را گرامی می‌داریم. روز جهانی زن به این شناخته می‌شود که تابوها را شکست نابرابریها را شکست. نابرابری و تبعیض کار را برای زنان دشوارمی‌کند.
تبعیض در جاهایی از جهان نهادینه شده است و در برابر آن بسیاری از زنان مبارز مقاومت می‌کنند ما باید در کنار آنها بایستیم و پیام امید بدهیم به زنان شجاع ا یران که نه برای خود بلکه برای نسل‌های بعد مبارزه می‌کنند درود می‌فرستم.

 

ترزا ویلیرز - نماینده پارلمان انگلستان، وزیر محیط‌زیست (۲۰۲۰)

ترزا ویلیرز - نماینده پارلمان انگلستان، وزیر محیط‌زیست (۲۰۲۰)

من سالهاست که من به‌شدت اعتراض کردم به نقض حقوق زنان در ایران چه در پارلمان و چه اینجا و بارها محکوم کرده‌ام رژیم آخوندها را به‌خاطر سلب آزادیهای مردم و البته زنان در در دو رنج مضاعف قرار دارند و آنها به‌دلیل مخالفت سیاسی با زندان و اعدام روبه‌رو هستند. در یک فاجعه دردناک زنان زیادی در کشتار جمعی زندانیان سیاسی در سال۱۳۶۷ اعدام شدند فداکاری آنها هرگز نباید فراموش شود قیمت زیاد پرداختند و این هرگز نباید فراموش شود و من معتقدم که باید یک تحقیقات مستقل بین‌المللی صورت بگیرد درباره قتل‌عام سال۶۷ تا کسانی که مسئول این جنایت هستند به دست عدالت سپرده شوند
با زنان به‌عنوان شهروندان در جه ۲ برخورد می‌شود در رژیم ایران اما به‌رغم همه اینها زنان در اعتراضات و مخالفت ها در ایران نقش پیشتاز دارند و آنها در خط مقدم قیامهای آبان ۹۸ و دیماه گذشته بودند من درود می‌فرستم به شجاعت آنها و آنها ریسک‌های عظیمی را متحمل شدند تا بخشی از این اعتراضات گسترده باشند

 


النور هولمز نورتون - نماینده کنگره آمریکا

-النور هولمز نورتون - نماینده کنگره آمریکا

افتخار می‌کنم که امروز با شما همراه هستم. در حالی که روز جهانی زن را بزرگ می‌داریم نزدیک می شویم به سال نو و نوروز ایرانی. نوروز شروع بهار را نوید می‌دهد. روز جهانی زن گرامی‌داشت آرمان مشابه و هدف مشابه است. کنار گذاشتن تبعیض است. نابرابری جنسی هم‌چنان وجود دارد. شورای حقوق‌بشر و عفو بین‌الملل گفته‌اند که همه قسمتهای قوانین ایران موضوع تبعیض علیه زنان وجود دارد. از داخل خانواده تا سایر پهنه‌های زندگی مثل ارث و میراث. برای زنان تصمیماتی گرفته می‌شود. نمونه‌اش ۴۰هزار دختر زیر سن قانونی است که وادار به ازدواج شدند.
زنان از حقوقشان محروم می‌شوند. رژیم کاری کرده که خشونت داخل خانواده مشروع شود. من از چیزی که حفاظت کند از زنان، حمایت می‌کنم. از جنبش برابری هم حمایت می‌کنم. درود می‌فرستم به زنان شجاع برای این مبارزه نابرابر.

 


سیلویا گارسیا - نماینده کنگره آمریکا - عضو کمیته‌های قضایی و خدمات مالی
-سیلویا گارسیا - نماینده کنگره آمریکا - عضو کمیته‌های قضایی و خدمات مالی روز جهانی زن را به همه شما تبریک می‌گویم و این روز یادآور می‌شود که موفقیت‌های زنان را جشن بگیریم
ما باید برای حقوق زنان مبارزه کنیم پس بگذارید امروز را جشن بگیریم و می‌توانیم مبارزه را پیش ببریم.

 

سر کیرا امیلیا - عضو کمیسیون دفاع پارلمان پرتغال
-سر کیرا امیلیا - عضو کمیسیون دفاع پارلمان پرتغال الان اولین بار است که در کنفرانس مقاومت ایران در روز جهانی زن شرکت می‌کنم من طرح ده ماده‌یی خانم رجوی را خواندم. در این برنامه زنان به جای تبعیض خودشان می‌توانند مشاغلشان را انتخاب کنند. من از قوانین زن‌ستیزانه حکومت آخوندی هم مطلع هستم. . طبق این قانون زنان نمی‌توانند بدون اجازه همسر خانه را ترک کنند. زنان ایرانی تنها نیستند آنها می‌توانند قطعاً الگویی باشند برای تمام زنان.

 


 خانم زینب حسینی – عضو کمیته مرکزی و مسئول زنان سازمان خبات کردستان ایران

-خانم زینب حسینی – عضو کمیته مرکزی و مسئول زنان سازمان خبات کردستان ایران

گرم‌ترین سلام و درود اعضا و هواداران سازمان زنان خبات کردستان ایران را پذیرا باشید.

به‌مناسبت هشتم مارس روز جهانی زنان صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به شما زنان مبارز و قهرمان کردستان و ایران و هم‌چنین تمام آزادیخواهان و برابری طلبان تقدیم می‌داریم.
بخصوص می‌خواهم به زنان قهرمان اکراین که شجاعانه سلاح به‌دست گرفته و از میهن خود در مقابل تجاوز دفاع می‌کنند درود بفرستم.
در ایران همه انسان‌ها به‌خصوص زنان هم در رژیم دیکتاتوری شاه و هم در رژیم سرکوبگر آخوندی به‌گونه‌یی سیستماتیک در معرض شدیدترین و ظالمانه‌ترین شیوه‌های تحقیر نا برابری ظلم و ستم قرار دارند، در کردستان ایران رژیم حاکم تبعیض و نابرابری را به شیوه گسترده و خشن علیه جامعه کردستان و به‌خصوص زنان روا داشته است.
ما شاهد مبارزه زنان کردستان در برابر رژیم آخوندی هستیم. زنان مبارز کرد هم‌چون شیرین علم‌هویی که به‌دست دژخیمان رژیم آخوندی اعدام شد و یا زینب جلالیان که سالهاست بدون یک روز مرخصی برای معالجه در زندان به‌سر می‌برد، از افتخارات زنان کردستان ایران هستند.
سازمان زنان خبات کردستان ایران از بدو تأسیس تا به امروز از راههای گوناگون برای سرنگونی رژیم آخوندی و برابری زنان مبارزه می‌کند و در این راه همپیمانی با سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت سرمایه بزرگی برای جنبش مردم کردستان ایران است، برابری زنان در ایران و احقاق حقوق مردم کردستان در گرو آزادی ایران است به همین خاطر ما به شعار دمکراسی برای ایران و خودمختاری برای کردستان عمیقاً وفاداریم. طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت برای ایران فردا منطبق با منافع عموم مردم و به‌ویژه مردم کردستان است.

 


سانیا کهنسال – جوامع آلمان
-سانیا کهنسال – جوامع آلمان

سلام من سانیا کهنسال هستم. ١٨سالمه، امروز می‌خوام کمی از وضعیت زنان در ایران صحبت کنم، در نظام ارتجاعی آخوندی همه مردم تحت‌ستم هستن. اما زنان یعنی نیمی از جمعیت کشور، چندین برابر بیشتر.
سرانجام تلخ زندگی کوتاه مونا حیدری را همه ما شنیدیم و قبل از او رومینا و موناها و رومیناهای دیگر که به‌دست پدر، برادر یا همسرانشان کشته شدند این فجایع همه‌اش به‌خاطر رژیم عقب‌مانده در ایران پیش می‌آید.
اسیدپاشی، تعرض، توهین و سرکوب سیستماتیک زنان از طرف ارگانهای حکومتی، تماماً ریشه در قوانین ضد زن رژیم دارد.
رژیم با سرکوب وحشیانه تلاش می‌کند از هر گونه شورش علیه این همه ظلم جلوگیری کند.
من اینجا هستم تا صدای زنان سرزمینم باشم، صدای مادران و شهیدان قیام. راستی چرا حکومت آخوندی این‌قدر زنان روا سرکوب و تحقیر می‌کند؟ چون زنان نیروی تغییرند. چون آنها دیده‌اند که ما تن به ذلت و خفت و نکبت نمی‌دهیم، چون ما الگوهای درخشانی مثل بی‌بی مریم بختیاری، زینب پاشا، و پیشاپیش همه آنها مریم رجوی را داریم.

از اینجا خطاب به آخوندهای ضدبشر و زن‌ستیز می‌گویم: مردم ما همونطور که شاه را و دیکتاتور سلطنتی را سرنگون کردند، شمارم از صفحه روزگار محو می‌کنند.

 


نینا پسیان - آلمان
-نینا پسیان - آلمان خانم مریم رجوی عزیز،
دوستان و یاران گرامی
در روز جهانی زن به خواهران قهرمانمان در ایران و نیز به زنان شجاع کشور اوکراین که این روزها در گیر مقاومتی خونین هستند درود می‌فرستیم.

در سرزمین ما ایران، حاکمان بنیادگرا با قوانین متحجرشان حقوق اولیه و انسانی زنان را نادیده می‌گیرند و آنها را در پوش پاکیزگی اخلاقی جامعه سرکوب می‌کنند. هدف اما، مهار این نیروی به‌ستوه‌آمده است.
سرکوب مادران داغدار ۴۵۰۰شهید قیام۹۸ و مادران ۳۰هزار زندانی قتل‌عام شده که بیش از 90درصد آنها از مجاهدین بودند، زندانیان سیاسی و هم‌چنین زنانی که در قانون اساسی بنیادگرایان حاکم نیمه انسانند و زنانی که برایشان هیچ فردایی متصور نیست.
آنان سالهاست خشم‌شان را به تلاش و مبارزه با استبداد دینی تبدیل کرده‌اند. آنان نیروی تغییرند و موجب هراس بنیادگرایان!
زنان ایران، برای برقراری آرمان آزادی و برابری بهای سنگینی را در مبارزه با دو دیکتاتوری، سلطنتی و فاشیسم دینی پرداخته‌اند.
زنان مجاهد، تحت رهبری بانویی خردمند و خستگی‌ناپذیر، در نبردی تمام‌عیار، با تمامیت اندیشه و عملکرد بنیادگرایان حاکم ارزشهای نوینی خلق کرده‌اند.
ما در اینجا، همراه با هزار زن قهرمان اشرفی و خواهران شجاعمان در کانونهای شورشی داخل ایران با ایمان به این‌که هیچیک از مشکلات زنان ایران مثل سایر مسائل جامعه، جز با سرنگونی این رژیم حل نخواهد شد خطاب به نظام ستم و سرکوب آخوندها فریاد می‌زنیم: ما سرنگونی شما را اراده کرده‌ایم!

 


یگانه صمیمی‌نژاد - نروژ
-یگانه صمیمی‌نژاد - نروژ سلام به خواهر مریم عزیز و همه دوستان گرامی
اسم من یگانه است، دانشجویی ۲۸ساله‌ام و در نروژ زندگی می‌کنم.
سازمان مجاهدین خلق تابستان امسال وارد پنجاه و هفتمین سال حیاتش شد. در سالهای اخیر شاهد رو آوردن جوانها به این سازمان هستیم. چون آرمانش برابری و آزادی و تفکرش رو به آینده‌است. امسال مجاهدین تعدادی از زنان جوان ذیصلاح را به‌عنوان کادر رهبری انتخاب کردند. این برای جوانان به‌خصوص زنان ایران بسیار امیدبخش است، چون ما در مقابل رژیم زن‌ستیزی که ایران را به زندانی بزرگ برای زنان تبدیل کرده، مجاهدین را می‌بینیم که نه‌تنها همه حقوق زنان را به‌رسمیت شناختند بلکه به‌نحوی بی‌سابقه کل جنبش توسط زنان هدایت می‌شود.
این روزها وقتی می‌بینم زنان جوان اوکراینی برای آزادی وطنشون سلاح به‌دست گرفته‌اند، یاد فاطمه مصباح‌، مریم قدسی‌ماب و سیمین هژبر و هزاران زن مجاهد می‌افتم که از ۴۰سال پیش با چه شجاعتی مقابل آخوندهای اشغالگر، ایستادند. یاد خواهرانی از نسل خودم که در قتل‌عام۶۷ از آرمان آزادی ایران یک قدم هم عقب نگذاشتند. یاد نسترن و فائزه و مهدیه و آسیه و صبای قهرمان که در آخرین کلماتش به همه ما درس ایستادگی داد. هم‌چنین دیدن مادربزرگهای مسلح اوکراینی خاطره مقاومتهای مادران بزرگواری چون مادر کبیری را برایم زنده می‌کند.
رژیم همه آنها را پشت دیوارهای بتونی اعدام کرد تا صدایشان به جایی نرسد. اما امروز شاهدیم که چطور نام و راه مجاهدین به‌ویژه زنان پیشتاز مجاهد برای نسل جوان انگیزاننده است. در مقابل، رژیم در کشورهای مختلف از جمله در همین نروژ، با تبلیغات دروغ از زبان کسانی که به ذلت همکاری با وزارت اطلاعات تن داده‌اند، علیه مجاهدین و اشرفی تبلیغات می‌کند تا به‌خیال خودش مانع پیوستن جوانها به مجاهدین بشود. اما برای جوانهای آگاه ایرانی، این ترفندها دیگر کاربرد ندارد. استمرار قیامها، فعالیت‌های گسترده کانونهای شورشی و اعتراضات سراسری معلمین و صدها رشته اعتراض دیگر نشونه شکست همه این توطئه‌ها است.
ضمن درود به خواهرانم در کانونهای شورشی و مجاهدین قهرمان اشرف۳، به آنها می‌گویم ما در کنارتان هستیم و به شما افتخار می‌کنیم.
همان‌طور که خواهر مریم عزیز گفته‌اند در زمانه‌ای که جهان اسیر بی‌تعهدی است، در زمانه‌ای که کرامت انسان را به مسلخ می‌برند، در دوران تلاشی اخلاقی و اجتماعی کشورمان ایران، در دوران فروپاشی ارزشها، تعهد ما به آزادی، به انسانیت و به مجاهدت سرمایه ما است و شما ارزشمندترین سرمایه‌های کشور ما هستید.

 


دکتر زهرا صادق‌پور – انجمن زنان ایرانی در آمریکا
-دکتر زهرا صادق‌پور – انجمن زنان ایرانی در آمریکا حضار محترم، خواهر مریم عزیز
با سلام و تبریک بسیار
روز جهانی زن را به‌نام زنان شجاعی که جانشان را برای آزادی ایران و آرمان والای برابری فدا کردند، گرامی میدارم.
و درود می‌فرستم به خواهران قهرمانم در کانونهای شورشی که راه اونا رو ادامه می‌دهند و به همه زنان شجاعی که در صفوف اول اعتراضها، شورشگران علیه ستم و سرکوب فاشیسم دینی حاکم هستند.
طی ۴۳سال گذشته، مجاهدین‌، ارزشهای شگرفی را در جنبش مقاومت و در مسیر آزادی و برابری زنان آفریده‌اند.
سرچشمه این تحولات، دیدگاه انسان‌شناسانه مریم رجوی است که در آن، انسان موجودی است آزاد و مختار، که نه به خصلتها و ویژگیهای فردی و نه به جنسیتش، بلکه به انتخاب‌هایش در مسیر کسب ارزشهای نو و واژگون کردن ارزشهای استثماری شناخته می‌شود.
مهمترین تحول، حضور فعال زنان در رهبری جنبش مقاومت در سطوح مختلف است که با هدف بکار گرفتن توانایی‌های زنان برای ارتقای جنبش صورت گرفت.
حتی کسانی که سالیان دراز در فعالیت تنگاتنگ با مجاهدین خلق بوده‌اند، هرگز تصور نمی‌کردند که زنان بتوانند رهبری این نبرد سهمگین را پیروزمندانه برعهده بگیرند. ۱۴سال مقاومت و پایداری در مقابل توطئه‌ها و حملات رژیم، که تحت هدایت زنان مجاهد صورت گرفت از درخشان‌ترین سرفصلهای نبردهای آزادیبخش مردم ایران است.
این ارزشها، این فرهنگ، منحصر به یک یا دو تن نیست، بلکه یکهزار زن اشرفی، این نسل پرورش‌یافته تحت رهبری مریم رجوی، حاملان این توشه‌اند، مانند صفی تا تهران.
پشتوانه این اندیشه قیمت سنگینی است که زنان ایران و زنان مجاهد در مسیر مبارزه پرداخته‌اند. رژیم آخوندی که کمترین حقی برای زنها قائل نیست، وقتی نوبت به شکنجه و زندان می‌رسد به زنان سهمی مضاعف می‌دهد. با این وجود زنان مجاهد با گذشتن از خانه و خانواده و فرزند، زیر شدیدترین شکنجه و در میدانهای اعدام و در نسل‌کشی۶۷ سقفهای جدیدی از فداکاری و استقامت را خلق کردند و در مقابله با شیطان‌سازیها هم دشمن را شکست دادند.
شک ندارم آرزوهای زیبای مریم عزیز ما در برپایی یک ایران آزاد و دمکراتیک با وجود این گنجینه مبارزاتی محقق می‌شود.
ایرانی که در آن زنان در همه امور جامعه، از جمله رهبری، پوشش و انتخاب آزادانه زندگی و عقاید، از حقوق برابر با مردان برخوردار خواهند شد.
آری ما برای یک ایران آزاد و یک جمهوری دمکراتیک به مریم رجوی می‌پیوندیم.

 


جودی اسگرو – وزیر پیشین مهاجرت کانادا، رئیس کمیته تجارت

جودی اسگرو – وزیر پیشین مهاجرت کانادا، رئیس کمیته تجارت

خوشحالم مثل همیشه به همه شما درود بفرستم. ای کاش شخصاً آنجا بودم که می‌توانستیم بیشتر شخصاً جشن بگیریم، اما روزهای آن فرا می‌رسد و ما می‌توانیم دوباره به هم بپیوندیم.
من می‌خواهم تمام زنانی که امروز در کنفرانس شرکت می‌کنند را تحسین کنم. برای بیش از چهل سال، نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از مسائل مهم دیگر، رهبری فوق‌العاده‌ای داشته‌اید. بنابراین، لطفاً به کارهای شگفت‌انگیزی که انجام می‌دهید تا زمانی که ایران آزاد باشد و مردم ایران آزاد باشند که دموکراسی را تجربه کنند، و آن گونه که می‌خواهند زندگی کنند، ادامه دهید.

 


اولریکه بار – رئیس کمیسیون زنان و جوانان مجلس فدرال آلمان

اولریکه بار – رئیس کمیسیون زنان و جوانان مجلس فدرال آلمان

خانمها و آقایان، زنان عزیز!
پیش از هر چیز برای فرصتی که در این روز خاص به شما درود بفرستم، بسیار سپاسگزارم. به‌مناسبت روز جهانی زن، این درودها را به همه زنانی در سراسر جهان می‌فرستم، که برای برابری واقعی مبارزه می‌کنند. شما هم به‌طور خاص از جمله این زنان هستید.
در ایران روسری از زمان انقلاب اسلامی اجباری شده است. اکنون زنان هر چه بیشتری علیه این اجبار می‌ایستند و خود را در معرض خطر مجازاتهای سختی مانند زندان و یا حتی شلاق قرار می‌دهند.
. بسیاری از زنانی که برای حقوق زنان در ایران مبارزه می‌کردند، می‌باید به کشورهای دیگر می‌گریختند.
من در همبستگی با زنان و مادران در اعتراضات مدنی و به‌ویژه در همبستگی با معلمین در اعتراضات سراسری، که زنان نقش مهمی در آن دارند، قرار دارم. من رفتار رژیم ملاهای ایران با زنان را به‌شدت محکوم می‌کنم، و مایلم همبستگی خود را با تمام زنان ایرانی که برای برابری، دموکراسی و آزادی همه مردم مبارزه می‌کنند، ابراز کنم. از تعهد ایثارگرانه شما تشکر می‌کنم.


اینگرید شو - نماینده پارلمان نروژ

-اینگرید شو - نماینده پارلمان نروژ

خانم رئیس‌جمهور محترم، اعضای محترم پنل، خانمها و آقایان، باعث افتخارم است که به شما می‌پیوندم تا این پیام قوی مبنی بر حمایت و همبستگی با زنان و فعالان حقوق‌بشر در ایران را بفرستم. وضعیت زنان در ایران بسیار نگران‌کننده بوده و شایستهٔ توجه بیشتر بین‌المللی است. این باید یک موضوع فوری برای دولت نروژ باشد، زیرا که نروژ می‌تواند نقش مهمی ایفا کرده و خشونت علیه زنان و دختران را در اولویت قرار دهد.

 

شهناز فلاح – ائتلاف بین‌المللی زنان علیه بنیادگرایی – کانادا

شهناز فلاح – ائتلاف بین‌المللی زنان علیه بنیادگرایی – کانادا

با سلام به خانم رجوی عزیز و همه حضار گرامی
صحبت‌هایم را با درود به مردم شجاع اوکراین شروع می‌کنم. رزمندگان نبرد مقدس آزادی در سخت‌ترین صحنه‌ها.
این روزها دیدن صحنه‌های خداحافظی مادران اوکراینی با بچه‌هاشون بلافاصله صحنه خداحافظی زنان مجاهد با بچه‌هاشون را برام تداعی کرد. دیدم منطق مبارزه برای آزادی در همه جا یکسانه. امروز مادران اوکراینی برای نجات بچه‌هاشون و برای جنگیدن برای آزادی کشورشون مجبورن از عواطفشون بگذرن. سه دهه پیش صدها زن مجاهد وقتی اشرف زیر بمبارانهای شدید بود، برای ادامه نبرد سرنگونی و فردایی روشن برای همه مردم ایران، بچه‌هایشان را به مناطق امن فرستادن.
رژیم آخوندی برای مقابله با محبوبیت مجاهدین، سه‌دهه است تلاش می‌کنه همین فداکاریهای بزرگ رو وسیله تخریب چهره زنان قهرمان مجاهد بکنه و هر روز خودش و مزدوراش میگن زنان مجاهد عاطفه ندارند و بچه‌هایشان را رها کردن. حقیقت اینه که این زنان انقلابی که همه چیزشون رو فدای مردم ایران کردن، بالاترین عواطف انسانی رو دارن و شایسته بالاترین تقدیرها هستن.
این شیطان‌سازی‌ها فقط محدود به زنان نیست و رژیم با انواع اتهامها تلاش می‌کنه همه ارزشها و نقطه‌قوتهای مجاهدینو به‌عنوان ضدارزش جلوه بده. اما خوشبختانه مردم ایران قدرشناس فداکاریهای فرزندان مجاهدشون هستن و با این دروغپردازیها بیشتر به خباثت رژیم پی میبرند و بیشتر از مجاهدین حمایت می‌کنن. همونطور که خواهران قهرمان کانونهای شورشی در داخل ایران با الگو قرار دادن زنان مجاهد علیه نظام آخوندی شورش کرده‌اند و من از اینجا به آنها درود می‌فرستم و میگم ما با افتخار جبهه پشتیبان شما هستیم. ما هم‌چنین افتخار داریم که پشت سر رهبر بزرگمون خانم مریم رجوی که الهام‌بخش ما و الگوی شورش و تسلیم‌ناپذیری در مقابل هر گونه ستم و سرکوبه حرکت می‌کنیم و این مبارزه‌یی است تا پیروزی.

 


سناتور لوئیس پرت،- عضو سنای استرالیا
-سناتور لوئیس پرت، - عضو سنای استرالیا هر روز من زنانی را می‌بینم که نیاز به تغییری دارند که می‌خواهند در جهان ببینند. زنان در ایران نیز برای این کار تلاش می‌کنند.
من این امتیاز واقعی را در طول زندگی‌ام داشته‌ام که زنانی را بشناسم که فعالیت، پشتکار، اراده و رهبری آنها آینده بسیار روشن تری به نسل من بخشیده است.
بنابراین امروز من در همبستگی با زنان ایران ایستاده‌ام، زیرا آنها نیز برای آینده‌ای روشن‌تر تلاش می‌کنند. وقتی با موانعی روبه‌رو می‌شوم به یاد می‌آورم که بر شانه‌های زنان بزرگ و رهبران بزرگ می‌ایستم و ما می‌توانیم با هم این سنت را در غلبه بر موانع، فراخوانی یا بازگرداندن تعصبات پنهان، برقراری

 


اکی ماتیلدا هوگ دام - عضو کمیته دفاع پارلمان دانمارک

-اکی ماتیلدا هوگ دام - عضو کمیته دفاع پارلمان دانمارک

سلام می‌کنم به شما از دانمارک و حمایت خودم را از زنان در ایران اعلام می‌کنم من اینجا هستم تا فرا بگیرم و گوش بدهم تا بتوانیم در این هدفی که داریم مشارکت و وحدت داشته باشیم. ما داریم عدالت جویی را دنبال می‌کنیم. این امید است که ما را در این راه هدایت می‌کنم. بنابراین امیدوارم که بتوانیم در جوامع خودمان برای آزادی و دمکراسی مبارزه کنیم و امیدوارم بتوانیم اقدامات بهتر و بیشتری انجام دهیم و بتوانیم بهترین تلاشمان را در ایران و جاهای دیگر انجام دهیم. شما هدایت کامل ما را دارید.

 


استفانیا پتزوپانه - نماینده پارلمان ایتالیا

-استفانیا پتزوپانه - نماینده پارلمان ایتالیا

سلام گرم خدمت زنان مقاومت ایران، به شورای رهبری، به رئیس‌جمهور مریم رجوی. از سالهای طولانی این جنبش و این مقاومت و این زنان را می‌شناسم. من با شما لحظات پرشور شرکت و تعهد را گذرانده‌ام. تکرار می‌کنم در روز زن، در روز بین‌المللی زنان، همه زنان دنیا می‌بایست احساس اتحاد، برای مبارزه برای احقاق حقوقشان و برای داشتن فضای آزاد و کار و امکان رشد خصوصاً برای نسل جوان، داشته باشند. در این موقعیت زنان اوکراین به ذهنم می‌آید، زنانی در وسط میدان جنگ به سر می‌برند و شاهد مرگ فرزندانشان هستند. در حالی‌که به آنها می اندیشم، به فکر بسیاری از زنان در جای جای جهان هستم که رنج می برند و از حقوقشان محروم می شوند. به فکر زنانی هستم که در ایران زندگی می‌کنند، جایی که روزمره حقوقشان پایمال می‌شود و در معرض اعدام قرار می‌گیرند و به زندان انداخته می شوند. در این روز ویژه، در روز بین‌المللی زن، همه زنان جهان را در آغوش می‌گیرم. یک آغوش ویژه برای شما زنان مقاومت ایران، برای رئیس‌جمهور مریم رجوی. من وابستگی خودم را با شما نگه داشته و هر روز محکمتر می‌کنم. تعهد من با شما برای پایان دادن به عمر این دیکتاتوری وحشی زن‌ستیز و مذهبی است. زنان کمپ اشرف و همه زنان ایرانی را که هر روز برای آزادی مبارزه می‌کنند را در آغوش می‌گیرم.


برانژه پولتی- عضو کمیسیون خارجه مجلس ملی فرانسه

-برانژه پولتی- عضو کمیسیون خارجه مجلس ملی فرانسه

سلام به همه شما
به ۸مارس نزدیک می‌شویم که برای زنان روز مهمی است و توانسته‌ایم حقوق زنان را به پیش ببرید موضوعی که ما را در فرانسه تحت تأثیر قرارداده‌اید.
مایلم به زنان ایران درود بفرستم که مبارزه می‌کنند برای آرامش، آموزش و برابری آن هم در شرایطی که آخوندها حقوق مردم و زنان را ضایع می‌کند.
امیدوارم مردم و زنان ایران بتوانند آخوندهای جلاد را پس برانند برای مریم رجوی آرزوی موفقیت دارم او زنان و همه مارا رهبری می‌کند.

 


صوفی روهونی - نماینده پارلمان بلژیک

-صوفی روهونی - نماینده پارلمان بلژیک

دلم می‌خواست کنار شما باشم و این پیام را برای شما ارسال می‌کنم و همبستگی خودم را با شما و زنان ایران اعلام می‌کنم. زنان و دختران ایران به‌نحو بی‌سابقه‌ای سرکوب می‌شوند آن هم به‌طور نهادینه.
به‌خاطر قوانین زن‌ستیزانه آخوندی هست که چنین جنایاتی در ایران رخ می‌دهد با این حال زنان ایرانی پیشتاز مبارزه برای عدالت هستند و آنها مبارزه‌یی را هدایت می‌کنند که این رژیم را نمی‌خواهند. در ایران زنان آرزوهایی دارند می‌خواهند مورد احترام قرار بگیرند و این غیرقابل قبول است که به آن نرسند. در روز ۸مارس می خواهم همه حمایت و همبستگی‌ام را ابراز کنم تا در ایران عدالت برقرار شود.

 


سناتور باربارا مازینی - عضو سنای ایتالیا

-سناتور باربارا مازینی - عضو سنای ایتالیا

همکاران عزیزم، صفحات تاریک حکومت مذهبی در ایران همواره تاریکتر می‌نماید. یک رژیم ضددمکراتیک که آزادیهای شهروندان را سرکوب می‌کند، رژیمی که در فساد زندگی می‌کند و مردم را در رعب و وحشت نگه می‌دارد.
با وجود چنین وضعیتی یک جنبش انقلابی و شجاع وجود دارد که برای آزادی مبارزه می‌کند برای یک آینده متفاوت برای ایران، مبارزه می‌کنند تا آنجا که ایران به یک کشور آزاد و دمکراتیک تبدیل شود جایی که ارزشهای جهان‌شمول در ان جاری شوند.
این مقاومت که افراد آن جان و امنیت و آزادی خود را در معرض خطر قرار می‌دهند توسط یک زن به نام مریم رجوی رهبری می‌شود.
بنابراین در چنین روزی یعنی روز جهانی زن تمام فکر و قلب ما همراه با زنان ایرانی می‌باشد که همراه مریم رجوی برای بهبودی آینده کشورشان و آینده بهتر برای فرزندان ایران مبارزه می‌کنند.
ما نباید هیچگاه غفلت کنیم، حتی با یک عمل کوچک باید نزدیکی خودمان را برای رسیدن به یک ایران متفاوت و به کسانی که برای یک ایران آزاد و دمکراتیک مبارزه می‌کنند را حفظ کنیم.
آنان برای کشوری که به آن عشق می‌ورزند، مبارزه می‌کنند

 


مردیت برگمن – رئیس پیشین سنای ایالت نیوسات ولز استرالیا

-مردیت برگمن – رئیس پیشین سنای ایالت نیوسات ولز استرالیا

من امروز اینجا هستم تا برای زنان ایران بهترین آرزوها را از جانب زنان استرالیایی به شما برسانم. این زنان هستند که در این رژیم وحشیانه بیشترین آسیب‌ها را متحمل می‌شوند و این زنان هستند که در صف مقدم تظاهرات و اعتراضات علیه این رژیم، به‌ویژه در اعتصاب اخیر معلمان حضور داشته‌اند. بنابراین ما برای شما آرزوی سلامتی داریم و بهترین آرزوهای زنان از سراسر جهان امروز در روز جهانی زن با شماست

 


ماریا ویرجینیا تیرابوسکی - عضو کمیسیون صنعت سنای ایتالیا

-ماریا ویرجینیا تیرابوسکی - عضو کمیسیون صنعت سنای ایتالیا

آرزو می‌کنم به آزادی و دمکراسی دست پیدا بکنید. در چنین روزی به فکر زنان ایران هستم زنانی که می‌جنگند و به‌طور خاص در این دو سال اخیر و حوادثی که بوده است. مانند جنگ اوکراین که افکار هر انسانی را به خودش مشغول می‌کند. زنان ظرفیت بالایی را از خودشان نشان دادن. آنها شورش می‌کنند.
خواسته زنان در زمینه‌های رسیدن به استقلال و آزادی بسیار اهمیت دارد. تمام مردانی هم که در کنار زنان قرار دارند بسیار با ارزش هستند.
زنان باید در ارگانهای اصلی و مهم قرار بگیرند. سیاستمداران هم باید برای زنان این جایگاهها را در نظر بگیرند چون سهم آنان بسیار تعیین‌کننده است.

 


سناتور کلر مور – وزیر سایه زنان در استرالیا (۲۰۱۶)

افکار من، تحسین و قدردانی من با زنان جنبش مقاومت در ایران، برای خانم رجوی و برای همه زنان و همه برادرانی است که در کنار زنان ایستاده‌اند و برای یک جامعه آزاد و عادلانه واقعی با رویه‌های دمکراتیک در کشور شما تلاش می‌کنند.

این مهم است که به‌خاطر داشته باشیم که چرا روز جهانی زن را جشن می‌گیریم. اهمیت تغییر قوانین وحشتناکی که زنان را سرکوب می‌کنند مهم است و هم این‌که زنان را تشویق کنند تا برای دفاع از خود و دفاع کشورشان تصمیم بگیرند.
امروز ما به زنان بسیاری نیز فکر می‌کنیم که به‌خاطر دفاع از میهن و مبارزه به زندان افتادند، و من به‌ویژه می‌خواهم به خانم مریم اکبری منفرد اشاره کنم که 13سال است که در زندان است.
ایرانیان فوق‌العاده در استرالیا از من در جامعه ایرانی استقبال کرده‌اند و مرا تشویق کرده‌اند تا از آنچه در جنبش مقاومت می‌گذرد بیشتر بدانم، داستان شجاعت مریم را به من گفته‌اند و ما در کنار او هستیم.
امروز ما در کنار مردم ایران ایستاده‌ایم، امروز در کنار زنان ایرانی ایستاده‌ایم، مبارزه شما با حمایت ما برای کشور شما تغییر  بهمراه خواهد داشت.

 

بانی کرامبی- شهردار میسی ساگا در کانادا، نماینده پیشین پارلمان

بانی کرامبی- شهردار میسی ساگا در کانادا، نماینده پیشین پارلمان

سلام – من شهردار بانی کرامبی از شهر بزرگ میسی ساگا بهترین آرزوهایم را برای تمام کسانی که در کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن شرکت می‌کنند تقدیم می‌کنم.
شعار امسال روز زن "شکستن تعصب" است و ما را ترغیب می‌کند تعصب عامدانه و ناخودآگاه را بشناسیم و به تفاوتهای یکدیگر ارج بگذاریم. امروز ما زنانی را گرامی می‌داریم که بر ناملایمات شوریدند و موانعی را درهم شکستند. به‌دلیل شجاعت آنها، ما در رسیدن به برابری جنسیتی بیشتر پیشرفت کردیم اما هنوز کار سیار بیشتری باید صورت گیرد.
ما هم‌چنین باید درک کنیم که زنان در ایران با چالشهای منحصربه‌فرد خود روبه‌رو هستند و ما باید مشترکاً با هم کار کنیم تا یک جهان واقعاً برابر ایجاد کنیم. همه ما از سراسر جهان را می‌طلبد که یک تغییر مؤثر و پایدار ایجاد کنیم.
بنابراین من امروز به‌مناسبت روز جهانی زن می‌خواهم که یک لحظه فکر کنید که شما در زندگی روزمره‌تان چکار می‌توانید بکنید که به شکستن تعصبی که زنان با آن مواجهند کمک کنید. چه کمک به شکستن سقف شیشه‌ای در محل کارتان باشد یا صرفاً حمایت از یک تجارت کوچک متعلق به زنان باشد، هیچ کاری کوچک نیست. از عمل، تغییر در می‌آید. من امیدوارم که جهان ما محل فراگیرتری بدون تعصب، نابرابری و بی‌عدالتی باشد.

 


زعفران زاید - عضو هیأت مدیره وزارت حقوق‌بشر یمن

زعفران زاید - عضو هیأت مدیره وزارت حقوق‌بشر یمن

هشتم مارس روز جهانی زن به زنان اختصاص پیدا کرده و به همین مناسبت تبریکاتم را به تمام زنان جهان ابراز می‌دارم زنان مقاومت ایران مدتهاست که بر دوشهای خودشان رنج‌ها و دردها را تحمل می‌کنند. این آرمان یک نقطه‌عطف تاریخی دارد. آرمان مقاومت ایران یک آرمان عادلانه است.
مردمی که هزاران نفر کشته دادند و هم‌چنان پایداری می‌کند. می‌خواهم در این روز به‌خصوص از خانم مریم رجوی قدردانی کنم که نمادی شد برای تمام زنان امیدوارم تمامی کشورها به این مقاومت توجه کنند. برای همه آرزوی موفقیت می‌کنم به‌خصوص برای رهبری این مقاومت که با شفافیت راه را نشان دادند و این مقاومت نمونه درخشانی خواهد بود برای تمامی کشورهای جهان. ما در یمن با بازوهای رژیم ایران درگیریم. درود بر شما

 

کریستینا تورهالم - عضو پارلمان بلژیک

کریستینا تورهالم - عضو پارلمان بلژیک

درود می‌فرستم به شما. مهم است که متمرکز شویم روی همین موضوع و آن چه که در اوکراین می‌گذرد و ادامه دهیم با روحیه بالا آرزوی موفقیت دارم برای شما

 

آلساندرا مورتی – عضو کمیسیون زنان و برابری پارلمان اروپا

آلساندرا مورتی – عضو کمیسیون زنان و برابری پارلمان اروپا

امروز به‌مناسبت روز جهانی زن می‌خواهم توجه همه را به واقعیت کنونی ایران و وضعیت زنان ایرانی جلب کنم. طی یک سال گذشته، ایران شاهد افزایش اعتراضات و خیزش‌های مردم ناراضی در سراسر کشور بوده است که مشخصه آن حضور گسترده زنان است. به‌دنبال خشن‌ترین و شدیدترین ناآرامی‌های ضددولتی از سال۱۹۷۹که در نوامبر ۲۰۱۹ رخ داد، در خط مقدم، مادران نیرومند و شجاع قربانیان اعتراضات هستند که در جستجوی عدالت برای قتل‌عام پسران و دخترانشان بودند.
متأسفانه امروز در ایران شاهد موج دائمی خشونت علیه زنان هستیم و هر روز از حقایق فجیع و سرنوشت وحشتناکی که زنان مجبور به تحمل آن هستند مطلع می‌شویم.
سرکوب در واقع یکی از ارکان اصلی بقای دیکتاتوری آخوندی است. برای کنترل تمامی جامعه زنان هدف اصلی سرکوب در آنجا هستند. رژیم ایران در اعدام زنان رتبه اول را در جهان به خود اختصاص داده. و میانگین سالانه قتل‌های ناموسی در ایران بین 375 تا 450 ثبت شده. قوانین رژیم آخوندی به والدین این حق را می‌دهد که دختران خود را مجبور به ازدواج در سنین کودکی به‌عنوان «کودک عروس» کنند و به مردان اجازه بدرفتاری، شکنجه و حتی قتل آنها را می‌دهد. مردان مسئول این جنایات همیشه بدون مجازات می‌مانند و هرگز با عدالت روبه‌رو نمی‌شوند. ما باید ایستادگی کنیم تا عاملان این جنایات علیه مردم ایران به ویژه زنان ایرانی به دست عدالت سپرده شوند. انقلاب در ایران برای آزادی مردم آن کشور بود که هنوز هم بیش از هر چیز دیگری به‌دنبال آن هستند. در حال حاضر در هر اعتراضی زنان در خط مقدم هستند و اروپا در کنار شما و شجاعت شماست. شما زنان ایران مسئولیت تلاش برای ایجاد تغییر برای کشور خود را برعهده گرفته‌اید. شما هر تهدید و خطری را به چالش کشیده‌اید و در این سال‌های سیاه تسلیم نشده‌اید. شجاعت شما حیرت‌انگیز است و ما زنان اروپایی می‌خواهیم همبستگی و احترام خود را نسبت به شما نشان دهیم. اروپا قساوتی که در ایران علیه زنان روی می‌دهد و مبارزه شجاعانه شما را مورد توجه قرار خواهد داد.

 


ماریکا مونته ماجی - نماینده پارلمان سن مارینو

ماریکا مونته ماجی - نماینده پارلمان سن مارینو

سلام از طرف پارلمان سن مارینو به‌خصوص خدمت زنان ایرانی سلام می‌کنم که مبارزه خودشان را خستگی‌ناپذیر ادامه می‌دهند با شجاعت تمام این مبارزه را پیش می‌برند. اشاره می‌کنم به برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی که بر مبنای برابری زن و مرد و پرنسیپ‌های آزادی بنا شده است.
فراموش نکنیم که نه تنها از نظر سیاسی با تمام خانواده و دوستان خودشان حضور دارند بلکه بارها شاهد مرگ عزیزانشان بودند. آنها مبارزه می‌کنند نه فقط برای آزادی خودشان بلکه برای این‌که تمام مردم آزاد شوند.


ماریا آلمیدا - پرتغال

ماریا آلمیدا - پرتغال

خوشحالم که بار دیگر با شما هستم. به شما می‌پیوندیم به‌مناسبت روز جهانی زن. این مهم است که پیام قدرتمندی را بفرستیم برای زنان تا بدانند از حمایت جهانی برخوردارند.
حکومت ایران دارای بیشترین اعدامها است بیشترین اعدام زنان را دارد. به همین دلیل معترضان و هر کسی که با رژیم مخالف کند قربانی بی‌عدالتی می‌شود. من به ۴۷۰مقام پیشین دادگستری پیوستم و خواستار این شدیم که به مصونیت رژیم ایران پایان داده شود و یک تحقیق بین‌المللی برای این جنایت انجام شود. همان‌طور که بارها گفتیم ایرانی آزاد و دمکراتیک در دسترس است و ما باید در طرف درست تاریخ بایستیم و خانم مریم رجوی و شورای ملی مقاومت را به‌رسمیت بشناسیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da3e43fe-ca62-4d3d-badc-22cc4c2390b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات