728 x 90

اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن - ۱۴ اسفند۱۴۰۰ – قسمت اول

اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن - ۱۴ اسفند۱۴۰۰
اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن - ۱۴ اسفند۱۴۰۰

اجلاس بین‌المللی روز جهانی زن

«زنان نیروی تغییر در ایران وصلح و ثبات در جهان»

با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

۵مارس۲۰۲۲ (۱۴ اسفند۱۴۰۰)

 

شرکت زنان مبارز از ۵۴کشور

سخنرانی بیش از ۶۰تن از زنان برجستهٔ سیاسی

از ۳۵کشور در۴قاره

در ارتباط آنلاین با کنفرانس برلین

و زنان مجاهد خلق در اشرف۳

 

شرکت و پیامهای ۱۵زن قهرمان

از کانون‌های شورشی از نقاط مختلف میهن

 

سروناز چیت‌ساز – مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران

با سلام و درود بر شما میهمانان عزیز

ه مهمانان گرامی حاضر در جلسه و کسانی که به‌صورت آنلاین شرکت دارند سلام می‌کنم به همگی شما.

من سروناز چیت ساز مسئول کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران هستم. به همه شما خوش‌آمد و روز جهانی زنان را تبریک می‌گویم. در این روز هم‌چنین تلاشهای زنان در سراسر جهان را برای برقراری عدالت و برابری گرامی می‌داریم. در این روزها تمامی عواطف و قلوب ما به‌طور خاص همراه با مردم اوکراین است و به‌ویژه با زنان اوکراین که سلاح به‌دست گرفته‌اند و از کشور و سرزمین مادری خود دفاع می‌کنند و درود می‌فرستیم به زنان و مردان اوکراین و به مقاومت آنها.

در روز جهانی زنان باید از خواهرانم در سرزمین‌مان ایران صحبت کنم. همگی می‌دانند که یک حاکمیت زن‌ستیز در ایران فرمانروایی می‌کند که نه تنها رکورد دار اعدام به نسبت جمعیت شهروندان خود است، بلکه رکورد دار اعدام زنان نیز هست و در یک ماه هفت زن را اعدام کرده است. بسیاری زنان زندانی شده‌اند و بسیاری دیگر به‌خاطر ارتباط شان با مقاومت ایران، بدون حتی یک روز مرخصی سالهاست که در اسارت به سر می‌برند و حتی از برخی ابتدایی‌ترین امکانات درمانی نیز محروم شده‌اند. با این همه به‌رغم تبعیض تحمیل شده توسط آخوندها و اقدامات آنها، مقاومت زنان ریشه‌های عمیقی در جامعه ایران دوانده است و نقش بسیار برجسته‌یی در کلیه اعتراضات، تظاهرات و گردهماییها ایفا می‌کنند. هر روز زنان بیشتری به صفوف مقاومت می‌پیوندند.

 

از زمانی که دیکتاتوری مذهبی در ایران به قدرت رسید، بنیادگرایی تحت پوش مذهب تبدیل به یک تهدید جهانی گردید و تمامی خاورمیانه را در تروریسم، جنگ و خون‌ریزی فرو برد. بیش از هر کس دیگری زنان قربانی این پدیده نفرت‌انگیز بوده‌اند. با این همه مجاهدین و مقاومت ایران برای آزادی و دموکراسی تحت رهبری خانم مریم رجوی در بیش از ۴دهه، فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران را به چالش طلبیده‌اند. مقاومت ایران آنتی‌تز رژیم زن‌ستیز آخوندی را ارائه کرده است. طرح ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی که از تأیید بسیاری پارلمانترها، سیاست‌مداران و شخصیتها برخوردار گردیده یک میثاق آزادیهای اساسی همه‌جانبه برای ایران فردا را که در برگیرنده پایه‌ای‌ترین و اصلی‌ترین حقوق آزادی برای زنان است، ارائه می‌کند. بدون شک، چشم‌اندازهای تغییر رژیم امروز نزدیک‌تر از هر زمان دیگری‌ست. با سرنگونی این رژیم اعمال حاکمیت مردمی و برابری در سرزمین ما، راه را برای آزادی تمامی منطقه به‌ویژه زنان از افراط‌گرایی مذهبی هموار خواهد کرد. فردای ایران مطمئناً یک ایران آزاد خواهد بود بر اساس آرمان برابری و این همان روح راستین ۸مارس خواهد بود. بار دیگر تبریک می‌گویم این روز را به همه شما در روز جهانی زن و تشکر می‌کنم از شرکت شما و هم بستگی شما با مقاومت ایران. الآن از خانم ماریانا اونستاین درخواست می‌کنم هدایت برنامه را به‌دست بگیرند. تشکر می‌کنم.

 

ماریانا اونستاین – مدیر کنفرانس‌ها و مجری برنامه‌های تلویزیونی – آمریکا

خانمها و آقایان سلام

به کنفرانس بسیار مهم زنان ایرانی و همه کشورهای جهان به‌مناسبت روز جهانی زن خوش آمدید.

باعث افتخار من است که مجری برنامه امروز باشم و بسیار خوشحالم که به میهمانان زیادی که در این کنفرانس، در برلین حضور یافته‌اند و یا از کشورهای مختلف جهان به ما می‌پیوندند یا از طریق اینترنت آنرا دنبال می‌کنند خوش‌آمد بگویم به همه شما خوش‌آمد می‌گویم.

ما هیئت‌هایی از آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا داریم. نمایندگانی از اتحادیه اروپا داریم. ما هیأتی از ایالات متحده آمریکا را داریم، از آلبانی و هم‌چنین شخصیتهای سیاسی، مدافعان حقوق زنان از ۳۵کشور از پنج قاره جهان را داریم و این بسیار انگیزاننده است که می‌بینیم چه میزان گسترده‌یی حمایت از موضوع حقوق و آزادی زنان وجود دارد

البته همان‌گونه که می‌دانید برای زنان ایرانی مبارزه برای آزادی هرگز ساده نبوده است.

بسیاری از آنها زندانی بوده‌اند همان‌طور که اشاره کردیم بسیاری از آنها شکنجه شده‌اند ولی فدای آنها الهام‌بخش زنان بیشمار دیگری در ایران و سراسر جهان بوده است.

سخنران بعدی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران است که چالش فوق‌العاده‌ای را علیه آخوندهای حاکم بر ایران رهبری کرده است.

خانمها و آقایان این باعث افتخار من است که به خانم مریم رجوی خوش‌آمد بگویم.

 

سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c470d0a-f73c-4633-b2be-3aca4e9106a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات