728 x 90

اجلاس ایران آزاد ۲۰۲۱ در آیینه‌ٔ رسانه‌ها

روز ۶آبان اجلاس ایران آزاد ۲۰۲۱ در واشنگتن برگزار شد. در این اجلاس ابتدا سخنرانی خانم مریم رجوی پخش شد و سپس آقای مایک پنس معاون رئیس‌جمهور تا ژانویه ۲۰۲۱ به سخنرانی پرداخت. پس از ایشان سناتور جوزف لیبرمن، سناتور توریسلی، وزیر مایکل موکیزی و ارتشبد کانوی سخنرانی کردند. این اجلاس انعکاس

فاکس نیوز اریک شاو اجلاس ۲۰۲۱

تلویزیون فاکس نیوز به پخش این اجلاس پرداخت و سپس با سناتور توریسلی در این رابطه گفتگو کرد. در این گزارش بخشی از سخنرانی خانم مریم رجوی، بخش‌هایی از سخنرانی تاریخی مایک پنس پخش شد، آقای توریسلی در پایان گفتگویش گفت: «این رژیم سقوط خواهد کرد، کمربندها را محکم ببندید فشار را بر ایران حفظ کنید این رژیم سقوط خواهد کرد».

روزنامه الریاض عربستان در مقاله‌یی با تیتر مایک پنس: رژیم تهران صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند به این اجلاس پرداخت.

سایت تاون هال در مقاله‌یی با تیتر «رئیسی را به‌خاطر جنایت علیه بشریت محاکمه کنید مقاله‌یی در رابطه با اجلاس ایران آزاد ۲۰۲۱ نوشت و بخش‌هایی از صحبت‌های سخنرانان را درج کرد.

روزنامه العرب چاپ لندن در رابطه با کنفرانس ایران آزاد ۲۰۲۱ نوشت: «مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران را به "جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی"متهم کرد و"انتصاب"وی را"نشانه‌ای از سرکوب هر گونه نارضایتی مردمی در آینده" توصیف کرد».

واشنگتن تایمز نوشت: پنس در این اجلاس که توسط شورای ملی مقاومت ایران گروه اصلی مخالف که مدت‌هاست خواهان تغییر رژیم در ایران بوده ترتیب داده شده بود افزود «بزرگ‌ترین امید ما همیشه باید به همزیستی مسالمت‌آمیز، تعاونی و هماهنگ با ایران و همه ملت‌های مستقل منطقه و جهان باشد. ایالات‌متحده همیشه آماده پذیرش صلح با همه‌کسانی خواهد بود که به‌دنبال آن هستند. اما صلح باید از موضع قدرت باشد»

این اجلاس موردتوجه رسانه‌های بسیاری قرار گرفت، از جمله

توئیتر واشنگتن تایمز

سایت نیوز نیشن آمریکا

سایت عرب‌نیوز

تلویزیون الحدث

سایت العربیه

و رسانه‌های دیگری به این اجلاس، جایگاه سخنرانان و اهمیت آن پرداختند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f18e3e90-43ef-4773-a999-30e5b8433c6c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات